Toon posts:

Vervanging voor mijn pc-headset voor kantoor gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn vaste werkplek heb ik al jaren een headsetje van Logitech. Nu het foam van één van beide schelpen aan het vergaan is, wordt het tijd voor vervanging. Dit blijkt niet zo makkelijk als ik had verwacht.

Ideaal aan mijn huidige headset vind ik de vormgeving van de beugel, die achter je oren gaat. Hierdoor blijft de headset goed zitten, zonder dat je oren worden platgedrukt. Doordat de beugel in je nek ligt, zakt deze ook niet af en zit hij niet in je haar. Voor langere gesprekken via Skype of het opzetten van muziek of een video zonder mijn collega's te storen is dit erg comfortabel.

Helaas weet ik niet het exacte type van mijn huidige headset. Hieronder zie je een foto waarin je het concept van de beugel achter je oren ziet.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CMIeXAFUAAAS5k0.jpg

Na lang zoeken heb ik nog geen headset kunnen vinden met het zelfde concept.
Logitech heeft er geen en ook in de pricewatch kan ik vooralsnog niets vinden. Wel volop keus in gaming headsets met grote oorschelpen en lichte headsetjes die je op je hoofd zet, maar dus niet met een beugel achter je oren en in je nek.

Is er werkelijk niet meer zoiets te verkrijgen vandaag de dag?
Hopelijk heeft iemand een gouden tip!

Ik zoek een?
Headset voor kantoortoepassingen, met beugel achter je oren en in je nek.

Wat is je budget?
Max ca. €50

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Langere meetings via Skype en af en toe muziek luisteren of een filmpje kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heel veel, maar niet specifiek wat ik zoek. Zie in de bovenstaande inleiding waaraan de headset moet voldoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 10:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze passende suggesties, ik ga ze zeker overwegen!

Vreemd dat ik deze zelf niet heb kunnen vinden. Bij de headsets ontbreekt sowieso het filter 'koptelefoon type' dat je bij koptelefoons wel hebt. Hier zou vervolgens (naast over ear, on ear en oordopjes) een aparte categorie voor dit soort schelpen/beugels toegevoegd mogen worden.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:08:
Bedankt voor deze passende suggesties, ik ga ze zeker overwegen!

Vreemd dat ik deze zelf niet heb kunnen vinden. Bij de headsets ontbreekt sowieso het filter 'koptelefoon type' dat je bij koptelefoons wel hebt. Hier zou vervolgens (naast over ear, on ear en oordopjes) een aparte categorie voor dit soort schelpen/beugels toegevoegd mogen worden.
Je vind ze hier : http://tweakers.net/categorie/563/gaming-headsets/producten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik al vluchtig gekeken, op het eerste gezicht niets gevonden. Zoals gezegd zouden betere filters daar uitkomst kunnen bieden om niet alle resultaten handmatig bij langs te hoeven.

Het is uiteindelijk de V7 HA411 geworden trouwens.
Nog nooit van dit Chinese merk gehoord en ook geen reviews gevonden vooraf, maar voor €14,52 vond ik het de gok wel waard. Hij is niet heel groot (dat kan ook aan mijn hoofd liggen), maar de geluidskwaliteit is zelfs beter dan wat ik gewend was.