Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-08 22:26
Ik zoek een?
Ik wil graag een zuinig systeem bouwen dat geschikt is voor fotobewerking en videobewerking tot tenminste HD-kwaliteit. De gedachte gaat hierbij uit naar de i7-5775c processor vanwege de iris pro 6200. Gaming is niet belangrijk en daarom zonder aparte GPU.

Het systeem zal veel aan staan voor algemeen gebruik (browse, email en office). Daarom de behoefte aan een zuinig en stil systeem.

Wat is je budget?
< 1000 euro excl. Monitor.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen harde voorkeuren. Eerdere systemen gebouwd op basis Asrock/Intel 1150. DDR4/Skylake lijkt mij nog wat duur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
16GB RAM
500GB SSD
1GB ethernet (geen wifi nodig)
6TB backup disk
Windows 10 Education
Movie Maker, eventueel Adobe premiere en photoshop
Office 2010 of 2013

Graag advies! Vooral of i7-5775c zonder GPU in dit geval een verstandige keuze is en wat alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:24
Uitgebreide review waarin ie getest wordt met daarin eventuele alternatieven :)

http://nl.hardware.info/r...dobe-photoshop-cs6-opencl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je met Vegas of Premiere Pro video's bewerkt dan wil je eigenlijk toch een losse gpu, en dan is die iris pro niet zo boeiend. Als je met een app zoals Premiere elements of andere wat minder high end apps edit maakt het minder uit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-08 22:26
@maratropa: Wat voor GPU zou dit dan moeten zijn?

Ik denk dan bijvoorbeeld aan combineren met Intel Core i7 4770. Wat doet dit met de (idle) power comsumptie?

@Baloes,bedankt voor de link. Heb je ook informatie hoe een dergelijke benchmark uitpakt in vergelijk met een low-end of mid-end GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt voor Vegas of Pr Pro een CUDA of OpenCL gpu van Nvidia of AMD nodig. Gtx 750 ti is een goeie zuinige betaalbare instapper bijv. Daar kun je een xeon 1231 v3 naast zetten, of 4790K mits budget. 4790/70 non k zijn niet zo interessant.

Als je alles met Movie maker doet dan hoef je geen aparte gpu te halen. Voor Premiere elements ook niet.

specs