• tom.vwersch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-09-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag youtube video's gaan maken, Gamen natuurlijk en voor school natuurlijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
iets onder de 1000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
al t randapparatuur en n scherm van 1440 bij 900 die over n maand ofzo wil gaan upgraden naar 1920 bij 1080.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles in t lijstje.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
GREEN SIDE GO!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik vind skylake heel vet en wil daar dus graag bij blijven.

Ga je overklokken?
ja, niet meteen maar over n paar weken/maandjes wel.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 260,60€ 260,60
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 141,-€ 141,-
1Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD€ 227,95€ 227,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N300 (KWN1, windowed)€ 38,50€ 38,50
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 52,01€ 52,01
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,95€ 57,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,86

ik wil gewoon nog even laatste feedback over mn buildje.

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-03 09:46
Het lijkt me niet slim om je voornamelijk te focussen op een "Skylake" processor puur omdat het hip and happening is. Je hebt genoeg aan een I5 4400 cpu en dan heb je nog wat budget over voor eventueel een 970 kaart ipv een 960, zeker aangezien je aangeeft te gaan gamen. Je kan dan ook direct besparen op je moederboord door deze te vervangen door bijvoorbeeld de ASRock B85M Pro4.

Ik weet dat je later zou willen overclocken, alleen met een budget onder de 1000 euro is dit vaak geen meerwaarde en kan je er beter op besparen en het geld wat je bespaart later gebruiken voor een nieuwe cpu.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-03 13:44
Op zich een prima build, hier wel nog een paar puntjes om over na te denken:

- Overklok je als hobby of voor prestaties? Als hobby prima, voor prestaties is het het geld niet waard en kan je beter een non-K processor en goedkoper bordje pakken. Deze zijn voor skylake nog niet uit, dus zou je even moeten afwachten of een Haswell/broadwell systeem moeten pakken. Brengt me gelijk bij:

- Waarom skylake? Als je met budget onder de 1000 euro wil blijven is een Haswell of Broadwell systeem veel interessanter. Hier kun je dik op besparen waardoor je een (veel) sterkere GPU in kan bouwen (GTX 970/ R9 290/390) De GTX 960 is nou eenmaal niet bijzonder future-proof, terwijl je budget in principe een high-end kaart toelaat. Wat je nog overhoudt aan budget kun je dan in een iets luxere kast of grotere SSD steken

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:01
Ziet er in principe goed uit, weinig op de build aan te merken als je perse Skylake wilt... enige puntje is dat je eventueel de Mugen 4 PCGH edition zou kunnen gaan, is maar een paar euro duurder maar koelt toch net weer even dat stukje beter doordat de koeler 2 fans heeft ipv 1 bij de normale versie... en dus weer wat stiller.

Maar ben het wel eens met bovenstaande... ga voor een een i5 44xx en je hebt weer bijna honderd euro over en dan geld voor een GTX970. Dan haal je heel wat leuker in huis om op te gamen dan onnodig spenderen omdat je perse Skylake wil.

Zoiets bijvoorbeeld...

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,50€ 182,50
1Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger€ 149,95€ 149,95
1Gigabyte GV-N970IXOC-4GD€ 341,-€ 341,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N300 (KWN1, windowed)€ 38,50€ 38,50
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 52,01€ 52,01
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,95€ 57,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,76

[Voor 78% gewijzigd door MicGlou op 12-08-2015 11:55]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Bij een VII Ranger hoort een overklokbare cpu, anders is het simpelweg zonde van het bord omdat je lang niet alle opties gaat gebruiken. Ik zou dus een goedkoper bord nemen en een betere kast aangezien het imo zonde is om 1000 euro uit te geven en dan maar een kastje van 30 euro hebt. En waarom een itx kaartje?? Gewoon full ATX nemen.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• tom.vwersch
bedankt voor de snelle reacties,
de overklok is vooral hobby, skylake wil ik graag omdat ik weet dat ik over een paar jaar spijt ga hebben als ik dat niet gedaan heb en dan ziet met een oude processor. ik speel ook geen zware games daarom vond ik de 960 genoeg.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:02

Tribits

Onkruid vergaat niet

Die oude processor zal wel meevallen, zo snel gaan de ontwikkelingen de laatste jaren niet. Bovendien ontlopen de Haswell refresh en de Skylake processoren elkaar nu ook niet zo enorm veel. Tegen de tijd dat de ene verouderd is zal de ander ook verouderd zijn.

