Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Uploaden .gif avatar mislukt

Pagina: 1
Acties:

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11 12:23

ElkeBxl

Tassendraagster

Topicstarter
Ik probeer een .gif als avatar te uploaden (meer specifiek, deze: http://i.imgur.com/ZcVF75j.gif)

Maar krijg dan deze melding:Als ik een andere versie probeer te uploaden (met bv. maar 64 kleuren zoals deze: http://i.imgur.com/8eq9Jbc.gif), dan lukt dit initieel wel (ik geraak op de pagina waar ik kan resizen en daar toont hij alles correct) maar als ik het opsla krijg ik dit als resultaat: https://ic.tweakimg.net/u...55ca5bcd132e7_cropped.gif

Blijkbaar loopt er iets fout afhankelijk van het aantal kleuren in de gif en lukt het resizen niet (ook al is dat niet nodig gezien het al een 60x60px is).

Kijken jullie er eens naar? Kthxbye! :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Sommige animated gifs gebruiken nog wel eens truukjes die niet door elke converter (zoals Imagick) ondersteund worden...

Wel zouden we denk ik de croptool kunnen skippen wanneer het bronbestand al het juiste formaat heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door crisp op 11-08-2015 22:53 ]

Intentionally left blank

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11 12:23

ElkeBxl

Tassendraagster

Topicstarter
Enig idee welke instellingen ik dan wel kan gebruiken bij het maken van de gif? Ik heb het zelf gemaakt in Photoshop en heb dus wel wat controle over de settings zoals aantal kleuren wanneer ik opsla :)

Croptool skippen is ook wel een oplossing :) Of gewoon het geuploade bestand nemen als men niets bijsnijdt?

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik weet niet precies hoe de code nu precies in elkaar steekt en omgaat met animated gifs. Dat is wel een vak apart vergeleken met statische plaatjes, maar ik denk wel dat het nog wel verbeterd kan worden ;)

Intentionally left blank

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Overigens is de foutmelding in onze logs: "corrupt image" dus dat zegt niet heel erg veel. Kan die tool uberhaubt wel animated gifjes aan?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Imagick kan an sich wel met ani gifs overweg, maar het bewerken ervan vergt nogal wat handelingen en kan resulteren in grotere bestanden. 'Corrupt image' duidt echter m.i. op het gebruik van non-standaard truukjes die de meeste viewers wel begrijpen, maar veel bewerkers niet...

Intentionally left blank

Pagina: 1