Receiver + 2 vloerstaande speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 10:03
Ik zoek?
- 2 vloerstaande speakers
- een receiver voor bovenstaande speakers

Wat is je budget?
+/- €800. Hoe minder hoe beter natuurlijk (maar ik wil wel kwaliteit)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik woon in een appartement dus het is niet de bedoeling dat het hard kan gaan, maar wel goed (kwaliteit boven kwantiteit). De installatie moet het geluid leveren voor een HTPC, Xbox 360 en One, PS3, Proximus decoder en moet het beeld van deze apparaten doorgeven aan de televisie. Allen via HDMI, dus minimum 6 HDMI-aansluitingen in totaal (7 zou wel beter zijn).
Afspelen van Spotify via de receiver is een pluspunt (via utp, wifi is niet nodig), en de receiver moet ook toekomstgericht zijn met dus o.a. 4K throughput.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zou hier enkele random toestellen van een webwinkel kunnen plaatsen, maar het feit is dat ik niet weet wat dé te hebben modellen in mijn prijscategorie zijn.
Ik heb dan ook geen voorkeur naar een bepaald merk.

Welke vragen heb je hier nog over?
Kan je probleemloos een 2.0 speakerset gebruiken met een 5-6-7.1 receiver?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Je kunt prima een surround versterker gebruiken ja.
6+ HDMI is wel veel, dat zijn vaak de duurdere modellen en dat is zonde binnen je budget. Je zou wat kunnen besparen door een deel via je TV te laten lopen. Zeker zolang je stereo luistert is dat geen probleem voor je consoles en decoder. Alleen blu-ray en hi-res muziek heeft baat bij een directe verbinding.
Denk dan richting een Denon x1100, in je budget zou ik niet meer uitgeven aan de receiver.
Twee mooie vloerstaand speakers erbij maar die met je vooral zelf gaan beluisteren.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 11-08-2015 17:47 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

DjVe

Hatsaflats!

Eens met mijn boven buurman. Pak een instapper van Demon, Pioneer, Yamaha, Onkyo.

Qua speakers zou je ook een tweedehandsje kunnen overwegen, waardoor je kwalitatief wel betere componenten krijgt voor hetzelfde geld.

Mocht je dat teveel gedoe vinden, dan zou je bijvoorbeeld een Teufel Ultima 40 kunnen overwegen. Deze mag je een periode kosteloos thuis proberen.

Anders zal je toch wat winkels langs moeten met je favoriete muziek om te gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
De Teufel koop je al voor € 449,00

Dan heb je nog een € 350,00 voor je receiver, pak een leuke Yamaha of Onkyo die geheel aan jou wensen voldoet (denk aan Wi-Fi, Spotify, etc etc) en je hebt een leuke set voor dat geld.

eventueel kun je hem later nog uitbreiden naar 5.1 indien je de uitbreidingsset aanschaft. Deze is echter alleen in het zwart te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
Denon AVR-X1100W (€350) + Teufel Ultima 40 Mk2 (€450), die combinatie staat mij wel aan!

Qua luidsprekerkabel, gewoon die 2.5mm² die ze aanbieden er bij kopen of koop je best een ander type/merk kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Voldoet prima. Check ook nog even of er leuke acties/coupons in omloop zijn (doen ze vaak bij Teufel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
Idd, mij net ingeschreven voor de nieuwsbrief (€20 korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:19:
Eens met mijn boven buurman. Pak een instapper van Demon, Pioneer, Yamaha, Onkyo.
Een instap reciever is niet sterk in het mooi weergeven van een goed stereobeeld, ga maar eens luisteren naar een reciever van €400 en 1 van €1200,- van (mijn voorkeur) Marantz. Ik zou gaan voor een tweedehands reciever uit hoge segment en met jouw budget ook voor tweedehands speakers. Mocht je op termijn niet naar surround willen zou ik gaan voor een goede stereo versterker. Deze geven nu eenmaal toch een beter geluid stereo. Niet lullig bedoeld maar voor €800,- koop je nieuw in mijn ogen geen kwaliteit. Een set goede vloerstaanders gaat daar al overheen tegen nieuwprijs. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 07:39
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:30:
[...]

Een instap reciever receiver is niet sterk in het mooi weergeven van een goed stereobeeld, ga maar eens luisteren naar een reciever receiver van €400 en 1 van €1200,- van (mijn voorkeur) Marantz. Ik zou gaan voor een tweedehands reciever receiver uit hoge segment en met jouw budget ook voor tweedehands speakers. Mocht je op termijn niet naar surround willen zou ik gaan voor een goede stereo versterker. Deze geven nu eenmaal toch een beter geluid stereo. Niet lullig bedoeld maar voor €800,- koop je nieuw in mijn ogen geen kwaliteit. Een set goede vloerstaanders gaat daar al overheen tegen nieuwprijs. Succes!
Niet lullig of vervelend bedoeld, maar ik denk dat OP met zijn wensen (Spotify (dus ook internet), 6/7 HDMI poorten en eventueel 4k throughput) niet perse op zoek is naar een audiofiele oplossing. Zeker dingen als Spotify zijn heel prettig in gebruik en zitten alleen op 'nieuwe' moddellen, niet de receivers van 5 jaar geleden. Ja, een receiver en aparte versterker is nóg beter, maar dan ben je samen met een setje speakers voor 800,- zeker niet klaar. En voor 800,- kan er zeker wel een mooi setje in elkaar worden gezet hoor, bijvoorbeeld die Teufal's in de aanbieding komen vaak zat voor 400,- voorbij, dan heb je nog 400,- over voor een prima versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:30:
[...]

