Hallo iedereen, ben pas nieuw op dit forum en in het bezit van een acer liquid e600. Omdat ik heel weinig opslagruimte heb wil ik mijn gsm updaten naar Android lollipop. Nu heb ik die mogelijkheid gevonden via custom rom. Kunnen jullie mij uitleggen wat dit juist inhoud en wat de voor en nadelen hier van zijn.
Wat had je al gevonden dan? Voor we suggesties doen die je al kent.
Een custom ROM is een alternatief voor de ROM van de fabrikant (in jouw geval Acer). Net als je een ander OS op je PC kan installeren kan je dat vaak ook doen op een telefoon. De voordelen zijn dat het vaak niet zo vol zit met apps die je niet kan weggooien, en vaak heb je iets meer opties die er door fabrikanten nog weleens uit worden gesloopt.
Nadeel is wel dat je moet weten wat je aan het doen bent. Je hoeft er geen wetenschapper voor te zijn maar als je moet vragen wat een custom ROM inhoudt moet je voorkomen dat je zomaar iets installeert. Niet in de laatste plaats omdat je waarschijnlijk eerst je telefoon moet rooten en/of de bootloader moet unlocken. Een ander nadeel kan zijn dat niet alles even goed werkt. ik heb bijvoorbeeld CyanogenMod op mijn vorige telefoon gedaaid en dat beviel op zich heel goed, maar niet alle hardware van de telefoon werkte vlekkeloos (GPS deed het niet). Aan de andere kant liep het wat beter (stukje sneller) dan de ROM van de fabrikant.
Dus het heeft voor- en nadelen, hoewel dat per telefoon verschilt. Wees voorzichtig en lees je goed in.
Een custom ROM is een alternatief voor de ROM van de fabrikant (in jouw geval Acer). Net als je een ander OS op je PC kan installeren kan je dat vaak ook doen op een telefoon. De voordelen zijn dat het vaak niet zo vol zit met apps die je niet kan weggooien, en vaak heb je iets meer opties die er door fabrikanten nog weleens uit worden gesloopt.
Nadeel is wel dat je moet weten wat je aan het doen bent. Je hoeft er geen wetenschapper voor te zijn maar als je moet vragen wat een custom ROM inhoudt moet je voorkomen dat je zomaar iets installeert. Niet in de laatste plaats omdat je waarschijnlijk eerst je telefoon moet rooten en/of de bootloader moet unlocken. Een ander nadeel kan zijn dat niet alles even goed werkt. ik heb bijvoorbeeld CyanogenMod op mijn vorige telefoon gedaaid en dat beviel op zich heel goed, maar niet alle hardware van de telefoon werkte vlekkeloos (GPS deed het niet). Aan de andere kant liep het wat beter (stukje sneller) dan de ROM van de fabrikant.
Dus het heeft voor- en nadelen, hoewel dat per telefoon verschilt. Wees voorzichtig en lees je goed in.
Saved by the buoyancy of citrus
Bedankt voor de reacties, ik had gelezen dat het met lollipop mogelijk was om apps naar je sd kaart te verplaatsen vandaar.
Ook zonder naar je Posthistorie te kijken had ik al de indruk dat je hier nieuw was, nogal een gave he 
Hier op GoT verwachten we dat je eerst zelf dingen gaat opzoeken voor een topic te openen, anders zou 't hier meer op een IRC kanaal lijken, denk je ook niet?
Heb je al eens gezocht naar 'move apps to sd card', Google geeft namelijk een heel pak resultaten
Hier op GoT verwachten we dat je eerst zelf dingen gaat opzoeken voor een topic te openen, anders zou 't hier meer op een IRC kanaal lijken, denk je ook niet?
Heb je al eens gezocht naar 'move apps to sd card', Google geeft namelijk een heel pak resultaten
Dat is al mogelijk vanaf android 2.3.6 als ik het goed heb misschien zelf eerder al, maar de apps moeten dit wel onderstenen en de meeste doen dit niet. Dus daarvoor upgraden naar Lolipop heeft niet echt zin.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:48:
Bedankt voor de reacties, ik had gelezen dat het met lollipop mogelijk was om apps naar je sd kaart te verplaatsen vandaar.
Hoewel filenox volledig gelijk heeft met zijn opmerking:
)
Kijk even naar de 3-de vraag+antwoord.
http://www.mobiele-telefoons.nl/acer/liquid-e600-lte/vraag-en-antwoord/toepassingen-en-apps
, wil ik je toch een stapje in de juiste richting geven. (sorry filenox"Hier op GoT verwachten we dat je eerst zelf dingen gaat opzoeken voor een topic te openen, anders zou 't hier meer op een IRC kanaal lijken, denk je ook niet?"
Kijk even naar de 3-de vraag+antwoord.
http://www.mobiele-telefoons.nl/acer/liquid-e600-lte/vraag-en-antwoord/toepassingen-en-apps
Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.
Mijn excuses in verband met de regels zal me maar eens inlezen want een root is blijkbaar het enige wat mogelijk is.
Zoals de anderen aangeven wordt hier een bepaalde eigen inzet verwacht voordat je een topic opent. Als je meer info over custom roms wilt hebben, specifiek voor je eigen toestel, is XDA een zeer geschikt online forum.
Dit topic gaat wel dicht, uiteraard mag je altijd een nieuwe openen als je een specifieke vraag met goede onderbouwing hebt.
Dit topic gaat wel dicht, uiteraard mag je altijd een nieuwe openen als je een specifieke vraag met goede onderbouwing hebt.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()