Toon posts:

gamepc +-600 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een jaar geleden heeft mijn vorige pc het begeven. Dit was al een oud beestje, maar kon er nog redelijk op gamen. In de tussentijd heb ik me gered met een pc uit de prehistorie, dit enkel om mijn studie te ondersteunen.

Maar nu zou ik graag weer een decente pc willen samenstellen van grofweg 600 euro. Ik heb echter geen flauw idee waar ik moet beginnen. Hopelijk kunnen jullie mij hier een beetje bij helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i] Mijn toekomstige pc zou ik graag willen gebruiken om op te studeren, gamen, klein beetje muziek productie (Frooty Loops) en om op internet te surfen. Graag zou ik de komende COD's op vrij hoge instellingen kunnen laten draaien de komen +- 3 jaar.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Grofweg 600 a maximaal 650

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
k heb al een monitor, muis, toetsenbord

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik hier amper verstand van heb, hoop ik dat jullie mij hier in kunnen adviseren!.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen vereisten op het gebied van energieverbruik of geluidsniveau, zeker niet als dit te veel ten koste gaat van de kosten van de pc. Deze componenten hoeven uiteraard niet het goedkoopste van het goedkoopste te zijn, maar vooral niet extreem duur om op dat gebied wensen te vervullen.

Ga je overklokken?
Aangezien ik niet begaan ben met deze technieken lijkt het me verstandig om het bij de gewone instellingen te houden ;)

Nu zit ik nog wel met 2 vragen. De eerste vraag betreffende het besturingssysteem. Momenteel ben ik niet in het bezit van Windows 7. Nou heb ik begrepen dat Windows 10 gratis zal zijn voor iedereen. Wat zijn de mogelijkheden om Windows om mijn nieuwe pc te krijgen ?

En hoe zit het met de assemblage van het geheel, wat zijn hier de mogelijkheden?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reactie! :)

Caloqez

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Die oude PC van je, heb je die nog?
Zitten hier nog werkende componenten in als een HDD of iets anders?
En zit hier misschien een (retail) licentie van Windows bij?

Windows 10 is gratis voor iedereen met een huidige Windows 7 of 8(.1) licentie.
Ik heb zelf deze week nog voor 29€ all inc. een Windows 8.1 Pro licentie gekocht via G2A.com (OEM)

Je beginpost dient voorzien te zijn van een eigen idee/opzetje voor het lijstje met onderdelen.
de reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015 is hier een goed begin voor.

Je PC kan je het best zelf assembleren, dit kost het minste geld en je kan de componenten overal vandaan halen. Misschien heb je nog een vriend(in) die er verstand van heeft en je kan helpen.

Wat voor monitor heb je op dit moment en hoeveel prioriteit heeft FruityLoops? (Als in wil je besparen op je GPU voor een betere CPU voor FL?)
COD is grafisch niet zo zwaar, maar neem aan dat dit niet het enige spel is wat je wilt gaan spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door wout123 op 12-08-2015 01:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Wout,

Bij mijn oude PC is helaas niet meer voor handen, en mijn huidige pic komt uit het jaar 0. Ga er maar niet vanuit dat hier ook maar iets nog mee kan naar de volgende pc.

Verwacht je dat Windows 8.1 de beste keuze voor mij is qua prijs / kwaliteit verhouding?

Hoe moeilijk is het assembleren van een pc als je hier 0,0 ervaring in hebt, in mijn omgeving is er niemand die hier verstand van heeft.

Het plan is om hiernaast nog een monitor te kopen van grofweg +- 200 euro. Fruity loops heeftn iet de hoogste prioriteit, maar wil ik toch +- 4 uur in de week gaan gebruiken op.

Erg zware games zal ik niet gaan spelen, beetje Cod en de laatste Counterstrike.

Erg bedankt voor je reactie! :)

Verwijderd

Topicstarter
Is het bij Fruity loops van groot belang om een sterke processor te hebben?

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
Voor 600 euro kun je nog wel een leuk systeempje samenstellen. Doe toch lekker gek en koop een i7 1e 2e of 3e (wel 2e hand) serie werkt lekker snel als je der eens 8gb ram bij doet en een amd radeon r9 280x +alle andere standaard componenten heb je een zeer goede pc de (tip) 2 e generatie i7 is maar 10% trager als de nieuwste!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de voordelen van een I7 tov een I5 voor mijn doeleinden?