Wat betreft games is het misschien handig om even wat games te noemen die je speelt en wat je verwachtingen zijn qua framerate en resolutie. Het kan zijn dat de games die je wilt gaan spelen wat zwaarder zijn dan je denkt. Los daarvan doet een GTX970 meer om het systeem toekomstbestendig te maken dan een overklokbare processor.

Aan de andere kant is alles natuurlijk relatief en moet je nu ook niet proberen een systeem te bouwen dat tien jaar mee gaat. Dat is niet realistisch en zorgt er alleen maar voor dat je teveel geld uitgeeft.

• PcMusterRace
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb zelf via tweakers een tweede hands i5 4570 (ik zeg niet dat je tweedehands moet nemen). Maar vergeleken met skylake is er weinig verschil in gamen heb ik gemerkt. een fatsoenlijke i5 4*** doet de truc op een z97+ moederbordje.

• PcMusterRace
En zoiezo wordt de performance van je pc niet veel hoger als je een normale cpu overclock doet. Ik ben niet zo fan van de K series in het algemeen eigenlijk omdat je er premium voor betaald.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-03 22:47
Neem alleen Skylake als je een early adopter bent en dus simpelweg 'het nieuwste van het nieuwste' wilt hebben. Kijk je puur naar de doeleinden, dan is zoals gezegd een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed veel interessanter. Spijt ga je niet krijgen, deze gaat echt nog jaren mee en zal absoluut niet gaan bottlenecken in games. Je gaat eerder spijt krijgen van die GTX 960. Best een prima kaartje, maar gaat niet nog vele jaren mee om nieuwe games op acceptabele settings te draaien. Neem dan de GTX 970.

Daarbij zou ik een van de bekende moederborden nemen: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 of pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer. De Asus RoG die hierboven vermeld wordt, zou ik zelf niet nemen. Je betaalt namelijk meer terwijl het geen extra's brengt voor jouw doeleinden.

• PcMusterRace
Wil je overclocken of niet? als je wel gaat overclocken dan raad ik de gigabyte g1 970 aan omdat die simpelweg de beste overclocker is (volgensmij is de 960 versie van gigabyte ook een hele goede overclocker). Zo niet zou ik gewoon voor de Goedkoopste versie gaan die goede reviews heeft.

• tom.vwersch
ik speel voor al lol ben nu een beetje bezig met assasins creed beetje csgo ik krijg ook metal gear solid 5 bij mn gpu dus dat ga ik ook spelen wss ook nog l4d2. veel zwaarder niet 1080p en ik maak er geen probleem van om settings naar medium te zetten. ik heb er ook rekenig mee gehouden dat ik late een extra 960 in Sli kan neer zetten

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-12-2022
Het lijkt voor jou vrijwel vast te staan dat een Skylake platform noodzakelijk is, dus daar zal ik geen feedback meer over geven. Wel zou ik je aanraden om voor een betere behuizing te gaan, omdat je deze normaal gezien ook zeer lang meeneemt. Dit was bij mij toch hét onderdeel waar ik spijt van had dat ik erop bezuinigd had bij mijn eerste build ;) Als je kijkt naar een pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window Zwart of pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart of pricewatch: NZXT S340 Zwart ga je sowieso wat beter zitten. Het levert je geen snellere componenten op, maar is naar mijn mening de investering toch wel waard.

Verder zie het systeem er goed uit, rekening houden met je wensen en eisen. LoL en CS:GO zijn inderdaad niet de zwaarste games om te draaien, laat staan op Full HD

[Voor 4% gewijzigd door Aertsvijand op 12-08-2015 13:58]

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:01
tom.vwersch schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:47:
de overklok is vooral hobby, skylake wil ik graag omdat ik weet dat ik over een paar jaar spijt ga hebben als ik dat niet gedaan heb en dan ziet met een oude processor. ik speel ook geen zware games daarom vond ik de 960 genoeg.
Skylake en Haswell zijn in principe dezelfde cpu's, alleen is Skylake een kleiner procedé... Skylake is in principe niet sneller, behalve dan de hogere kloksnelheid en het is ook weinig tot verwaarloosbaar zuiniger. Maar de Skylake is wel een hele hoop duurder... en is zoals al genoemd over een paar jaar ook verouderd. Die Skylake presteert misschien hooguit 5% beter tegen een 40~50% meerprijs...

Ook zal je nu gelijk veel meer plezier beleven aan een enkele GTX970 dan straks SLI GTX960... het klinkt allemaal mooi, de nieuwste generatie cpu en SLI etc. Maar het is echt zondegeld... je wint er vrijwel niets mee, dat geld kan je echt beter stoppen in een onderdeel wat wel veel verschil zal maken en dat is die GTX970.

