Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi->Bluetooth bridge

Pagina: 1
Acties:

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
Ik weet niet of dit de goede plaats is, maar goed.

Wat zoek ik:

Ik heb voor mijn aquarium lampen welke ik kan aansturen met bluetooth, de software werkt eigenlijk alleen goed op mijn PC.

Maar mijn PC staat niet in de buurt van deze lampen om met bluetooth aan te sturen. De PC hangt uiteraard wel aan het netwerk.

Is er een aparaat waarmee ik via het netwerk (mag ook met kabel ) alsnog een bluetooth verbinding kan opzetten. ( ik heb wel een "virtuele" com porrt nodig om verbinding mee te maken ).

Voor audio zijn er voldoende producten, maar deze zijn net wat te duur om even uit te proberen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Voor zover ik weet, is er geen mogelijkheid om zomaar van WiFi naar Bluetooth te gaan.
Wat wel bestaat is USB over TCP/IP.
Dat zorgt dat je een computer die in de buurt van je aquarium staat, in staat stelt om zijn USB poorten te delen met de PC die je wil gebruiken, via je lokale netwerk/WiFi.

Met een beetje geluk is dat ook via Linux te regelen, en dan zou je b.v. gebruik kunnen maken van een RaspberryPi.
Dat is een heel klein computertje met netwerk en USB poorten en hij kan Linux draaien.
Misschien is dat interessant om eens te onderzoeken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Kevinp
McKaamos schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:17:
Voor zover ik weet, is er geen mogelijkheid om zomaar van WiFi naar Bluetooth te gaan.
Wat wel bestaat is USB over TCP/IP.
Dat zorgt dat je een computer die in de buurt van je aquarium staat, in staat stelt om zijn USB poorten te delen met de PC die je wil gebruiken, via je lokale netwerk/WiFi.

Met een beetje geluk is dat ook via Linux te regelen, en dan zou je b.v. gebruik kunnen maken van een RaspberryPi.
Dat is een heel klein computertje met netwerk en USB poorten en hij kan Linux draaien.
Misschien is dat interessant om eens te onderzoeken.
Ik ken de Raspberry PI. En met windows 10 is dat een aardige oplossing. immers met remote desktop ben je er al.

De fabrikant wil zo'n bridge specifiek voor hun producten uitbrengen. En voor Audio lijken er ook al dergelijke producten te zijn. Maar ik hoop dat er iets algemeens is.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kevinp schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:06:
[...]

Ik ken de Raspberry PI. En met windows 10 is dat een aardige oplossing. immers met remote desktop ben je er al.

De fabrikant wil zo'n bridge specifiek voor hun producten uitbrengen. En voor Audio lijken er ook al dergelijke producten te zijn. Maar ik hoop dat er iets algemeens is.
Dat is mijn punt dus. USB over netwerk bestaat al.

Dit bijvoorbeeld: http://www.fabulatech.com/
pretty much eerste hit op google, dus er zullen allicht betere/goedkopere/etc oplossingen bestaan.
Onder Linux is het praktisch gegarandeerd gratis en snel. Maar je kan het idd in combinatie met Windows 10IoT proberen.

edit:
http://www.fabulatech.com/usb-over-network-purchase.html
Auw :X 150 dollar per 1 USB poort license...

Edit2: Even verder gegoogled
http://usbip.sourceforge.net/
Gratisch, opensource, windows en linux support.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 12-08-2015 13:53 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Kevinp
Andere opties ( gezien ik remote desktop niet zo erg vind )

pricewatch: Zotac ZBOX PI320 pico

Eigenlijk zet ik dan gewoon een PC'tje neer. Hier zit al bluetooth op, en met remote desktop ben ik dan klaar.