Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

modem met een aantal routers probleem

Pagina: 1
Acties:

• wout267
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-08-2024
Ha tweakers,

Momenteel heb ik last van een internet probleem in het studentenhuis waar ik woon.
We beschikken over een EPC3925 modem wat nu drie routers aanstuurt en ik zie wat switches.

Andere routers:
- ZyXEL p 2602HW D1
- thomson 737B0F
- Linksys WAP300N

Probleem:
Ik en nog 3 man zijn draadloos verbonden met het modem, het signaal is zeer zwak en de snelheid is niet meer dan 10 mbit.
Als de draad op de modem zit hebben we snelheid van 80/90 mbit.

We hebben helaas geen mogelijkheid om in de kamers met draad te verbinden, en het signaal van de andere routers is te slecht omdat deze te ver weg staan.

We hebben besloten om een nieuwe router te kopen en deze aan het modem te verbinden.
Het is een simpele TP-LINK WR841N die moet zorgen voor een redelijk bereik in de kamer en de volle snelheid.

Eenmaal aangesloten zie ik de bomen door het bos niet meer. Ik heb geprobeerd de modem in bridged mode te laten functioneren, maar dan klapt de wifi uit in heel het huis.
Daarna heb ik geprobeerd de wireless verbinding van de modem uit te zetten en te werken met DCHP.
Dit is gelukt, de router werkt maar geeft een snelheid aan van 20 mbit en niet voldoende bereik in de kamers.

Is er iemand hier die mij hiermee kan helpen. Weet totaal niet meer wat ik moet doen.

Groetjes,
Wout

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-11 11:22
Kun je beginnen met aangeven welke apparaten nu allemaal een WiFi netwerk uitzenden?

Verder vermoed ik dat het de situatie niet helpt om nog een WiFi access-point erbij te zetten, dat levert namelijk vaak eerder meer storing op.

Ik verwacht dat er helaas geen oplossing bestaat die een goed dekkend WiFi oplevert met 1 WiFi access-point en om meerdere WiFi access-points te kunnen gebruiken is het toch echt van belang om kabels te trekken en daar de extra WiFi access-points op aan te sluiten.