Ik zou zeggen, hou je niet teveel vast aan die 'principes' en neem wat verstandig advies aan ;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:36

br00ky

Moderator Harde Waren
tom.vwersch schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:37:
ik heb er ook rekenig mee gehouden dat ik late een extra 960 in Sli kan neer zetten
Imo is dit totaal niet interessant. Aan SLI kleven nogal eens nadelen, maar 2 mid range kaarten in SLI zetten is vooral niet slim.

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:43
MicGlou schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Skylake en Haswell zijn in principe dezelfde cpu's, alleen is Skylake een kleiner procedé...
Dat is niet waar, je bent in de war met Broadwell. Ik zie de Skylake discussie trouwens overal terugkomen ;) Ik ga zelf eerst een paar maandjes wachten voordat ik een nieuw systeem ga bouwen, dan weet ik ook wat goed werkt met dx12

[Voor 25% gewijzigd door pietervanhuizen op 12-08-2015 20:55]

• PcMusterRace
Het ligt er denk ik heel erg aan hoe goedkoop je een haswell cpu kan krijgen.
Als die echt vele malen goedkoper is zou ik toch echt voor de haswell gaan. Als de skylake maar ietsje duurder is dan de vergelijkbare haswell cpu dan is het een ander verhaal. Het is nu ook gewoon zo dat skylake duurder is omdat het nieuwer is. Als je een tijdje wacht worden de prijzen vanzelf lager.

• AtariXLfanboy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-01 13:24
Nog een ouder socket (1150) kopen terwijl er al een nieuwe (1151) is lijkt mij niet verstandig tov toekomst. maar ik zou nog wel even een maand wachten zodat je niet de early adapters premie betaalt. De i5 - 6400 (nu nog slechts in enkele winkels verkrijgbaar) zal binnen een maand wel onder de 200 euro zakken en dat scheelt dan maar iets van 20 euro. En dan heb je toch wel een veel meer upgradeable systeem. Verwacht iig niet dat je over een jaar nog de socket 1150 nog betaalbaar met nieuwe onderdelen kunt upgraden. De wat sneller processors voor die socket zullen dan door schaarste duurder zijn. Natuurlijk kun je dan 2e hands nog wel iets krijgen, maar dan zit meestal een moederbord bij. En ook als je toch nieuwe geheugen moet dan is het zonde om nog DDR3 te kopen! Ga iig niet voor tweedehands, lijkt vaak aanlokkelijk, maar voor het je weet heb je iets van een of andere overclockende klungel in het bezit. ;)

[Voor 15% gewijzigd door AtariXLfanboy op 17-09-2015 23:16]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 13:29

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

AtariXLfanboy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:12:
Verwacht iig niet dat je over een jaar nog de socket 1150 nog betaalbaar met nieuwe onderdelen kunt upgraden. De wat sneller processors voor die socket zullen dan door schaarste duurder zijn. Natuurlijk kun je dan 2e hands nog wel iets krijgen, maar dan zit meestal een moederbord bij.
Wat een onzin, ik zou zeggen kijk eens in de pricewatch voor socket 1155 ;)

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Onverstandige keuze. Met een budget van 1000 euro kun je een skylake systeem halen en een gtx 970 in passen maar dan MOET je inleveren op elk ander onderdeel.
120GB SSD ipv 250
goedkope budget kast
het goedkoopste mobo voor overklokken
Goedkope duidelijk minder presterende koeler
zo goedkoop mogelijke voeding
Zoals je wel snapt gaan m.u.v. de SSD deze besparingen niet hand in hand met overklokken!

Dan kun je of 100 euro meer uitgeven of je geeft het overklokken op. Een 960 nemen in plaats van een 970 is een erg slechte beslissing. De gpu is al zonder twijfel het eerste onderdeel dat vervangen gaat worden in elke game pc.Top end is vaak erg prijzig maar je moet toch minimaal als gamer high end nemen. Je mikt nu op mid end.
Het aangeven dat je spellen niet zwaar zijn als gamer is een slecht argument. Over 1-2 jaar speel je vast meer spellen...

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 13:26

Damien

-iwnl-

tom.vwersch schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:47:
Over een paar jaar zit je alsnog met een oude processor, of het nu een Haswell, Broadwell of Skylake is. De bottleneck voor games gaat niet je CPU zijn, maar je GPU. Juist daar bezuinig je nu op. Wil je dan echt enigszins richting de toekomst ga dan voor iets als pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming of nog liever pricewatch: MSI R9 390X Gaming 8GB.

