€950 GamePC met een kleurtje

Pagina: 1
Acties:

• clintvl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-11 21:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om met dit systeem vooral te gaan gamen (Mirror's Edge 2, Fallout 4, Killing Floor 2, Dota 2, CS:GO).
Ook zal ik hem voor school gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag in totaal €950 exclusief verzendkosten kosten. Een paar euro over het budget heen is niet zo erg.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis (MX518), toetsenbord, headset (Siberia V2), monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik een i5 4460 en r9 390 nodig heb om mijn games op 1080p 60fps high/ultra te kunnen spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De PC moet niet al te luidruchtig zijn, vooral wanneer hij idle is.
(Kan ik met dit moederbord de case fan speeds instellen?)
- Energieverbruik maakt mij niet zoveel uit.
- De kabels van de powesupply moeten wel volledig gesleeved zijn. Vooral de 6/8pin power connectors die goed zichtbaar zijn in deze case.
- Ook moet de PC er goed uit zien (vandaar het rood zwarte kleurenschema).

Ga je overklokken?
Nee.

Ik ben op dit moment van plan eind deze maand het volgende te bestellen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,50€ 182,50
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 77,95€ 77,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 364,95€ 364,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8€ 46,50€ 46,50
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 103,95€ 103,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 960,70

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Voor GPU zou je misschien beter uit zijn met een (2e hands?) R9 290(X), bijna gelijke perfomance voor minder geld. Of een GTX970 (welke ik zelf zou kiezen, sinds de opluchting van werkende drivers nooit meer team rood..)

Je zou eventueel de 850EVO naar een BX100 250 en het overige geld in een 2TB HDD te steken. (Al zou ik dit persoonlijk niet eens doen).

Je opt naar gesleevede kabels, ik had dit in mijn vorige PC (één grote sleeve, niet individueel gesleeved, wat veel mooier is) en was IMO een nachtmerrie. Platte ongesleevede kabels zijn veel makkelijker te leggen en zien er (zolang ze zwart zijn) beter uit.

Kan eigenlijk wel zo besteld worden, bijna perfect lijstje! De GPU is altijd een discussiepunt ;)

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11 10:35
Er is een zwart/rode versie van de case die je wilt kopen: pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood
Ideaal toch? Of had je die al bekeken? Op zich maar weinig rood, maar het accent is wel mooi vind ik zelf.

Verder is de PSU die je hebt uitgekozen niet modulair. Je kan wel verlengstukken kopen die sleeved zijn maar de meeste sleeved cables zijn setjes voor modulaire power supplies dacht ik.

Verder is het een mooie build, niks mis mee. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Rhin op 12-08-2015 01:45 ]

• Kaspervb
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 11:15
@wout123 opzich werken de drivers perfect tegenwoordig van amd. De 390 is in alle opzichten een betere koop dan de gtx970, tenzij je natuurlijk het zuinigste van het zuinigste wilt, de 300 serie is tegenwoordig ook al erg stil. De msi variant is zelfs idle onder de 60 graden. Wil je meer performance kan je beter voor een r9 390 gaan. Wil je een een paar euro besparen op je energy rekening kun je beter voor de gtx gaan.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:47

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

wout123 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 01:43:
Voor GPU zou je misschien beter uit zijn met een (2e hands?) R9 290(X), bijna gelijke perfomance voor minder geld. Of een GTX970 (welke ik zelf zou kiezen, sinds de opluchting van werkende drivers nooit meer team rood..)

Je zou eventueel de 850EVO naar een BX100 250 en het overige geld in een 2TB HDD te steken. (Al zou ik dit persoonlijk niet eens doen).

Je opt naar gesleevede kabels, ik had dit in mijn vorige PC (één grote sleeve, niet individueel gesleeved, wat veel mooier is) en was IMO een nachtmerrie. Platte ongesleevede kabels zijn veel makkelijker te leggen en zien er (zolang ze zwart zijn) beter uit.

