[Hulp gevraagd] Advies voor onderdelen in desktop

Pagina: 1
Acties:

• jijook
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-01-2022
Wat is de situatie
Deze PC is gebruikt voor minen van bitcoins. Hiermee zijn o.a. de videokaarten voor een paar maanden intensief voor gebruikt. De processor is vervangen door de huidige die hieronder wordt aangegeven. Helaas heeft het moederbord het begeven. Onbekende reden. Het defecte moederbord is de primaire reden voor het aanmaken van dit topic. Secundaire reden is dat de pc nooit echt lekker heeft gelopen na het minen van bitcoins. Daarom zou ik graag een totaal advies willen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is bedoeld om high end te gamen op een resolutie van 1920 x 1080 (call of duty black ops 2) evenals het gebruik maken van programma`s als photoshop etc. De PC draait momenteel op Windows 8. Dit wil ik graag zo houden. Deze PC is gebruikt voor minen van bitcoins. Hiermee zijn de videokaarten voor een paar maanden voor gebruikt. De processor is vervangen door de huidige die hieronder wordt aangegeven. Helaas heeft het moederbord het begeven. Onbekende reden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoewel de duurste onderdelen al aanwezig zijn zou ik graag qua advies gaan voor het beste. Echter moet het niet zo zijn dat ik dan ook alle bestaande onderdelen moet vervangen uiteraard.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder staat een lijst met de huidige apparatuur.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 104,-€ 104,-
2Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST500DM002, 500GB€ 45,50€ 45,50
1Lian Li PC-P80N€ 345,-€ 345,-
1Intel Gigabit CT Desktop Adapter€ 25,-€ 25,-
1Kingston HyperX Genesis KHX18C10/4€ 0,-€ 0,-
1Antec TruePower Quattro 1000€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 115,95€ 115,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 635,45

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat veel onderdelen goed zijn en ik met wat advies van jullie een mooie pc kan bouwen. Echter wanneer duidelijk het advies is om of bijvoorbeeld het werkgeheugen of de processor ook aan te passen. Dan hoor ik het graag. Ook qua koeling is alle advies welkom.

Voor het moederbord denk ik zelf aan:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock 970 Extreme4€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 87,95

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale eisen en/of wensen

Ga je overklokken?
Standaard instellingen lijken mij voldoende. Echter mocht het advies zijn om met het (toekomstige) systeem dat wel te doen dan hoor ik dat graag.

[ Voor 48% gewijzigd door jijook op 18-08-2015 20:40 ]

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
Graag even meegeven welke games je wil spelen, alsook op welke resolutie. Daarnaast:
3. Verricht eigen onderzoek
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijstoptie in de Pricewatch. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn. Tevens kan je achteraf makkelijk berekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis kan halen. Win-win!

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

4. Plaats een lijstje met behulp van de Pricewatch
We zijn voorzien van een hele mooie Pricewatch waar een groot aantal producten in zijn te vinden. Gebruik deze mogelijkheid dan ook om je componenten/producten bijeen te zoeken. De Handleiding Pricewatch vertelt je precies hoe je een PW-wenslijst maakt.
uit DAA beleid

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)