Ik gebruik zelf momenteel een i7-4970K. De games die jij beschrijft speel ik gemiddeld met 300 ~ 400 fps op 1920x1080 met daarbij alles op de hoogste settings. En dit alles met een GTX 970. Neem 1 van bovenstaande videokaarten en je weet dat je de komende tijd gewoon goed zit (ook mbt DX12, al betwijfel ik nog of de Nvidia kaarten echt zoveel terrein gaan verliezen als men zegt). Daar hoeft opzich geen Skylake processor bij te zitten.

Wat betreft SLI of Crossfire, begin er simpelweg niet aan. Vaak wordt er amper tot geen ondersteuning geboden door de gamefabrikanten. Uit ervaring heb ik er amper tot geen meerwaarde van gehad dat ik 4 jaar geleden een Crossfire systeem had gekocht. Een betere optie is om gewoon een fatsoenlijke high-end GPU aan te schaffen en deze te vervangen zodra hij niet meer mee kan komen.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• AtariXLfanboy
Over een paar jaar zit je alsnog met een oude cpu... Wat een logica... Tja.. maar de 1151 is dan wel een paar jaar minder oud en wsl makkelijker te upgraden dan een nog ouder socket als de 1150 of zelfs 1155. Er komt voor de 1151 iig nog weer een tick na de Skylake tock dwz een echte upgrade op hetzelfde socket. Van socket 1150 is toch zeker dat er geen nieuwe cpu's meer uitkomen. Je kunt nu nog wel bv de 1155 upgraden , maar dan ben je wel veel geld kwijt als je echt een verbetering wil van bv een i5 naar i7. Juist de echte top cpu's zakken op een oudere socket niet in waarde terwijl dus je voor de nieuwste socket nog een 'tick' krijgt (hoewel Haswell wel treurig was zijn er wel nog leuke xeons later uitgekomen voor de 1150 socket)
O en edit : Ik overweeg een i5 - 6400 met gtx960 4gb videokaart aan te schaffen. Ook voldoende voor 1080p gaming. Ik verwacht met hbm2 toch een fikse sprong in videokaart performance dus ik ga nu niet overdreven veel voor een videokaart uitgeven.

[Voor 14% gewijzigd door AtariXLfanboy op 18-09-2015 13:12]

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 13:26

Damien

-iwnl-

AtariXLfanboy schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:07:
Over een paar jaar zit je alsnog met een oude cpu... Wat een logica... Tja.. maar de 1151 is dan wel een paar jaar minder oud en wsl makkelijker te upgraden dan een nog ouder socket als de 1150 of zelfs 1155. Er komt voor de 1151 iig nog weer een tick na de Skylake tock dwz een echte upgrade op hetzelfde socket. Van socket 1150 is toch zeker dat er geen nieuwe cpu's meer uitkomen. Je kunt nu nog wel bv de 1155 upgraden , maar dan ben je wel veel geld kwijt als je echt een verbetering wil van bv een i5 naar i7. Juist de echte top cpu's zakken op een oudere socket niet in waarde terwijl dus je voor de nieuwste socket nog een 'tick' krijgt (hoewel Haswell wel treurig was zijn er wel nog leuke xeons later uitgekomen voor de 1150 socket)
O en edit : Ik overweeg een i5 - 6400 met gtx960 4gb videokaart aan te schaffen. Ook voldoende voor 1080p gaming. Ik verwacht met hbm2 toch een fikse sprong in videokaart performance dus ik ga nu niet overdreven veel voor een videokaart uitgeven.
Waarschijnlijk. Goed gezegd, wie zegt dat tegen de tijd dat deze jongen wil upgraden er überhaupt nog met 1151 gewerkt wordt? Precies niemand.

Daarbij genomen de games die hij beschrijft en ook de games in de toekomst zullen geen van allen de eerst komende jaren een Skylake processor nodig zijn. Bottleneck zal je GPU zijn.