Kan eigenlijk wel zo besteld worden, bijna perfect lijstje! De GPU is altijd een discussiepunt ;)
Kunnen we deze onzin eindelijk eens uit de wereld helpen? De drivers zijn prima en ik heb met alle twee goede en slechte driver-ervaringen. Het is software en daar zal geheid een fout of 2 inzitten, bij AMD maar ook bij nVidia en ook bij Intel.

390 is prima, toch wat betere performance dan de 290, 8GB geheugen en wat betere aftermarket koelers als de 290.

Met je punt over de SSD kan ik me wel in vinden, maar een HDD ernaast is toch wel wenselijk. Ik weet niet hoeveel games OP heeft, maar ik kan nog geen kwart van mijn Steam library kwijt op een 1TB schijf. Dat extra tientje zal hem daarom ook niet maken.

Verder heb ik niks te melden, goede lijst met weinig punten waarop verbeterd kan worden. RAM heb ik toevallig paar dagen geleden gehaald en ziet er mooi uit en voelt erg stevig, voor de prijs is het goed spul. Kijk wel even of je niet beter voor de zwarte kunt gaan, deze is 1 euro duurder maar wel 1866Mhz. (en ja mensen, het KAN wat uitmaken, in Arma bijvoorbeeld). Wellicht is er ook rood 1866Mhz voor een paar euro meer maar dat kan ik even niet vinden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11 10:35
kuusj98 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 02:22:
[...] maar wel 1866Mhz. (en ja mensen, het KAN wat uitmaken, in Arma bijvoorbeeld). Wellicht is er ook rood 1866Mhz voor een paar euro meer maar dat kan ik even niet vinden.
Oh wow, maakt de snelheid van je RAM voor Arma veel uit? Ben zelf van plan te upgraden naar een 4690K met 1866MHz DDR3 ram, maar denk je dat het het toch waard is om voor een 6600K met DDR4 RAM te gaan? Ik wist niet dat het toch verschil kon maken! Ik speel veel en bijna alleen maar ArmA 3. :9

• clintvl
Bedankt voor alle reacties!
wout123 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 01:43:

Ik heb lang over de gpu nagedacht en houd het toch op de 390 omdat deze betere cooling en performance heeft dan de 290. De 970 vind ik zelf niet zo vanwege de 3,5gb vram, waardoor je er minder texture mods mee kunt gebruiken (FO4). Ook denk ik dat hij minder lang meegaat.
Alle negatieve driver verhalen heb ik van beide kanten gelezen.

De BX100 is (veel) betere bang for buck, maar ik ben wel bereid om die 2 extra tientjes erbij te leggen voor looks. ;)
De 1TB HDD is voorlopig wel genoeg, omdat ik op dit moment ~340gb aan steam games heb.

"Sleeved cables" had ik een beetje verkeerd verwoord. Ik bedoelde eigenlijk de platte ongesleevede cables. Het enige probleem is dat sommige psu cables half afgewerkt zijn (zoals bij de Cooler Master GM serie), waardoor je bij de connectors nog de onderliggende (gele) draad ziet. |:(
Rhin schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 01:44:
Er is een zwart/rode versie van de case die je wilt kopen: pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood
Ideaal toch? Of had je die al bekeken? Op zich maar weinig rood, maar het accent is wel mooi vind ik zelf.
Deze had ik zelf ook al gezien (een vriend van mij heeft hem vorige week gekocht).
De afwerking van de voor- en zijkant is echter mat. Dit krast iets sneller en geeft de kast toch weer een andere, doffere uitstraling.
[...]
Kijk wel even of je niet beter voor de zwarte kunt gaan, deze is 1 euro duurder maar wel 1866Mhz. (en ja mensen, het KAN wat uitmaken, in Arma bijvoorbeeld). Wellicht is er ook rood 1866Mhz voor een paar euro meer maar dat kan ik even niet vinden.
Goed opgemerkt!
Ik heb dezelfde rode 1866Mhz ram gevonden voor maar €0,50 meer. Heb ik in mijn lijstje gezet. d:)b

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:47

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Rhin schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 03:34:
[...]

