Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:34
Hallo,

Na 3 dagen volop alles testen moet ik hulp inschakelen. Mijn dochter heeft een Gopro 4 gekocht en wil graag de filmpjes editen. De output moet wel 60fps zijn en hier laten veel editors het afweten op 1080p.
De gratis Gopro studio doet dit in ieder geval wel. Ik heb overigens veel andere pakketten getest en inderdaad is 60 fps vaak alleen maar beschikbaar bij 720p.

Het probleem is het volgende.

Op meerdere pc's (i3, dual-core ) gaat het editen wel goed maar natuurlijk wat traag i.v.m. de specs.
Mijn I7 met veel betere specs (meer geheugen, hogere kloksnelheid) wil in de edit modus niet goed werken. Als je hier het filmpje start begint hij pas secondes later, om daarna om de paar seconden te stoppen.
Inmiddels van alles getest.

- bios naar default
- nieuwe ssd
- nieuwe windows 8
- nieuwe windows 10
- memtest86

Maakt allemaal niet uit. In de edit modus gaat ieder filmpje zeer traag. De preview kwaliteit kan je instellen maar hier zit het hem niet in. Ook op 1/4 resolutie gaat het niet beter, terwijl ik op volle resolutie kan editen op een 10 jaar oude laptop.

Drivers te kort of teveel ook uit gesloten omdat ik exact hetzelfde (ssd, besturing, software) getest heb op een I3 en dan gaat het prima.

Wat kan ik nog over het hoofd hebben gezien hier? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hyperthreading uitzetten in de BIOS?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Damn, wat een mooie kans maar helaas. Gelijk alle features maar uit en aan gezet die met de cpu te maken hebben maar geen verbetering. Alles van de I7 gaat gewoon snel alleen bij het EDIT beeld nadat de mp4 een avi is geworden stopt het beeld om de 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STW
  • Laatst online: 05-07 20:43

STW

Moridin

Heb je de nieuwste drivers voor je videokaart? Ik weet niet of GoPro studio de videokaart gebruikt om de edits in te renderen, maar veel Video edit applicaties maken zwaar gebruik van de CUDA cores in je video kaart om het editen snel te laten verlopen.

Een andere optie is om met behulp van process monitor te kijken waar je bottlenek ligt: https://technet.microsoft.com/en-us/library/bb896645.aspx

It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
STW schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:50:
Heb je de nieuwste drivers voor je videokaart? Ik weet niet of GoPro studio de videokaart gebruikt om de edits in te renderen, maar veel Video edit applicaties maken zwaar gebruik van de CUDA cores in je video kaart om het editen snel te laten verlopen.

Een andere optie is om met behulp van process monitor te kijken waar je bottlenek ligt: https://technet.microsoft.com/en-us/library/bb896645.aspx
Het is op aanwezig op mijn aangeklede Windows 7, maar om alles uit te sluiten heb ik dus een nieuwe ssd gepakt en meerdere besturingen getest. in het edit beeld stopt het beeld iedere 2 seconden. Op al mijn andere test pc's doet de software gewoon normaal.Afspelen gaat allemaal goed, het is een beest van een pc.
processen in taakbeheer staan laag, er is niets wat de cpu of geheugen hokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 22:35
Het lijkt mij een hardware-acceleratie probleem. Drivers up to date brengen en controleren of de videokaart wel gebruikt wordt. Werkt het afspelen van de filmpjes via een normale videoplayer wel vloeiend?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Het ligt hem aan de Gopro editor. Deze werkt schijnbaar niet op alle hardware. Alle andere software draait prima. Ik ga wel verder met Adobe premiere, die werkt ook goed. Alleen het was vanaf het begin al geen praktisch probleem omdat ik kan uitwijken, maar een principe dingetje.
Pagina: 1