Buffalo NAS terrastation reparatie.

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views

• rutierut
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-03-2023
Yo tweakers,

Ik heb een paar jaar gelden de NAS hier in huis geruïneerd en heb hem recentelijk weer even opgevist om te proberen hem weer te fixen. Helaas lukt dit totaal niet en gooit het apparaat een goede hoeveelheid error's naar me zonder eigenlijk ook maar iets te doen. Bovendien heb ik hier niet genoeg verstand van. De drives zaten volgens mij in RAID5 waar ook het systeem van de NAS op stond. Er waren ook geen back ups aanwezig 8)7 aangezien mijn familie dat niet nodig vond.

Mocht iemand bekend zijn met dit duivelse apparaat of met data recovery in het algemeen, de beloning is €100 voor de gegevens.
Opsturen is geen probleem maar via de mail instructies is ook prima, het apparaat zie ik het liefst branden in de hel, het gaat puur om de gegevens

Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/94/116beb/457a/8986-buffalotsitglr5img2.jpg
Hier een afbeelding van de NAS omdat tekst met een afbeelding er leuker uitziet

mvg,

AMD Athlon II X4 740 - R9 280X

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-01 21:37
Hoogst waarschijnlijk MDADM van stal halen.

Zie hier en hier

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:05
1. haal disken eruit
2. hang ze in een linux machine
3. assemble het raidvolume met mdadm
4. copieer je data eraf! (desnoods een image maken met DD) NIET gelijk met fsck in de weer gaan

• rutierut
Ik ga maar eens kijken of ik nog een mobo met 5 sata connectoren heb liggen.

Edit: Nog een specifieke distro die jullie aanbevelen?

[ Voor 27% gewijzigd door rutierut op 11-08-2015 19:34 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Eerst een copie maken van je hd's, voordat je iets anders doet.
Een bit by bit copie maken, zodat je meerdere keren opnieuw kunt beginnen.
Copie dus maken met linux. Niet aan een windows pc hangen.

• rutierut
Hey gasten ff een update, met jullie aanmoediging ben ik er inderdaad toch maar zelf op uit gegaan. Na ff Lubuntu te hebben geinstaleerd op een van mn drives (typ ik dit nu op en ga ik zeker blijven gebruiken) en wat rond gekloot te hebben met mdadm ben ik er uit gekomen! het bleek dus inderdaad dat een schijf het had begeven. Nog bedankt voor jullie hulp en voor jullie vermaak hier nog even een afbeelding van de gebruikte setup:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ILI8PDyl.jpg
Twee PSU's, 6 schijven...

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ziet er mooi uit :) Kijk gelijk even de SMART informatie van de anderen schijven na op errors en pending sector reallocations weet je meteen wat de andere schijven nog waard zijn.

Verwijderd

Hoi rutierut,

Vragen om tegen betaling bepaalde diensten te verrichten, hoort niet op het forum maar op Vraag & Aanbod (http://tweakers.net/aanbod/). Post daar je advertentie. Wel kun je vervolgens je signature aanpassen en linken naar je advertentie. Zo kun je op het forum toch je advertentie onder de aandacht brengen. Maar helaas is het niet toegestaan dergelijke topic te openen op het forum.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.