Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
Hoi,

Ik speel een tijdje Path of Exile en op mijn pc draait het spel prima op max settings.

Ik heb het nu ook op m´n laptop gedownload alleen deze wordt ontzettend heet en na een tijdje valt het spel steeds weg naar het log-in scherm. Ik heb alle settings omlaag gegooid en de resolutie ook lager gezet. Het is nu al lastig kijken dus ik zet de resolutie niet nog lager.. Is al vrij lastig op een 14 inch laptop. :P

Als ik weer inlog en verder speel vlieg ik er soms na 1 minuut weer uit en soms pas na een uur.. Ik heb de laptop met perslucht even door gespoten en begin nu te twijfelen of ik de laptop misschien moet open schroeven om het grondig schoon te maken.. (Afgaand op dat de hitte het probleem kan zijn.)

De laptop zelf betreft een HP Envy beats by Dre 14 inch.

Belangrijke specs:
i5 - 2500m
Intel HD Graphics 4000
(Kan de laptop helaas niet in de pricewatch vinden)

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Niet lelijk bedoeld, maar de specs van je laptop zijn wel heel erg mager.
Ik denk dat je inderdaad puur last hebt van de hitte want een Intel HD is niet echt bedoeld om zwaardere games op te draaien.

Maar je kan de temps een meten met CPUTemp o.i.d. tijdens het gamen. Dan zien je snel genoeg of deze boven de 70 graden komt. Als dat zo is, weet je precies waar je probleem zit.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Zoek eens op de onderkant van de laptop naar het typenummer en ga die eens invoeren op de HP site oid. dan heb je namelijk de juiste specs bij de hand.

Ik vind hier in een review dat er een ATI Mobility Radeon HD 5650 in zou moeten zitten in dat geval moet je gewoon handmatig switchen naar deze kaart, aangezien dat het switchen tussen kaarten nogal een probleem blijkt te zijn.
"The notebook automatically switches to integrated mode when you unplug the notebook, but otherwise you have to do it manually and there's a second or so where the screen goes black."
Mocht dit het exacte type zijn wat je hebt.

Volgens de review schijnen de 15" versies wel erg heet te worden en zou dat bij de 14" versie iets minder moeten zijn. (maar goed dit is 1 bron)

[ Voor 9% gewijzigd door Flex0r op 12-08-2015 10:02 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:04
Ik heb de start post per ongeluk op een verkeerd account geplaatst maar ik ben de topic starter.

Ik heb hier wat meer informatie over de laptop, mocht ik de laptop alsnog moeten opzoeken aan de hand van het serienummer kan ik dat ook nog doen maar ik denk dat we het hier ook wel mee redden. Wel maf ja want ik kon op internet ook niet de exacte laptop vinden, ze wijken allemaal wat af van die van mij..?

http://imgur.com/w4xjM0I,zCFZ3zn#0
http://imgur.com/w4xjM0I,zCFZ3zn#1

Intel HD 4000 is inderdaad niet een erg krachtige (geïntegreerde) gpu maar ik zou wel verwachten dat deze POE aankan op de laagste instellingen en lagere resolutie.. Sommige andere spellen kan ik namelijk goed spelen op hoge settings.

Ik zal ook eens de temperatuur bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Als je kijkt naar je 2e foto dan zie je dat je DRIVER nog stamt uit 2011!

Dus nieuwe driver downloaden, oude verwijderen, herstarten en daarna nieuwe installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Wylana schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:17:
Als je kijkt naar je 2e foto dan zie je dat je DRIVER nog stamt uit 2011!

Dus nieuwe driver downloaden, oude verwijderen, herstarten en daarna nieuwe installeren.
Ik wil de driver van Intel HD Graphics even verwijderen en toen merkte ik op dat bij Beeldschermadapters ook Radeon (TM) HD 6630 staat.. Is dit een andere 'gpu'?

Hoe vind ik trouwens de juiste driver? Ik krijg nu al een paar keer de melding dat mijn systeem niet aan de minimale eisen voldoet. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Als het goed is moet je in het configuratiescherm ook een Catalyst driver icoon hebben daar kun je instellen dat de Radeon kaart gebruikt moet worden. Er van uitgaande dat de kaart enabled staat in de BIOS.

Kijk ook even hier: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/50507/page/2

[ Voor 10% gewijzigd door Flex0r op 16-08-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Flex0r schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:14:
Als het goed is moet je in het configuratiescherm ook een Catalyst driver icoon hebben daar kun je instellen dat de Radeon kaart gebruikt moet worden. Er van uitgaande dat de kaart enabled staat in de BIOS.

Kijk ook even hier: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/50507/page/2
Kan geen Catalyst icoon vinden in het configuratiescherm, ook kan ik in de BIOS gek genoeg geen optie vinden om de kaart in te stellen.. Dit kan bij de laptop van m'n vriendin wel..

Als ik die aan zou krijgen zou ik de instructie uit jouw link kunnen opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Hapkoek schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:56:
[...]

Kan geen Catalyst icoon vinden in het configuratiescherm, ook kan ik in de BIOS gek genoeg geen optie vinden om de kaart in te stellen.. Dit kan bij de laptop van m'n vriendin wel..

Als ik die aan zou krijgen zou ik de instructie uit jouw link kunnen opvolgen.
Dan is de driver niet geinstalleerd of het icoontje is niet toonbaar gemaakt.

De driver kan je halen vanaf hier: http://www2.ati.com/drive...st-15.7.1-win10-64bit.exe
LET OP: Dit is de Windows 10 driver voor 64 bit.

Ik zie niet welke windows versie je hebt, maar je kan op de site ook anders zoeken naar andere windows versies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Wylana schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:01:
[...]

Dan is de driver niet geinstalleerd of het icoontje is niet toonbaar gemaakt.

De driver kan je halen vanaf hier: http://www2.ati.com/drive...st-15.7.1-win10-64bit.exe
LET OP: Dit is de Windows 10 driver voor 64 bit.

Ik zie niet welke windows versie je hebt, maar je kan op de site ook anders zoeken naar andere windows versies..
Ben een beetje laat maar heb nu opnieuw Windows 7 geinstalleerd en ben bezig met de drivers voor m'n gpu te installeren alleen bij de auto-detect drivers krijg ik dit als ik begin met het installeren van een driver als hij er een gevonden heeft..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gOwF4Wr.png
Moet ik anders in de Windows sectie hier een apart topic voor aanmaken?

• Flex0r
Hapkoek schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:50:
[...]

Ben een beetje laat maar heb nu opnieuw Windows 7 geinstalleerd en ben bezig met de drivers voor m'n gpu te installeren alleen bij de auto-detect drivers krijg ik dit als ik begin met het installeren van een driver als hij er een gevonden heeft..

[afbeelding]
Moet ik anders in de Windows sectie hier een apart topic voor aanmaken?
Die error was me onbekend, maar even opgezocht en heeft te maken dat de [open deur] integriteit van de installer niet gecontroleerd/geverifieerd kan worden in het Nullsoft Scriptable Install System [/open deur] waarschijnlijk van de installer zelf.

Mogelijk de installer even verplaatsen naar een andere map misschien iets met de permissies.
Of het installer bestand is corrupt geraakt.
Kan ook mogelijk andere oorzaken hebben maar dit is de makkelijkste mogelijke oplossing eerst.

Je weet welke kaart je hebt dus kun je de driver ook dmv handmatige selectie downloaden.

[ Voor 60% gewijzigd door Flex0r op 21-09-2015 09:04 ]

Pagina: 1