Nogmaals het is een tip en hij kan er mee doen wat hij wil, maar omdat het niet jouw mening is hoef je er gelijk niet zo denigrerend over te doen. Ook een tip richting jou, gebruik eens de enter, zodat je tekst ook nog enigszins fatsoenlijk te lezen is.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• AtariXLfanboy
Hij geeft zelf aan dat hij een systeem wil die te upgraden is. Vaak blijven de onderste modellen van hardware jaren lang beschikbaar... Maar juist het spul wat je wel nodig hebt voor een upgrade niet of wordt juist duurder in de loop van tijd. Dat heeft met vraag en aanbod te maken. De winkels blijven met een overschot aan basis crap zitten die niemand nodig heeft om te upgraden.
Een GPU is na een paar jaar een stuk makkelijker te vervangen dan je processor of ddr3 geheugen... Dan zit je alsnog aan vervanging van je moederbord vast. En is de GPU op dit moment bij 1080p gaming al een bottleneck? Ik vind dat iig nog wel meevallen. De geforce 960 zit wat mij betreft op de rand van oa stroomverbruik en herrie van wat er op de markt is (in dit prijssegment)
De opmaak en structuur waren in de laatste post idd niet in orde. Maar dat alles oud wordt is wat mij betreft geen goed argument en heeft niks met denigreren te maken. De kans is dus wel een stuk groter dat er nog met 1151 gewerkt wordt ... zucht.

[Voor 5% gewijzigd door AtariXLfanboy op 18-09-2015 13:59]

• ErikB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-01 18:05
Naar mijn mening heeft het upgraden op hetzelfde platform nagenoeg geen zin.
Over het algemeen is het zo dat tegen de tijd dat je wilt upgraden (= dus zodra huidig component een bottlenetck vormt) de technologie zoveel verder is dat het nagenoeg geen zin heeft om van een i5 oud platform naar i7 oud platform te gaan.
Wat je doet is je koopt óf een upgrade setje (cpu+mobo+evt. geheugen) voor je huidige systeem, of je koopt een nagenoeg geheel nieuw systeem.

Daarbovenop komt dat tegenwoordig het behoorlijk lang duurt voordat je CPU de bottleneck vormt.
Met die 4460 kun je ook minimaal 3-5 jaar doen voordat het een echte bottleneck vormt bij zijn gebruik.
Echter zal je GTX 960 veel eerder een bottleneck vormen, bovendien heb je er direct profijt van omdat je nu álles op ultra kunt spelen.
Vaak zie je bij een GPU dat hij elk jaar een settings graadje lager gaat.
Dus 2015: ULTRA
2016: High
2017: Medium
2018: --> upgrade.
Zodra je dus op Med/High instapt, haal je meteen een jaar er van af.

Vandaar het advies:
Koop een GTX 970, game nu alles op Ultra, heb er het plezier van dat wat je er ook tegen aan gooit hij het aan kan.
En zodra je geen extreme Video/foto bewerking of CAD o.i.d. gaat doen, dan heb je met een i5 4460 i.c.m. 8 gig 1600Mhz echt wel iets wat de komende 3-5 jaar geen bottleneck vormt!

Maar dat is mijn mening

• AtariXLfanboy
En daar zit je over een paar jaar met te weinig DDR3 geheugen dat inmiddels 2x zo duur geworden is ;)
Die geforce 970 is leuk voor de benchmark verslaafden, maar een geforce 960 is zat genoeg om in 1080p te gamen.Voor ultra settings is gaan voor een 1000 euro budget in mijn ogen voor een gamesysteem zonde van je geld en dan kun je sowieso beter voor AMD gaan toch ?
Voor de betere game beleving zou ik voor een moederbord gaan dat oa m2 pci-e x4 , ddr4 en dat door de lage tdp minder koeling en dus minder herrie veroorzaakt. Of je ooit nog CPU er op gaat upgraden valt idd te betwijfelen, maar dat is een prettige bijkomstigheid dat het iig straks nog betaalbaar kan.
De GPU vervangen de meeste mensen wel vaker en juist daarom : betaal niet veel te veel voor een videokaart die settings aankan die je niet nodig hebt in hedendaagse spellen. Een moederbord moet wat mij betreft veel toekomst gerichter zijn.

En kort het systeempje waar ik naar neig (iets boven de 1000)
msi h170
i5 6400
geforce 960 4gb
8 gb DDR4
256 GB Samsung NVME m.2 SSD
1 TB HD

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:02

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik betwijfel eigenlijk of de topic starter nog mee leest, dit is een topic van ruim een maand geleden en de laatste reactie van TS stamt ook uit die tijd. Zonder tegenbericht van TS zou ik er dus niet al te veel tijd en energie meer in steken.

• AtariXLfanboy
Blijft een actuele discussie lijkt me? Zeker nu verkopende partijen graag hun verouderd spul proberen te pushen om het nog kwijt te raken. Dat is ook geen nieuw fenomeen bij een tock.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee