Toon posts:

Desktop voor algemeen gebruiker die lang meegaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Algemeen gebruik, mailen, scannen, lichte video acties.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De wensen zouden te behalen moet zijn onder de 200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding: pricewatch: Antec Earthwatts EA 500.
Kast ik heb al naar de afmetingen gekeken van het moederbord en micro atx past hier in.
Dvdspeler: Nvt als hij niet werkt maakt het ook niet uit.
Hardeschijf: pricewatch: Samsung SpinPoint P120 SP2504C, 250GB
Over de hardeschijf had ik nog een vraagje. De hardeschijf is SATA-300 en het moederbord heeft SATA-600 aansluitingen kan dit werken?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart met onboard gpu ivm weinig acties die gpu gebruiken. Ram 4b zou voldoende moeten zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee prijs/kwaliteit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een build die later goed is uit te breiden. Als er over 2 jaar een upgrade moet komen moet dit mogelijk zijn..

Ga je overklokken?
Nee

Graag wil ik een opmerking over mijn gekozen build en of dit allemaal goed samenwerkt. Ik heb zelf al in benchmarks gekeken en ben zo tot mijn conclusie gekomen. Ik bezit dus al wat onderdelen dus dit is het lijstje met nieuwe dingen die er in komen
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 84,-€ 84,-
1MSI A78M-E45€ 52,95€ 52,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 21,01€ 21,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 157,96

Verwijderd

Topicstarter
Over de hardeschijf had ik nog een vraagje. De hardeschijf is SATA-300 en het moederbord heeft SATA-600 aansluitingen kan dit werken?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat versta je onder "lichte videoacties"? Een pentium of misschien zelfs Celeron is voor de overige zaken al prima. Een intelbordje kost ook maar 3-4 tientjes. Ben je net wat goedkoper uit. Kan je je misschien nog een SSD erbij veroorloven. Dan heb je pas een snelheidsmonster(tje) :).

Verwijderd

Voor gebruiker die lang meegaat? Wat bedoel je daar mee? Dat de pc lang mee gaat?
Dan moet je geen oude voeding en schijf gebruiken.
Hoe oud zijn die dingen? 5 jaar minimaal?
Lijkt me geen strak plan als je een betrouwbare pc wilt die lang meegaat.
En als je upgrade mogelijkheden wilt, zou ik ook naar intel kijken. Dan kan je op hetzelfde moederbord nog eens een i5 of zelfs i7 zetten. Bij amd houd het wel op. Dit is zo ongeveer de beste processor die op dat moederbord kan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2015 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:01:
Wat versta je onder "lichte videoacties"? Een pentium of misschien zelfs Celeron is voor de overige zaken al prima. Een intelbordje kost ook maar 3-4 tientjes. Ben je net wat goedkoper uit. Kan je je misschien nog een SSD erbij veroorloven. Dan heb je pas een snelheidsmonster(tje) :).
Lichte video acties zoals youtube. SSD zet ik er misschien later in als ik hem nog een opkikker wil geven.
br00ky schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:01:
Dat hij goed te upgraden valt bijvoorbeeld de processor upgraden.Die dingen zijn inderdaad wel een paar jaar oud;) Thanks voor de tip van intel ik heb dit nooit geweten. Ik heb het even opgezocht en las hier net een mooi artikel over en zie nu dat er op die socket veel meer processors te krijgen zijn. Ik heb dus besloten voor de 1150 socket te kiezen.
Beter voor het upgraden dus. Over de hardeschijf deze draait op 7200 rpm ik denk niet dat er meer nodig is voor deze build. Anders zet ik er later wel een ssd in.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 67,95€ 67,95
1ASRock H81M-HDS€ 48,95€ 48,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 21,01€ 21,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 137,91

Dit is het nieuwe lijstje.
De processor scoorde wel goed in de benchmarks en is niet prijzig. Upgraden is mogelijk met de 1150 socket. En eventueel kan er nog een kleine videokaart worden toegevoegd. Er zijn wel weinig sata aansluitingen maar deze pc heeft dat ook niet nodig.

Vragen:
Ziet dit er beter uit?
Is het erg om een oude voeding te gebruiken(naast zuinigheid) dit maakt de onderdelen niet sneller stuk toch?

Alvast bedankt

Verwijderd

Je zegt niet te gaan overklokken. Dan kan je net zo goed de G3250 nemen, scheelt weer ruim €10,-. Deze heeft exact dezelfde prestaties als de G3258 maar kan je niet overklokken.

Tja, de voeding. Voor de zekerheid kan je een nieuwe nemen bijv, de Antec VPF350. Kost ook de hele wereld niet en zit je voor de komende jaren weer safe.

Verwijderd

De voeding en schijf gaat meer om betrouwbaarheid. Straks ineens al je data kwijt.
Check anders eerst even de smart waardes van de schijf. Dit garandeert natuurlijk niets, maar zegt wel iets over de gezondheid.
De voeding is wel redelijk goed volgens mij, weet niet hoe oud hij precies is?
Nee je pc gaat niet sneller met een andere voeding nee. Maar je pc word wel ontzettend onbetrouwbaar als je voeding kuren gaat geven. Het is niet zo duur, vind ik het risico niet waard.
Pagina: 1