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:30:
Wat zijn de voordelen van een I7 tov een I5 voor mijn doeleinden?
Iets betere game prestaties en fruity loops werkt sneller

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Game prestaties zijn te verwaarlozen. Weinig tot geen games die gebruik maken van hyperthreading. Wat dat betreft ben je met een i5 net zo goed af.
Volgens mij hoef je ook niet eens 2e hands te kijken want met een beetje passen en meten kun je voor 600 wel een i5 4460 systeempje samenstellen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Nou hebben jullie het constant over het samenstellen van een systeem. Maar hoe moeilijk is het voor een complete leek om te assembleren? Is dit haalbaar?

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-11 23:14
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:15:
Nou hebben jullie het constant over het samenstellen van een systeem. Maar hoe moeilijk is het voor een complete leek om te assembleren? Is dit haalbaar?
Met wat geduld is het prima haalbaar. Je hoeft niet te solderen o.i.d.. Het juiste vormpje aansluiten op het juiste vormpje. Laat me een beetje denken aan dit:

Afbeeldingslocatie: https://d39qw52yhr4bcj.cloudfront.net/catalog/product/cache/9/small_image/200x200/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/5/0575-shapesortingcubecomp_1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Dezelfde vraag heb ik namelijk gevraagd aan een collega van me (die overigens niet in de mogelijkheid is om het te assembleren voor me), en die twijfelde enigsinds. Met name het gedeelte met de koelvloeistof.

Laten we hypotetisch zeggen dat ik een systeem samen stel en het zelf ga proberen, en ik er niet uit kom. Is er dan een mogelijkheid om met de hele mik mak naar bijvoorbeeld een PC totaal te rijden en voor 20 euro de boel te laten assembleren?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Koelvloeistof? Welke koelvloeistof?

Koelpasta zit al standaard op de processorkoeler, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Een budget van 600 euro voor gamen is lastig, hiermee zal je toch een enkele concessie moeten doen om het haalbaar te houden. Als je geen problemen hebt met tweedehands dan zou je kunnen kijken voor een tweedehands HD 7950 of r9 280. Die gaan zo rond de 100 euro van de hand. Dan heb je ong 500 euro over voor dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,-€ 181,-
1MSI H81M-P33€ 38,50€ 38,50
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8€ 46,-€ 46,-
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 483,96

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik zou dan wel een AsRock H81M-HDS nemen, heeft USB3.0 voor de front headers :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-11 23:14
Dit zou ik doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,-€ 181,-
1ASRock H81M-HDS€ 48,95€ 48,95
1MSI GeForce GTX 960 2GD5T OC€ 205,49€ 205,49
1Sharkoon MA-M1000€ 26,50€ 26,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 44,50€ 44,50
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 641,-

Klein compact systeempje met gtx 960. Snel genoeg voor alle taken die je omschrijft.

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor jullie reacties!

Het is geen probleem als het iets over de 600 euro zit, als het maar voldoet aan de gestelde eisen.

Hiernaast zou ik dus graag een nieuwe monitor willen kopen, hebben jullie enige inschatting voor hoeveel euro je klaar bent om dit goed te hebben geregeld (24 a 27 inch)?

En nog even terug komen op mijn vorige vraag, wat zijn de alternatieven als het me niet lukt?

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-11 23:32
Zie je berichtenbox!

• Dennis J.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:06
Als je niet durft om hem zelf te bouwen, is er vast wel iemand hier die wil helpen. Eventueel tegen een kleine vergoeding. Als je niet ver van Tiel woont, stuur maar een berichtje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf woonachtig in Enschede. Zijn er wellicht bekende forum members woonachtig in deze omgeving die dat willen? Uiteraard ben ik bereid een kleine vergoeding te betalen.

• Dennis J.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:06
Deze staat in vraag en aanbod:
V&A aangeboden: GAME PC - i7 - HD7950 - 128GB SSD - Waterkoeling
Misschien is dat wat?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

Vraag nog wel even naar een foto van de kast pc* zelf.

PC is ok, maar je zit wel vast aan socket 1366 die nu wel echt flink aan het verouderen is.
Als je het kan krijgen voor een prikkie mwa ok.

offtopic:
Maak nog even duidelijk dat het om de pc gaat, ik zie al een foto van de voorkant en zijkant met zijpanel voor me...

[ Voor 28% gewijzigd door Thomg op 14-08-2015 01:21 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:40:
Ik ben zelf woonachtig in Enschede. Zijn er wellicht bekende forum members woonachtig in deze omgeving die dat willen? Uiteraard ben ik bereid een kleine vergoeding te betalen.
ik woon in hengelo en ben best bereid even te helpen een keer.
stuur maar even een dm

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Nog even terug te komen op het Windows verhaal. Ik ben dus zelf niet in het bezit van een Windows CD, maar hierboven gaf Wout aan dat het mogelijk is om voor €29,- een Windows 8.1 Pro licentie te kopen.

