[Apple TV] Desktop streamen - Audio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 10:15

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
Beste Tweakers,

Korte situatieschets, ik heb een prettige audioset die aangesloten is op een versterker, daar heb ik weer een HTPC aan hangen waarmee ik zowel audio als video (Spotify, XBMC, Netflix & PopcornTime) aanstuur op de TV. Echter is dit systeem me net een stapje te omslachtig, de drempel om de HTPC op te starten en aan te sturen is net iets te groot, het liefst zou ik alles gewoon lekker vanaf mijn MPB aansturen. De meest logische stap lijkt dan een Apple TV te zijn, maar volgens mij loop ik dan tegen bepaalde beperkingen aan omdat de Apple TV geen 3.5mm jack heeft en de versterker geen optische aansluiting. Je zou dan kunnen zeggen, sluit de versterker aan op de TV, maar dan moet ik altijd een 37" LCD laten loeien als ik even een muziekje wil luisteren.

De enige oplossing die ik zo kan bedenken is een DAC hangen (vrij prijzig) tussen Apple TV en de versterker, dan zou ik audio kunnen streamen zonder tussenkomst van de TV. Is dit inderdaad de best mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16

RnB

Dat lijkt mij inderdaad de handigste oplossing.

Houd er wel rekening mee dat de laatste generatie Apple TV's niet gejailbreakt kunnen worden, waardoor je vast zit aan de iTunes store en Netflix voor films en series.
XBMC en Popcorntime gaan dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
RnB schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:58:
Dat lijkt mij inderdaad de handigste oplossing.

Houd er wel rekening mee dat de laatste generatie Apple TV's niet gejailbreakt kunnen worden, waardoor je vast zit aan de iTunes store en Netflix voor films en series.
XBMC en Popcorntime gaan dus niet werken.
Die twee zou ik via Airplay willen streamen van MPB naar TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16

RnB

Excuus, ik heb je TS iets te snel doorgelezen.

Maar de nieuwe situatie lijkt mij omslachtiger dan de oude; nu hoef je alleen je HTPC, versterker en tv aan te zetten.
In de nieuwe situatie moet je je MBP openen, de betreffende app openen, tv en versterker aanzetten, de aTV aanzetten, Airplay aanzetten en hopen dat ie het in een x doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
De app openen moet nu ook maar dan op de HTPC, wat ik een groot nadeel vind van de huidige situatie is dat ik een desktop op de tv heb, waardoor ik telkens naar te tv toeloop met een draagbaar toetsenbordje om dingen aan te sturen omdat alles anders net iets te klein en onduidelijk is. In de nieuwe situatie heb ik gewoon een goed scherm voor mijn neus en aangezien de MBP toch vrijwel constant draait voor zowel opleiding alsook werk is dat de drempel niet. Is je ervaring met Airplay matig? Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 6% gewijzigd door ormagon op 11-08-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Je kan toch een optical naar analog omvormertje tussen je Apple TV en Versterker te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
ik stream ook vanaf mijn imac naar een apple tv, ga vervolgens via optisch uit naar een dacje (in mijn geval van het merk CYP, is voor 4 tientjes wel te krijgen) en dan met tulp mijn versterker in van mijn hifi set.

werkt prima vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:51
http://www.apple.com/nl/s.../airport-express?fnode=58

Airport Express heeft een analoge uitgang en ondersteunt Airplay. Video gewoon lekker blijven bekijken via je HTPC, muziek via de Airport Express ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Ascension op 11-08-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
Maar enkel voor muziek, dus dan heb ik een Airplay en TV nodig.

/edit
Ja, dat zou dan een mogelijkheid zijn, maar dan zit ik alsnog met meerdere oplossingen.

[ Voor 43% gewijzigd door ormagon op 11-08-2015 17:01 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:27
Kan je noet het signaal uit de hdmi pakken? Met bv zoiets: http://m.ebay.com/itm/108...-/381258739828?nav=SEARCH

CISSP! Drop your encryption keys!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Er zijn op AliExpress meerdere zeer betaalbare optical->stereo dac blokjes. Je moet even wel nadenken dat te goedkoop ook bestaat en je dan bagger krijgt :)
Pagina: 1