Oh wow, maakt de snelheid van je RAM voor Arma veel uit? Ben zelf van plan te upgraden naar een 4690K met 1866MHz DDR3 ram, maar denk je dat het het toch waard is om voor een 6600K met DDR4 RAM te gaan? Ik wist niet dat het toch verschil kon maken! Ik speel veel en bijna alleen maar ArmA 3. :9
Ik zit nu op mijn telefoon met wegvallende 3g dus ik kan het even niet voor je opzoeken, maar ja, het heeft daadwerkelijk impact op je FPS.

Arma is heel raar in het laden van dingen, Arma laad namelijk alle textures van de HDD of SSD als het deze nodig heeft (texture streaming heet dat vlgm.) en op de een of andere manier is het ram hier ook bij betrokken.

Ik zou het nog eens goed moeten opzoeken, maar voor Multiplayer hoef je het sowieso niet te doen, daar ben je 95% afhankelijk van de Server FPS.

Edit, even toch het eerste resultaat neerplanten: https://forums.bistudio.c...0-2133-up-to-15-fps-gain/

[ Voor 8% gewijzigd door Kuusj op 12-08-2015 13:09 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
[...]

390 is prima, toch wat betere performance dan de 290, 8GB geheugen en wat betere aftermarket koelers als de 290.
Ik heb nooit gezegd dat de 290 beter is dan de 390, maar dat de 290 een stuk goedkoper is voor dezelfde perfomance. (Scheelt wel iets van 70€) en dat je tweedehands 290's kan halen voor rond de 200€.
Dat geld kan dan in een SSD van 500G of misschien zelfs genoeg geld over voor een skylake ? (180€ over, cpu 80€ erbij, 80€ moederbord erbij en 20€ voor DDR4)

• clintvl
Nogmaals bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik het op de i5-4460 houd.
Ook heb ik de voeding veranderd in een goedkopere, modulaire voeding die ook nog 520w geeft ipv 450 (is dit eigenlijk niet een no brainer?).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 77,95€ 77,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 356,50€ 356,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1NZXT S340 Wit€ 63,95€ 63,95
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 46,50€ 46,50
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,80€ 59,80
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,74€ 104,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 941,89

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Mwa, voor het vermogen hoeft het niet en qua design en kwaliteit is de M12 net een stapje achteruit. Modulair vs. non modulair, tja, ook met een non modulaire voeding kan je een perfect strakke build in elkaar zetten. Vergelijk Voeding advies en informatie topic - Deel 31.

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 22:16
Kaspervb schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 02:11:
@wout123 opzich werken de drivers perfect tegenwoordig van amd. De 390 is in alle opzichten een betere koop dan de gtx970, tenzij je natuurlijk het zuinigste van het zuinigste wilt, de 300 serie is tegenwoordig ook al erg stil. De msi variant is zelfs idle onder de 60 graden. Wil je meer performance kan je beter voor een r9 390 gaan. Wil je een een paar euro besparen op je energy rekening kun je beter voor de gtx gaan.
De stock GTX970 is toch op 1080p en 1440p met custom model ook wel sneller dan de R9 390, de R9 390 is een overklokte R9 290 met 4GB extra geheugen. 8GB geheugen welk toch haast niet opgevuld kan worden omdat de gpu toch niet genoeg power heeft.
Je ziet het wel vaker een (relatief) zwakke GPU met veel geheugen, het ziet er mooi uit in de specs je kan het ook zien bij de GTX960 4GB.
De drivers van AMD zijn een beetje dubbelzinnig als de GPU slecht presteert moeten de drivers nog wat rijpen 'mature' is wat ik hoor van de engelsen, wanneer ik zeg dat de drivers slecht zijn zeggen ze 'nee dat is van vroeger nu is het goed' het is een beetje pick and choose naargelang de situatie.
Het maakt mij niet echt uit wat de TS doet maar met een simpele overklok en extra geheugen om de specs een beetje op te krikken kom je er denk ik niet, vooral wanneer je een custom GTX970 vergelijkt met de R9 390 die eigenlijk altijd de zelfde klok heeft.
Hier kan je zien dat de GTX970 gewoon 4GB geheugen heeft en hij net zo goed presteert als wanneer hij als eerst werd gereviewed: http://www.eurogamer.net/...geforce-gtx-970-revisited

• Kaspervb
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 11:15
@Nature De drivers van AMD werken momenteel net zo goed als die van nvidia. dit was vroeger ja dat het niet even mooi werkte allemaal. Niks naarlatigs aan. je hebt hier nu een 1 site. bekijk YouTube is. Hier zul je zien dat 95% van alle benchmarks. Gtx970 vs r9 390 . de 390 de gtx 970 verslaat. zowel op 1080p en 1440p . En het is geen Overcklocked 290. Het is geen rebrand maar een refresh. Daar zit wel degelijk verschil tussen zie hier; YouTube: R9 390 vs GTX970 - Is there a new Performance per Dollar King? . ze vergelijken de 390 met een superclocked 970. en de 390 van msi kun je ook goed overclocken. En als jij de ''390' relatief een zwakke GPU vind . Is dat een beetje lariekoek wat het is een beter bang for bucks dan een gtx970.

• Nature
@Kaspervb Ik kijk altijd op TPU als ik GPU's wil vergelijken: https://www.techpowerup.c...r/R9_390_PCS_Plus/30.html
Als je het ook in de losse benchmarks bekijkt gaat het ook een beetje om en om in frame rate, waar de GTX970 het in 1080p wat beter is en de R9 390 op 1440p wat beter is.
Ik zeg relatief zwakke GPU omdat hij te weinig power heeft voor het geheugen, de GTX 970 zou ook te zwak zijn voor 8GB aan geheugen.
Je kan omstandigheden creëren waar bij de GPU meer dan 4GB gebruikt door extreem hoge MSAA etc maar dan speel je met een onspeelbare frame rate.
Dus ik vind de R9 390 geen zwakke GPU, wel heeft Nvidia de betere drivers/software dat is ook een unieke selling point van hun, waar de meeste mensen het toch er over uit zijn dat AMD mindere drivers heeft of ze zijn ook in ontkenning zoals ik al eerder zei.
Ik heb wel het filmpje van jayztwocents bekeken maar ik weet niet echt hoe hij aan de resultaten gekomen is om dat het toch wel verschilt van TPU, iedereen is het er ook wel over eens dat de R9 390(x) rebrands zijn net zoals bijna de hele 300 lijn dat is.

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
kuusj98 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:06:
[...]

Ik zit nu op mijn telefoon met wegvallende 3g dus ik kan het even niet voor je opzoeken, maar ja, het heeft daadwerkelijk impact op je FPS.

Arma is heel raar in het laden van dingen, Arma laad namelijk alle textures van de HDD of SSD als het deze nodig heeft (texture streaming heet dat vlgm.) en op de een of andere manier is het ram hier ook bij betrokken.

Ik zou het nog eens goed moeten opzoeken, maar voor Multiplayer hoef je het sowieso niet te doen, daar ben je 95% afhankelijk van de Server FPS.

Edit, even toch het eerste resultaat neerplanten: https://forums.bistudio.c...0-2133-up-to-15-fps-gain/
Ik ben niet heel erg onder de indruk van de performance boost die die daar noemt, volgens mij gebruikt hij in de eerste test 2133 ram met goede timing vs 1600 ram met slechte timings. Als je in de grafiek kijkt verder in zijn post zie je dat die 1600 cl8 ram vrijwel gelijk scoort met de snellere rams.

http://s3.photobucket.com...ings_zpsd0398bf9.png.html

Met betrekking tot deze build denk ik dat het systeem een stuk beter af is met 1600 cl8 ram dan de 1866 cl10 die nu in de lijst staat. Maar in de praktijk zal je waarschijnlijk niks van verschil merken.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Nature schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:43:
Dus ik vind de R9 390 geen zwakke GPU, wel heeft Nvidia de betere drivers/software dat is ook een unieke selling point van hun, waar de meeste mensen het toch er over uit zijn dat AMD mindere drivers heeft of ze zijn ook in ontkenning zoals ik al eerder zei.
Nu lees ik in dit topic al meerdere malen dat AMD geen goede drivers heeft in vergelijking met Nvidia, jij hebt het nu zelfs over mensen in 'ontkenning'... maar het ontbreekt verder toch echt aan enige goed onderbouwde argumenten waarom dit zo is. Ik ben nou toch wel benieuwd wat die argumenten vandaag de dag zijn... daar heeft men meer aan dan zomaar een losse flodder af te schieten.

Het driver verhaal tussen AMD en Nvidia is inmiddels al een aantal jaren oud en is echt niet meer van toepassing, AMD heeft de drivers tegenwoordig prima op orde... dat is geen ontkenning, dat is hoe de zaken ervoor staan. Idd een aantal jaren terug wilde AMD/Ati kaarten nog wel eens crashen in een game door de drivers, maar dat gebeurd echt al tijden niet meer... ook Nvidia heeft door de jaren heen wel eens problemen met de drivers gekend omdat fouten nou eenmaal wel eens door de controle glippen.

Het is een kwestie van voorkeur, beide kampen hebben hun voor- en nadelen, maar dat zit niet in de drivers. AMD kaarten zijn doorgaans voordeliger maar verbruiken wat meer t.o. Nvidia die duurder zijn maar wat minder power nodig hebben. Nvidia is de betere op de tot 1080p resoluties, maar zelfs dan is het verschil meestal maar enkele procenten. AMD scoort weer beter bij de hogere resoluties... Het enige echte punt waarop Nvidia kaarten steevast het van AMD kaarten winnen is met zware AA, de performance vertoont minder drops dan bij AMD kaarten.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 16-08-2015 20:13 ]

• clintvl
n0isH schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:58:
[...]

Ik ben niet heel erg onder de indruk van de performance boost die die daar noemt, volgens mij gebruikt hij in de eerste test 2133 ram met goede timing vs 1600 ram met slechte timings. Als je in de grafiek kijkt verder in zijn post zie je dat die 1600 cl8 ram vrijwel gelijk scoort met de snellere rams.

http://s3.photobucket.com...ings_zpsd0398bf9.png.html

Met betrekking tot deze build denk ik dat het systeem een stuk beter af is met 1600 cl8 ram dan de 1866 cl10 die nu in de lijst staat. Maar in de praktijk zal je waarschijnlijk niks van verschil merken.
Dat had ik zelf niet zo snel gezien 8)7
Ik kan echter het grafiek op photobucket ook niet goed zien op mijn telefoon (blijft wazig, zelfs na downloaden..)

1600 cl8 ram zou inderdaad ietjes sneller zijn, maar de enige die ik daarvan kan vinden is de crucial ballistix tactical die niet echt mooi bij de rest van de build past :/

Beide Kingston HyperX setjes die ik heb uitgekozen hebben echter een latency van 10, dus dan zal die 1866Mhz wel uitmaken

(Heb alle info uit een handig tabelletje van Anandtech: http://www.anandtech.com/...ory-scaling-on-haswell/10)

• Nature
MicGlou schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:11:
[...]

Nu lees ik in dit topic al meerdere malen dat AMD geen goede drivers heeft in vergelijking met Nvidia, jij hebt het nu zelfs over mensen in 'ontkenning'... maar het ontbreekt verder toch echt aan enige goed onderbouwde argumenten waarom dit zo is. Ik ben nou toch wel benieuwd wat die argumenten vandaag de dag zijn... daar heeft men meer aan dan zomaar een losse flodder af te schieten.
Bijna alle games zijn Game Works titels tegenwoordig die werken iig de eerste paar maanden beter op Nvidia hardware, wanneer het geen Game Works titels zijn heeft Nvidia bijna altijd een day 1 patch vaak zelfs al voor het spel uit is waardoor hij meteen goed draait
Het laatste wat ik toen had met mijn toenmalige R9 290 waren Far Cry 4 en AC:U die waren ook pas maanden later speelbaar met AMD, nu ook Project Cars en The Witcher 3 en nog wel meer ik heb geen AMD kaarten meer. Nu ook heeft de Fury X 20% mindere prestatie dan de GTX 980 TI op 1080p en 15% minder op 1440p waar ze gelijk zijn op 4k, dat zal ook wel weer een driver issue zijn.
De beurskoers van Nvidia is ook een factor 15 hoger, 80% van de discrete videokaarten die worden verkocht zijn van Nvidia. AMD heeft geen geld voor software development AMD moet alles doen om de eindjes aan elkaar te knopen, ze staan op de rand van de afgrond.

• clintvl
Bedankt voor alle info over de gpu keuze.
Ik heb nu wel alle voor- en nadelen van de gtx970 en r9 390 gehoord.

Als jullie hier nog over willen discussiëren kan dat onderling. Ik ben al overtuigd :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Nature schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:12:
[...]

Bijna alle games zijn Game Works titels tegenwoordig die werken iig de eerste paar maanden beter op Nvidia hardware, wanneer het geen Game Works titels zijn heeft Nvidia bijna altijd een day 1 patch vaak zelfs al voor het spel uit is waardoor hij meteen goed draait
Het laatste wat ik toen had met mijn toenmalige R9 290 waren Far Cry 4 en AC:U die waren ook pas maanden later speelbaar met AMD, nu ook Project Cars en The Witcher 3 en nog wel meer ik heb geen AMD kaarten meer. Nu ook heeft de Fury X 20% mindere prestatie dan de GTX 980 TI op 1080p en 15% minder op 1440p waar ze gelijk zijn op 4k, dat zal ook wel weer een driver issue zijn.
De beurskoers van Nvidia is ook een factor 15 hoger, 80% van de discrete videokaarten die worden verkocht zijn van Nvidia. AMD heeft geen geld voor software development AMD moet alles doen om de eindjes aan elkaar te knopen, ze staan op de rand van de afgrond.
Dit is vooral je persoonlijke ervaring, dat is geen maatstaf. Je komt niet bepaald met harde gegevens om het aan te tonen... je bent duidelijk van het groene kamp, maar dat is nog geen reden om ongefundeerde beredenering naar voren te brengen, de vraag is om met echte cijfers te komen voor onderbouwing, niet wat je er zelf van vind... benchmarks etc en aantoonbaar onderzoek dat een AMD kaart vaker crashed e.d.

Verschil in prestatie is er altijd al geweest, dat is architectuur en heeft minder met drivers te maken. Wat dat betreft heeft Nvidia altijd al een voorsprong gehad en zo is het altijd al lastig te vergelijken. Maar we hebben het over de drivers, niet over het verschil in prestaties... overigens zijn verschillen in prestaties erg subjectief, maar wat je stelt over de Fury X t.o. de 980ti klopt simpelweg niet, hoe hoger de resolutie des te meer gaat de Fury X de 980ti voorbij... daar zijn genoeg benchmarks over te vinden.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is, als je wilt aangeven waarom de ene partij beter is dan de ander, gebruik dan argumenten waarom de ene zo goed is... je doet nu vooral roepen wat de ander zo slecht doet.

• Nature
MicGlou schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:02:
[...]

Dit is vooral je persoonlijke ervaring, dat is geen maatstaf. Je komt niet bepaald met harde gegevens om het aan te tonen... je bent duidelijk van het groene kamp, maar dat is nog geen reden om ongefundeerde beredenering naar voren te brengen, de vraag is om met echte cijfers te komen voor onderbouwing, niet wat je er zelf van vind... benchmarks etc en aantoonbaar onderzoek dat een AMD kaart vaker crashed e.d.

Verschil in prestatie is er altijd al geweest, dat is architectuur en heeft minder met drivers te maken. Wat dat betreft heeft Nvidia altijd al een voorsprong gehad en zo is het altijd al lastig te vergelijken. Maar we hebben het over de drivers, niet over het verschil in prestaties... overigens zijn verschillen in prestaties erg subjectief, maar wat je stelt over de Fury X t.o. de 980ti klopt simpelweg niet, hoe hoger de resolutie des te meer gaat de Fury X de 980ti voorbij... daar zijn genoeg benchmarks over te vinden.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is, als je wilt aangeven waarom de ene partij beter is dan de ander, gebruik dan argumenten waarom de ene zo goed is... je doet nu vooral roepen wat de ander zo slecht doet.
Hier kan je zien dat de GTX 980 TI sneller is dan de Fury X op 1080p 14% op 1440p 9% iets beter dan wat ik net uit mijn hoofd zei: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_Fury_X/31.html de Nvidia kaart is 2% sneller op 4k. ik snap wel dat je zegt dat de Fury X sneller is
AMD had voor de Fury X uitkwam benchmarks uitgegeven waarin ze logen over de prestaties.
Dat zegt overigens niet dat ik het niet knap vind van ze om met zulke beperkte middelen zo'n prestatie neer te zetten.
Dit is de aangepaste benchmark vanuit AMD:
http://www.forbes.com/sit...ard-beats-nvidias-980-ti/
Dit is een echte benchmark: http://www.trustedreviews...-page-2#tr-review-summary lees vooral de tekst onderin.
En degende die ik al eerder al neerzette: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_Fury_X/31.html

Ik noemde net al wat titels maar kijk hier op 4:06 YouTube: Far Cry 4 Max Settings Benchmark - NVidia vs. AMD Stuttering
Je ziet het bij alle Game Works titles Batman AC etc, als je alle Game Works settings uitzet heb je ook nog in het begin slechtere prestaties.
Dit verhaal zie je eigenlijk bij alle GameWorks titels en 'The way its meant to be played' titels, later wordt het vaak goed maar Nvidia heeft het meteen op orde
Linux drivers hetzelfde: http://www.pcworld.com/ar...est-for-linux-gaming.html
AMD kan ook geen kaarten leveren voor de Steam machines vanwege het ontbreken van degelijke drivers,
op een na geen een met AMD kaart. http://www.gamespot.com/a...lease-dates/1100-6425734/
Ik ben geen emotionele fan van elektronica ik ben rationeel, ook niet van Nvidia zoalls je zegt met het ''groene kamp'' ik neem wat het beste is, dat is nu Nvidia en in het landschap qua games klopt dat ook, als je het niet erg vindt een paar weken/maanden te wachten voor een game is het wel oke maar Game Works wordt steeds groter.
Wat je als laatste zin zei snap ik niet echt ik toonde toch de hele tijd de goede punten aan van Nvidia? En AMD is in mijn ogen ook niet heel verkeerd behalve dat rebranden en geen vooruitgang hebben op laag prijspijl, alleen verwacht niet meteen goede drivers.

• clintvl
Ik ben nu toch van plan om gelijk een processorcooler toe te voegen.
Is de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 wat?

Edit: ik ga toch voor de pricewatch: Scythe Mugen 4

[ Voor 22% gewijzigd door clintvl op 20-08-2015 16:15 ]

• clintvl
Ik heb nu dit in mijn lijstje staan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 76,-€ 76,-
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 355,-€ 355,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1NZXT S340 Wit€ 63,95€ 63,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 45,95€ 45,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,95€ 57,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 968,65

Heeft iemand hierover nog iets op te merken?
Anders gaat hij vanmiddag het winkelmandje in ;)
Pagina: 1