Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Meeneemlaptop €500-800, lange accu, programmeren/gamen/films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voor mijn studie (Informatica te Universiteit Utrecht) heb ik een laptop nodig (om mee te programmeren, onder andere in Visual Studio), waaraan ze de volgende minimumeisen stellen:
-­‐ Ondersteund besturingssysteem:
o Windows 7 of 8 Windows
-­‐ Hardware minimaal:
o 4 Gigabyte intern geheugen
o 2 Ghz x86-­‐64 processor (i5 of beter) GEEN AMD processor
o 256 Gigabyte harde schijf
-­‐ WiFi-­‐netwerkkaart:
o geschikt voor de 5 Ghz band (ook aangeduid als dual-­‐band of AC)

Daarnaast zou ik ook op de laptop willen kunnen gamen zonder problemen, en dan vooral League of Legends, en local co-op games van Steam (Castle Crashers, Trine 2, Spelunky, etc.). Ik wil deze games graag zonder problemen (lag/fps drops) kunnen spelen. Bovendien is het handig om minstens 2 usb-poorten te hebben, om controllers aan te kunnen sluiten (maar elke laptop heeft dit al lijkt me).
Verder wil ik deze laptop ook meenemen op vakanties, waarbij een lange accuduur erg fijn zou zijn (vooral voor het kijken van films). Wat betreft het OS heb ik een voorkeur voor Windows. Ik ga ga er waarschijnlijk niet hele zware dingen mee doen, daar is mijn desktop pc voor. Maar ik wil wel dat het zo veel mogelijk kan (ik wil dus graag goede CPU, GPU, etc.)

Wat is je budget?
Mijn budget is €500 tot €800.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, heel veel. Zoals al gezegd is deze laptop bestemd voor studie (ik neem de laptop dan mee naar de universiteit om ermee te werken), en ik wil 'm ook meenemen op vakantie. Dus een lange accuduur is gewenst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet per se voorkeur voor een merk, maar ik wil natuurlijk wel dat de laptop er mooi uitziet. Dat is ook erg belangrijk :D

Extra informatie
Diagonaal: Ik heb de voorkeur voor een 15.6" scherm, omdat dit niet te groot is (zoals 17.3"), wat erg onhandig is om mee te zuilen (en niet in mijn rugtas past), maar ook niet te klein is (zoals 13.3"), zodat je goed kan genieten van films en gaming.
Resolutie: Mijn voorkeur gaat uit naar een 1920x1080 scherm, zodat ik meer kan genieten tijdens het kijken van films.
Verder kan ik niet echt op iets komen om te vertellen, als jullie nog verdere verklaringen/voorkeuren willen hebben voor bepaalde aspecten, hoor ik het graag. Al mijn voorkeuren staan tevens niet vast, dus als er aanbevelingen zijn naar bijv. de resolutie of diagonaal bijv., dan hoor ik dat ook graag. Hopelijk kan ik de juiste laptop kiezen die voor mij geschikt is. Alvast heel erg bedankt!

Hieronder een aantal laptops die ik gevonden heb, die me wel wat lijken. Graag jullie advies over deze laptops (en wellicht een beter alternatief).

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire VN7-591G-596U€ 899,-€ 899,-
1Asus A555LB-DM348H€ 849,-€ 849,-
1Lenovo IdeaPad Z50-70 59442526€ 798,90€ 798,90
1MSI GP60 2QE-855NL (Leopard)€ 849,-€ 849,-
1Toshiba Satellite L50-B-2D9€ 699,-€ 699,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.094,90

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 16:34 . Reden: Wenslijst aangepast n.a.v. reacties ]

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-11 15:11
Hallo,

Ik zou toch voor een van de eerste 2 gaan omdat dat nog een aardige videokaart in zit de middelste 2 laptops hebben een extreem slechte videokaart dan kun je het gamen in een fatsoenlijke kwaliteit vergeten

Verwijderd

Topicstarter
PC4Ukopen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:43:
Hallo,

Ik zou toch voor een van de eerste 2 gaan omdat dat nog een aardige videokaart in zit de middelste 2 laptops hebben een extreem slechte videokaart dan kun je het gamen in een fatsoenlijke kwaliteit vergeten
Bedankt voor je reactie! Kijkend naar mijn gebruik van de laptop, welke van de twee zou je dan aanbevelen, degene met een SSD, or met een HDD? Welke zou het beste bij mijn gebruik passen?

Edit: Ik heb de "middelste 2 laptops" uit de lijst van de originele post verwijderd, n.a.v. hun slechte videokaart.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 16:33 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:57
Ik zou sowieso voor een SSD gaan, ik weet niet hoeveel opslag je nodig hebt maar je zou dan altijd nog een externe hdd voor niet belangrijke dingen aan kunnen schaffen

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11 10:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Kijk hier eens tussen: http://tweakers.net/categ...sdJ2tFbZPM-1iJaQy-CYZh-Ac

Ik heb al een heleboel van je eisen verwerkt in de filters van de Pricewatch. Dit is wat overblijft. Eventueel zou je hier zelf nog wat verder in kunnen filteren ;).

