Dag Tweakers,
Mijn PC is na 5 jaar wel toe aan een upgrade.
In der loop der jaren wel de kast, CPU Cooler en videokaart vervangen en een ssd toegevoegd.
Hieronder mijn huidige systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik studeer HBO Bouwkunde dus maak veel gebruik van modeleer programma's zoals Revit en Archicad.
Soms render ik deze modellen met Artlantis en andere renderprogramma's.
Deze programma's zullen vooral het komende studiejaar nog gebruikt worden en daarna zelden. (als het goed is dan afgestudeerd
)
Daarnaast game ik veel. Dit varieert van GTA V, F1 2015, football manager 2015 t/m city Skylines. zeer gevarieerd dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de upgrade heb ik ongeveer €900,- in gedachten maar als het echt de moeite waard is kunnen er natuurlijk wel een paar €10,- tjes bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Veel componenten kunnen blijven denk ik . Alleen de cpu, mb en geheugen zullen zeker niet meer te gebruiken zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waar ik met mijn huidig systeem tegen aanloop is dat het geheugen en cpu de bottelnek zijn.
Daarnaast zou ik ook graag een nieuw groter beeldscherm willen en een van mijn huidige schermen als secundair scherm blijven gebruiken.
Met de videokaart kan ik op dit moment nog prima uit de voeten.
Wellicht over een jaartje of 1, a2 er een R9 270x bij aanschaffen of zelfs helemaal vervangen.
De componenten waar ik zelf aan zit te denken zijn.
Zelf al veel discussies gelezen over welke generatie cpu toe te passen maar mijn voorkeur gaat uit naar een Skylake.
Betreft het beeldscherm ben ik afgegaan op referenties. iemand ervaring met dit scherm of weet iemand een alternatief?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Ga je overklokken?
ja, mijn huidige cpu is ook overclockt van 2,8 naar 3.5Mhz
Hopelijk kan ik samen met jullie komen tot een goede upgrade. alvast dank daarvoor!
voorstellen zijn welkom!
Mijn PC is na 5 jaar wel toe aan een upgrade.
In der loop der jaren wel de kast, CPU Cooler en videokaart vervangen en een ssd toegevoegd.
Hieronder mijn huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X6 1055T Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI 890GXM-G65 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 180,50 | € 180,50 |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Performance One P280 Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 2 | Acer S231HLbid Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,95 | € 37,95 |
| 2 | GeIL GV34GB1333C7DC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 179,95 | € 179,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 507,40 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik studeer HBO Bouwkunde dus maak veel gebruik van modeleer programma's zoals Revit en Archicad.
Soms render ik deze modellen met Artlantis en andere renderprogramma's.
Deze programma's zullen vooral het komende studiejaar nog gebruikt worden en daarna zelden. (als het goed is dan afgestudeerd
Daarnaast game ik veel. Dit varieert van GTA V, F1 2015, football manager 2015 t/m city Skylines. zeer gevarieerd dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de upgrade heb ik ongeveer €900,- in gedachten maar als het echt de moeite waard is kunnen er natuurlijk wel een paar €10,- tjes bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Veel componenten kunnen blijven denk ik . Alleen de cpu, mb en geheugen zullen zeker niet meer te gebruiken zijn.
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 180,50 | € 180,50 |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Performance One P280 Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Acer S231HLbid Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 179,95 | € 179,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 507,40 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waar ik met mijn huidig systeem tegen aanloop is dat het geheugen en cpu de bottelnek zijn.
Daarnaast zou ik ook graag een nieuw groter beeldscherm willen en een van mijn huidige schermen als secundair scherm blijven gebruiken.
Met de videokaart kan ik op dit moment nog prima uit de voeten.
Wellicht over een jaartje of 1, a2 er een R9 270x bij aanschaffen of zelfs helemaal vervangen.
De componenten waar ik zelf aan zit te denken zijn.
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 260,60 | € 260,60 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 191,14 | € 191,14 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 314,95 | € 314,95 |
| 1 | G.Skill Ripjaws 4 F4-3000C15Q-16GRR | € 154,90 | € 154,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 921,59 | |
Zelf al veel discussies gelezen over welke generatie cpu toe te passen maar mijn voorkeur gaat uit naar een Skylake.
Betreft het beeldscherm ben ik afgegaan op referenties. iemand ervaring met dit scherm of weet iemand een alternatief?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Ga je overklokken?
ja, mijn huidige cpu is ook overclockt van 2,8 naar 3.5Mhz
Hopelijk kan ik samen met jullie komen tot een goede upgrade. alvast dank daarvoor!
voorstellen zijn welkom!