Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gaming: Ik speel niet echt meeteen de nieuwste games, maar dit is wel een beetje het hoofd doel van deze build. (momenteel speel ik games als Guild Wars 2, Watchdogs, Skyrim, ik loop dus een beetje achter)
- Webdev: PHP, HTML, CSS, NodeJS..
- Photoshop: Basis slicing en design
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 750€ en de €1000, hangt van jullie advies af
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Sapphire Radeon HD 7950
- 2TB HDD
- Muis, keyboard, monitor
- Windows licence
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis elementen. Processor, SSD, moederboard, RAM, PSU...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een build met een Skylake I5 processor en een Z170 moederboard. Ik weet dat er bij de andere DAA topics wat tweestrijd is omdat de performance winst bij Skylake tov Haswell niet zo heel erg groot is, maar ik zou toch graag mee zijn met de nieuwste technologieën (DDR4, USB C..).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wel, ik weet momenteel niet zo heel erg veel over koeling. Heb ik een extra processor koeler nodig? Waarschijnlijk wel als ik ga overklokken. De welke is dan de beste? Heb na wat research de Scythe Mugen 4 gevonden, maar is dit wel de beste optie? Heb ik extra case fans nodig? En een fan controller? Is een voeding van 600W genoeg voor deze build?
Ga je overklokken?
Ik ben dit wel van plan met dit systeem.
Het lijstje:
Alvast bedankt!
- Gaming: Ik speel niet echt meeteen de nieuwste games, maar dit is wel een beetje het hoofd doel van deze build. (momenteel speel ik games als Guild Wars 2, Watchdogs, Skyrim, ik loop dus een beetje achter)
- Webdev: PHP, HTML, CSS, NodeJS..
- Photoshop: Basis slicing en design
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 750€ en de €1000, hangt van jullie advies af
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Sapphire Radeon HD 7950
- 2TB HDD
- Muis, keyboard, monitor
- Windows licence
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis elementen. Processor, SSD, moederboard, RAM, PSU...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een build met een Skylake I5 processor en een Z170 moederboard. Ik weet dat er bij de andere DAA topics wat tweestrijd is omdat de performance winst bij Skylake tov Haswell niet zo heel erg groot is, maar ik zou toch graag mee zijn met de nieuwste technologieën (DDR4, USB C..).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wel, ik weet momenteel niet zo heel erg veel over koeling. Heb ik een extra processor koeler nodig? Waarschijnlijk wel als ik ga overklokken. De welke is dan de beste? Heb na wat research de Scythe Mugen 4 gevonden, maar is dit wel de beste optie? Heb ik extra case fans nodig? En een fan controller? Is een voeding van 600W genoeg voor deze build?
Ga je overklokken?
Ik ben dit wel van plan met dit systeem.
Het lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 262,- | € 262,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 191,14 | € 191,14 |
| 1 | Corsair Vengeance C70 (Gunmetal Black) | € 118,12 | € 118,12 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 114,50 | € 114,50 |
| 1 | Corsair CX600M | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 104,79 | € 104,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 866,55 | |
Alvast bedankt!