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Verwijderd

Topicstarter
Bartske schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:06:
Ik zou sowieso voor een SSD gaan, ik weet niet hoeveel opslag je nodig hebt maar je zou dan altijd nog een externe hdd voor niet belangrijke dingen aan kunnen schaffen
Bedankt! Ik heb van die 2 laptops degene met de HDD uit de lijst gehaald van mijn originele post.
Vickiieee schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:10:
Kijk hier eens tussen: http://tweakers.net/categ...sdJ2tFbZPM-1iJaQy-CYZh-Ac

Ik heb al een heleboel van je eisen verwerkt in de filters van de Pricewatch. Dit is wat overblijft. Eventueel zou je hier zelf nog wat verder in kunnen filteren ;).
Bedankt! Ik heb de lijst doorgezocht, en heb daartussen nog twee mogelijke kandidaten gevonden, ik heb de RML in mijn originele post aangepast met deze twee toegevoegd (het betreft de Acer Aspire VN7-591G-596U en de MSI GP60 2QE-855NL (Leopard)).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 16:29 ]

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11 10:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:28:
[...]

Bedankt! Ik heb de lijst doorgezocht, en heb daartussen nog twee mogelijke kandidaten gevonden, ik heb de RML in mijn originele post aangepast met deze twee toegevoegd (het betreft de Acer Aspire VN7-591G-596U en de MSI GP60 2QE-855NL (Leopard)).
Je hebt nu echter nog wel twee laptops erin staan met een HDD: de MSI en de Acer Aspire :D
Daarnaast moet je even goed opletten:
De MSI ondersteund alleen 802.11AC;
De ASUS heeft een SSD van 256GB, maar ondersteunt geen 802.11AC;
De Acer Aspire ondersteunt wat WiFi betreft alles;
De Acer Aspire heeft de dikste videokaart (een 960M vs een 940M van de andere twee).

Er zijn dus nog wel een aantal zaken waar je een vergelijking tussen moet maken. Ik zal je aanraden ook eens op het internet te zoeken of je batterij-tests van de laptops kan vinden, dan heb je een idee hoe lang ze mee gaan.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Verwijderd

Topicstarter
Vickiieee schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:41:
[...]

Je hebt nu echter nog wel twee laptops erin staan met een HDD: de MSI en de Acer Aspire :D
Daarnaast moet je even goed opletten:
De MSI ondersteund alleen 802.11AC;
De ASUS heeft een SSD van 256GB, maar ondersteunt geen 802.11AC;
De Acer Aspire ondersteunt wat WiFi betreft alles;
De Acer Aspire heeft de dikste videokaart (een 960M vs een 940M van de andere twee).

Er zijn dus nog wel een aantal zaken waar je een vergelijking tussen moet maken. Ik zal je aanraden ook eens op het internet te zoeken of je batterij-tests van de laptops kan vinden, dan heb je een idee hoe lang ze mee gaan.
Erger nog, de ASUS is de ENIGE met een SSD. Het probleem is dus dat ik het liefste een combinatie wil hebben van de verschillende eigenschappen van deze laptops, aangezien geen van deze echt al mijn voorkeuren bevat.

Ik heb gezocht naar batterijduur, maar voor deze laptops is daar niet echt iets over te vinden (of ik ben slecht in zoeken). Alleen voor de Acer had ik een review gevonden die de batteryduur had getest: 2h 48m (bron: http://www.expertreviews....v15-nitro-vn7-591g-review).

Hieronder een kort overzichtje van de voor- en nadelen van elke laptop, o.a. naar aanleiding van jouw reactie.

Acer: Ondersteunt alle WiFi, beste videokaart - HDD (5400rpm), korte batterijduur (volgens review)
Asus: SSD - Geen 802.11ac
Lenovo: Ondersteunt alle WiFi - SSHD, minder goede videokaart, glans (niet mat)
MSI: HDD (7200rpm), Ondersteunt ALLEEN 802.11ac, 100Mbps Ethernet?
Toshiba: Ondersteunt alle WiFi - HDD (5400rpm), minder goede videokaart, glans (niet mat)

Naar aanleiding van dit lijstje zou ik denk ik kiezen voor de Acer of de Asus. Een mat scherm lijkt me namelijk wel belangrijk?

EDIT: ik heb naar de batterijduur gekeken van de Acer en de Asus die op de pagina's staan waar ze verkocht worden, en daar staat voor de Acer "Tot 4 uur" en voor de Asus "5 uur".

