Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fan speed controller lijkt niet te werken

Pagina: 1
Acties:

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 09:29
Mijn Fractal Design R5 case heeft een fan speed controller, voor max 3 fans.
Uit het front panel komen dan ook 3 connectors om de fans mee te verbinden.

Nu valt me op dat die connectors maar 2 pinnen hebben. Echter de fans hebben er 3 (3 kleine gaatjes). Dus betekent dit dat door fout in de behuizing het signaal om de speed mee door te geven niet bij de fans terecht kan komen omdat de connector die uit de behuizing komt maar 2 pinnen heeft?

Het lijkt nl niet te werken. Welke stand ik ook kies, voor mijn gehoor en mijn zicht lijken de 2 standaard fans in de behuizing op dezelfde speed te blijven draaien. Nu denk ik dus dat de connectors die uit die fan speed controller komen door fout in fabricage een pin missen.

Of is dit onzin wat ik nu zeg? Maar waarom heeft de fan connector 3 gaatjes voor de pinnen en de socket waarin ik hem moet stoppen maar 2? Een van die pinnen zal toch voor het snelheid signaal zijn?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:07
Je bent maar 2 draden nodig om de snelheid te regelen. De plus en de min. Die andere (vaak een gele) is om te zien hoe hard ie draait.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42
Je veranderd met die fancontroller het voltage (3, 5 of 12v). Ook moet je een sata voedings kabel aan het ding vastmaken anders werkt het niet (want geen stroom).
Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2014-11-21/R5_FAN_PWR.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door chaoscontrol op 11-08-2015 19:40 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 09:29
Bedankt. Dus kast is goed. Toch lijk ik echt geen verschil te merken tussen de 3 standen. Ik zal nog eens goed luisteren.