Beste,
Momenteel ben ik bezig met het bouwen van remote desktop service omgeving op server 2012 R2 binnen Azure. Hier een klein overzicht van mij inrichting:
naam:DC01
Network connector aangemaakt waar beide servers in zitten:
IP: 10.0.0.4
DNS: 10.0.0.4
cloud services: cloud-icturion
Roles:
AD
DNS
rd Licence
SQL 2012 standaard voor high availability
naam:RD01
IP: 10.0.0.5
Roles:
RD web acces, Rd gateway, RDconnection broker, RD sesion host, RD V Host
Nu als ik intern naar de rdweb pagina ga en inlog en me remote desktop icoon aanklik en inlog werkt hij naar behoren. Echter als ik dit extern doe ( van me eigen laptop ) kan ik gewoon naar de site en inloggen het icoontje aanklikken en het certificaat accepteren en inloggen als hij dan gaat inloggen gaat het fout.
Ik krijg dan helaas de volgende fout melding:

Ik heb op beide servers 443,80,3389 openstaan als endpoint echter kom ik er niet door heen lijkt het wel.
Weet iemand hier raad mee ik zit er al 2 dagen op te zoeken
Alvast bedankt
Momenteel ben ik bezig met het bouwen van remote desktop service omgeving op server 2012 R2 binnen Azure. Hier een klein overzicht van mij inrichting:
naam:DC01
IP: 10.0.0.4
Roles:
AD
DNS
rd Licence
SQL 2012 standaard voor high availability
naam:RD01
IP: 10.0.0.5
Roles:
RD web acces, Rd gateway, RDconnection broker, RD sesion host, RD V Host
Nu als ik intern naar de rdweb pagina ga en inlog en me remote desktop icoon aanklik en inlog werkt hij naar behoren. Echter als ik dit extern doe ( van me eigen laptop ) kan ik gewoon naar de site en inloggen het icoontje aanklikken en het certificaat accepteren en inloggen als hij dan gaat inloggen gaat het fout.
Ik krijg dan helaas de volgende fout melding:

Ik heb op beide servers 443,80,3389 openstaan als endpoint echter kom ik er niet door heen lijkt het wel.
Weet iemand hier raad mee ik zit er al 2 dagen op te zoeken
Alvast bedankt