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 19:41 ]

Verwijderd

Ik zou voor acer gaan, mocht er ooit een reparatie zijn heb je je laptop binnen 5 dagen retour .

Dus snel klaar en geen weken wachten.
Je kan daar ook een ssd inzetten, desnooids de dvd eruit en caddy erin

Ik zou niet voor asus gaan, de laatste paar asusjes hadden of verbindingsproblemen of geen verbinding, terwijl mijn acer apparaten het wel gewoon deden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:33:
Ik zou voor acer gaan, mocht er ooit een reparatie zijn heb je je laptop binnen 5 dagen retour .

Dus snel klaar en geen weken wachten.
Je kan daar ook een ssd inzetten, desnooids de dvd eruit en caddy erin

Ik zou niet voor asus gaan, de laatste paar asusjes hadden of verbindingsproblemen of geen verbinding, terwijl mijn acer apparaten het wel gewoon deden
Hmm, goed dat je dat even meldt. Ik zat namelijk te neigen naar de Asus. Heeft iemand ervaringen met deze specifieke Acer? Ik ga aankomend weekend nog wel even naar de winkel om 'm uit te proberen etc.
Als niemand anders betere alternatieven heeft, wordt het de Acer denk ik?

EDIT: Bij de MSI hadden we geconstateerd dat deze ALLEEN 802.11ac ondersteunde, en dus geen slimme aankoop was. Als ik echter bij deze laptop doorklik en bij de pagina van Paradigit uitkom, staat er bij "Wi-Fi standaard" dat hij wel alles ondersteunt? Is het dan nu wel een te overwegen keuze?
Link: http://www.paradigit.nl/m...s&utm_medium=pricecompare

EDIT 2: Ik heb hier nog twee Toshiba laptops gevonden die ook wat lijken? Ik weet alleen niet of het scherm van deze twee wel mat is, aangezien dat niet vermeld wordt.
Het rare is alleen dat bij de L50-C-18T de specificaties op Tweakers afwijken van de specificaties bij Media Markt. Bij Tweakers staat dat de resolutie 1366x768 is en dat processor een Ci7-5500U is, terwijl Media Markt aangeeft dat het een resolutie heeft van 19290x1080 en de processor Intel Core i5-5200U is?
Hier de link van Media Markt: http://www.mediamarkt.nl/...0,2288386.html?langId=-11

#ProductPrijsSubtotaal
1Toshiba Satellite L50-C-18T€ 839,05€ 839,05
1Toshiba Satellite L50-C-18U€ 883,24€ 883,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.722,29

EDIT 3: Ik ben vandaag naar de Media Markt gegaan, en ben deze laptop tegengekomen: ACER Aspire Nitro VN7-571G-55ZG
http://www.mediamarkt.nl/...0,2235211.html?langId=-11
Hij is iets duurder dan mijn oorspronkelijke budget, maar heeft wel alles wat ik zoek in een laptop. Goede processor, goede grafische kaart, 1TB HDD én 128GB SSD, 802.11ac (vergeten na te vragen of deze dan ook 2.4Ghz ondersteunt), lange levensduur batterij (tot 9 uur), en het heeft een dvd-brander, wat de Acer van mijn wenslijst niet heeft (al had die wel een betere processor).

4e EDIT (tja, dit krijg je als niemand reageert en je zelf veel onderzoek doet :D): Met het nieuwe "budget", heb ik wellicht een nog betere gevonden dan de Acer van EDIT 3: http://www.campusshop.nl/...eapad-y50-70/details.aspx
Betere GPU en CPU, maar kortere accuduur (5 uur ipv 9 uur) en slechtere opslag (SSHD ipv HDD + SSD)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2015 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
In plaats van een nieuwe edit toch maar een neiuwe reactie maken dan.
Uiteindelijk ben ik gekomen bij de volgende twee laptops, die ik bij desbetreffende winkels zal gaan kopen:
http://www.mediamarkt.nl/...0,2235211.html?langId=-11
http://www.campusshop.nl/...eapad-y50-70/details.aspx

Punten waar de Acer beter is:
- SSD + HDD combo
- DVD Brander
- 802.11ac WiFi
- Batterijduur 9 uur

Punten waar de Lenovo beter is:
- i7-4720HQ processor
- GTX 960M GPU

De Lenovo heeft dus betere hardware (CPU en GPU), maar de Acer heeft snellere opslag (SSD+HDD combo tegenover SSHD), een DVD drive, 5Ghz WiFi ondersteuning en een langere batterijduur.

Welke is de beste keuze volgens jullie? Ik hoor het graag!

Edit: hier de laptops via de RML, voor degenen die dat liever hebben:
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V Nitro VN7-571G-55ZG€ 979,05€ 979,05
1Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967€ 999,-€ 999,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.978,05

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 10:32 . Reden: Tweakers pricewatch links toegevoegd ]

Pagina: 1