Ik neem aan dat je hier alleen een licentie voor krijgt, dus ik heb hier de software zelf nog voor nodig.
Is het moeilijk om een Windows CD of een andere mogelijkheid (ik heb geen idee of de software wellicht via een torrent te krijgen is (??!)) te verkrijgen ?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ga er maar vanuit dat W10 voor 29 euro illegaal is. Daar gaan we verder niet bij helpen.

Via surfslim (voortgezet onderwijs/mbo) en surfspot (hbo/wo) is het sinds W10 wel mogelijk om aan een versie te komen met flinke korting.

[ Voor 44% gewijzigd door br00ky op 15-08-2015 13:57 ]

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-12 21:43
Ben je nog een student als ik vragen mag?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat ben ik

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik was me niet bewust dat het een illegale kay zou zijn. Wat gaat me een legale key +- kosten, en hoe onderscheid ik deze van een illegale key?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor legaal, zie hier. Verder, als je student bent, check surfslim of surfspot voor aanmerkelijk goedkopere deals. Bij eerdere versies van Windows mocht je die niet op een lege, nieuwe pc installeren, maar met W10 mag dat wel. Getuige de reacties hieronder blijkt dat misschien toch niet zo te zijn...

[ Voor 33% gewijzigd door br00ky op 15-08-2015 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de website zo goed bestudeer bieden ze de W10 variant enkel aan als update van W7 of W8.1. Deze is niet los te verkrijgen correct ?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Als ze alleen upgradelicenties verkopen, mag dat inderdaad ook niet op een lege pc.

• Jasper0808
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:06
Via Slim kreeg ik als scholier/student een gratis versie van Windows 10 education editie (dat is zegmaar windows 10 met wat extra dingen.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:29
JasperKempers schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:17:
Via Slim kreeg ik als scholier/student een gratis versie van Windows 10 education editie (dat is zegmaar windows 10 met wat extra dingen.
Ook net voor gekeken, voor een build van een scholier.. Houdt wel rekening met de 'voorwaarden':

"Er moet al een versie van Windows op je computer aanwezig zijn"

Als TS geen Windows heeft kan hij deze upgrade naar Windows 10 Student (want dat is het) niet uitvoeren.
Heb je nu Windows 7, 8 of 8.1? Dan is het de perfecte upgrade of uitbreiding van Windows 10 Home/Pro. Heb je Vista of XP? Dan is dit je voordeligste manier om Windows te upgraden.
@TS, Wellicht kan je nog ergens goedkoop een legale XP/Vista licentie op de kop tikken?

[ Voor 25% gewijzigd door Source90 op 15-08-2015 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aan de bovenkant van mijn huidige pc staat een product key van Windows XP professional HP. Deze pc heb ik 2e hands gekocht, maar deze key zal hij altijd accepteren als ik 'm wil invoeren?

Tevens ben ik niet in het bezit van een windows XP opstartschijf, maar ik neem aan dat ik deze wel ergens van een proxy kan trekken?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarschijnlijk is dat een OEM licentie. Die mag je niet meenemen. Als het een retail licentie is, mag dat wel.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, hoe kom ik er achter wat 't is?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Als die "gratis"bij je pc kwam, is het 99/100 keer een OEM licentie, zeker als het pc van HP/Dell/Toshiba/... is, en dat is het blijkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hartelijk dank voor je hulp Br00ky!

De beste optie is dus om een goedkope Windows XP licentie te scoren, maar eens op zoek hiernaar dan!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de pc gaan samenstellen die budgetguy voorstelde. Enkel heb ik van iemand anders aangeraden gekregen om voor de R9 280 te gaan ipv de GTX 960. Wat is hier het verschil tussen en wat adviseren jullie?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Persoonlijk R9 280. Ietsjes goedkoper, en meer VRAM dus meer toekomstgericht. Momenteel zijn ze vrijwel even snel.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Hoe creeer je zo'n lijstje, met de R9 280 en zonder de 960, ik krijg dat zelf niet gedaan :r

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Handleiding Pricewatch. Je kunt ieder lijstje hier op het forum trouwens eenvoudig naar je eigen profiel importeren. Scheelt je namaken. Klik onder één van de lijstje op "importeer" et voilà.

[ Voor 64% gewijzigd door br00ky op 17-08-2015 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals dank Br00ky!
Pagina: 1