Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 16:35
Beste Tweakers,

Graag jullie mening over deze 2 tablets.

Asus Memo Pad 7 (ME572C) 16GB WiFi Zwart
en
Lenovo Yoga Tablet 2 8" WiFi 16GB (Android) Aluminium

Nadat ik in het begin een Sony Xperia tablet S had gekocht voor het design is deze helaas een jaar geleden overleden na de laatste software update (krijg hem niet meer aan de praat en reparatie kost 200 euro)

Dus op naar een nieuwe. Echter nu niet met een groot budget dus rond de 200 euro moet het lukken.

Reden dat ik nu tussen deze 2 kies. Samsung heb ik eigenlijk niet in mijn vergelijkingen meegenomen ivm persoonlijke voorkeur. Ik wil geen B merk en een Sony is gewoon te duur voor dit budget.

Daar kwamen deze 2 uiteindelijk eruit.

Beide met verhoogde resolutie, wat erg prettig is. En beide 1 maatje kleiner dan de 10 inches.

Voor en na's

Asus:
+ nog net iets goedkoper
+ Snellere proc (merk ik dit?)
+ Erg populair en ook veel hoesjes voor te vinden
- 7 inch is wellicht net te klein

Lenovo
+ Apart design (Persoonlijk)
+ 8 inch waardoor filmpje kijken net iets prettiger is
+ grote accu
- Iets minder snelle proc
- Design maakt hoesje vinden ook wat onpraktischer

Wat zijn jullie meningen over deze 2?

- Squeeek !!!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 13:03
Wat is het uiteindelijk geworden ?

Ik ben momenteel ook naar die Yoga 2 aan het kijken maar vrouwlief heeft schrik dat 8" te klein gaat zijn en neigt meer naar 10". Volgens sommige collega's ligt 7/8" net beter in de hand en ervaren zij dat niet als te klein... twijfel twijfel.

Mijn grootste 'probleem' is dat er slechts 16Gb storage op zit, lijkt me weinig.

PS: Als ik zo wat rondsurf zou het mogelijk moeten zijn om Android op de windows-versie van de Yoga 2 te krijgen, maar momenteel staan ze daar schijnbaar nog niet zo heel ver mee. Het ding heeft dan wel dubbel zoveel ram (2Gb) en storage (32Gb), maar of ik daar nu zowat alle hardware-ondersteuning voor wil opgeven (inc geluid!), nou nee.

[ Voor 1% gewijzigd door deroby op 10-12-2015 12:58 . Reden: typo (grr) ]