Een instap reciever is niet sterk in het mooi weergeven van een goed stereobeeld, ga maar eens luisteren naar een reciever van €400 en 1 van €1200,- van (mijn voorkeur) Marantz. Ik zou gaan voor een tweedehands reciever uit hoge segment en met jouw budget ook voor tweedehands speakers. Mocht je op termijn niet naar surround willen zou ik gaan voor een goede stereo versterker. Deze geven nu eenmaal toch een beter geluid stereo. Niet lullig bedoeld maar voor €800,- koop je nieuw in mijn ogen geen kwaliteit. Een set goede vloerstaanders gaat daar al overheen tegen nieuwprijs. Succes!
Ik ga niet weer een discussie voeren over verschillen in versterking, daar is al genoeg over gezegd. We hebben het hier over een set van maximaal €800 met specifieke wensen. TS is gebaat bij een nieuwe receiver (tevens verstandig om elektronica met garantie aan te schaffen) en zijn budget laat geen zwaarder model toe. Wat heeft het dan voor een zin om te gaan lopen miepen over duurdere modellen. Ik heb thuis ook een mid-end model staan met een set flinke speakers, maar daar vraagt TS toch niet om? Daarnaast kan je voor €800 echt wel een mooie set kopen waar je jaren plezier van kan hebben. Dat jij daar niet tevreden over bent, wil niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeeeeuh jongens, hij schrijft: "Ik woon in een appartement dus het is niet de bedoeling dat het hard kan gaan, maar wel goed (kwaliteit boven kwantiteit)."

Met deze quote kom je er in mijn ogen echt niet met €800,- met nieuw spul. Je kan tweedehands voor dat geld heel wat mooi spul vinden wat stukken beter is dan nieuw voor dit geld en dan heb ik het echt niet over audiofiel geneuzel. Rest my case.

Succes en happy listening!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Tweedehands is zeker nog mooier spul te vinden, maar dan moet je wel net weten waar je naar kijkt en je moet er zin in hebben. Hifi gaat vaak goed maar het is sowieso meer gedoe dan nieuw.
Doe een voorstel zou ik zeggen.

[ Voor 26% gewijzigd door mr.paaJ op 12-08-2015 22:46 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
Die moeite moet je niet doen, ik heb liefst nieuw.

Verwijderd

Mee_ schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:32:
Die moeite moet je niet doen, ik heb liefst nieuw.
Zat echte audiofielen die ieder jaar een nieuwe set perse willen hebben en dus bijna hagelnieuw spul aanbieden voor een mooie prijs. Ik zelf heb destijds een set van nieuw €3000,- voor €1000,- gekocht. Hifi spul is snel minder waard zoals bijvoorbeeld ook auto's. Koop liever een auto van 2 jaar oud met weinig km's dan een nieuwe. Scheelt je bakken met geld.

Succes verder!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Ik ben het deels met het bovenstaande ééns.
2e hands kan het goed zijn dat je simpelweg meer waar hebt voor je geld.

Echter heb ik zelf persoonlijk ook liever nieuw, gewoon het idee dat iets echt van jouw is en ook alleen van jouw is geweest. Tevens heb je ook de garantie goed voor elkaar.

Ik denk dat je voor € 800,00 met de teufels + receiver een prima prijs/prestatie verhouding hebt.
Reviews zijn zeer lovend, uiteraard is er nog beter te krijgen, maar menig mens vindt dit setje meer dan prima. (ik heb ze zelf ook gehoord).

Tevens vindt ik het design ook nog is heel mooi, dat is bij 2e hands altijd maar weer afwachten.

Veel succes, ik ben benieuwd dat de keuze wordt van de TS.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:14

ilm

X1100 zoiezo. Eventueel kun je ook kijken naar Boston A250 speakers.
Korting nu:
http://hificorner.nl/spea...stics-a250-zwart-duo-pack

• Mee_
Ik heb de Teufels besteld. Net op het goede moment ook: ze stonden nog even voor €450 (nu niet meer) + de korting van 15% -> €435,42 incl 15 meter kabel en verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Mee_ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:15:
Ik heb de Teufels besteld. Net op het goede moment ook: ze stonden nog even voor €450 (nu niet meer) + de korting van 15% -> €435,42 incl 15 meter kabel en verzending.
Goede keus!

Ieder z'n mening, maar vergeet ook niet dat als TS van een standaardset komt dit al een zaligmakende verbetering is. Wil je het maximale uit zo'n high-end receiver/speaker halen dien je toch alles keurig op orde te hebben (bekabeling, bron, afstelling, audiobestand, luisterafstand etc.).... voor een minimaal verschil, pas bij flac/optimale bestanden ga je het verschil echt horen als beginner. Ik denk/weet haast wel zeker dat je een leuke prijs/kwaliteitsdeal hebt gedaan!

Ik weet dat ik nu audiofanaten tegen het zere been trap, maar was bij m'n eerste losse componenten toch aardig teleurgesteld in de verbetering van muziek welke ik op Youtube luisterde. Eenmaal geselecteerde bestanden/bronnen (Flac/24 bit) begon ik er pas echt van te kunnen genieten/kippenvel te krijgen. (nu is/wordt de kwaliteit op Youtube ook steeds meer tot het uiterste). Na deze kennis zou ik ook voor Marantz gaan i.p.v Pioneer, maar vergeet niet dat ik toch enige tijd in de wolken heb gevoeld met m'n Pioneer av receiver in stereo opstelling.

[ Voor 8% gewijzigd door Spin1 op 15-08-2015 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
Ik kom van een Logitech Z4 setje... dus ja, het zal een heel stuk beter zijn :).
Pagina: 1