DNS settings voor domain

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjeververs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 07:47
Goedendag allen,

Ik heb een domeinnaam geregistreerd namelijk de volgende: *snip* niet relevant / spam

Ik zou graag zien dat dit adres naar het volgende verwijst, 0.0.0.0:32400\web

Inplaats van 0.0.0.0 dan natuurlijk mijn thuis ip adres. Ik heb namelijk al een webserver draaien en deze gebruikt dus al poort 80. Kan iemand mij vertellen met welke record type etc ik dit mogelijk kan maken?

Alvast super bedankt!

Groeten

Sjoerd Ververs :)

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 12-08-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DNS heeft niks nakkes nada met de poort te maken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 18:01

Tijntje

Hello?!

Als je meerder domeinen op 1 IP adres wil draaien zal je aan de gang moeten met Host Headers
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc753195

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 14:37

R15

Maak een DNS A record aan met je ip-adres. Zoals Evanescent zegt heeft DNS niks met poorten te maken. Als je gelijk naar je Plex omgeving wilt gaan, zul je een rewriterule in je webserverconfiguratie aan moeten maken. Anders kun je de Plex omgeving via www.<je-domein.nl>:32400 bereiken (probeer dat eerst).

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 12-08-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:36
het heeft ook niets met het pad op de web server te maken. Overigens moet je slash sowieso de andere kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjeververs
Bedankt allemaal voor al die reactie's.

ik kan deze prima bereiken als ik het volgende adres invoer: <je-domein.nl>.nl:32400/web
Alleen zou ik graag zien dat ik al de extra info niet nodig zou hebben.

Als ik het goed begrijp kan ik dit dus niet instellen waar ik mijn domain aangekocht heb? Hier heb ik namelijk wel een DNS manager voor al mijn record's zoals de CNAME etc.

Ook begrijp ik niet waarom er /web achter moet, maar dit lijkt vanuit plex te komen.

Nogmaals bedankt voor het mee denken!

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 12-08-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Volgens mij heb je gewoon je port forwarding in de war liggen. Welke webserver draait er achter http://<je-domein.nl>.nl:80? En wat doet je plain tekstverbinding van TP-Link Management op http://<je-domein.nl>.nl:443 :D

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 12-08-2015 15:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjeververs
Op een machine draait zowel een website onder een andere domain naam op poort 80, alleen is deze niet te zien op <je-domein.nl>.nl. Ik kan aan mijn router via poort 433 dit klopt ook. Ook kan ik aan mijn plex omgeving. Deze draait op de zelfde server als mijn pc. Ik zou alleen graag zien dat er een poort nummer verwerkt zit in mijn nieuwe domain naam. Zoals bijvoorbeeld ftp.<je-domein.nl>via poort 21 loopt. Wil ik bijvoorbeeld media.<je-domein.nl>.nl en dat moet dus over poort 32400.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 12-08-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nogmaals, de hostname heeft helemaal niks met het poortnummer te maken. Je host is gewoon 84.28.49.108 en die heeft 65k poorten beschikbaar (84.28.49.108:1 t/m 84.28.49.108:65535). Middels port forwarding wordt op de TP-link router een poort naar een specifieke host achter de router doorgestuurd. Poort 80 in jouw geval dus naar die ene server.

Nu de namen:
Webservers (Apache/IIS/nginx) kunnen verschillende domeinnamen draaien op dezelfde poort (even eenvoudig gezegd). Ze herkennen waar de bezoeker heen wil door meegestuurde "host header". Dit is een header in het HTTP-verzoek. In jouw geval bijvoorbeeld www.<je-domein.nl>.nl of website2.<je-domein.nl>.nl. Op je TP-link forward je dan poort 80 naar de webserver en die bepaald dan aan de hand van de host header welke website hij moet laten zien.

Maar ik wil verschillende servers gebruiken
Port forwarding kan alleen 1:1 forwards. Je kunt niet verschillende servers achter één poort hangen. Dus je kunt niet poort 80 naar zowel server1 als server2 forwarden. Je zult dan alternatieve poorten moeten kiezen, bijvoorbeeld
:80 naar server1:80
:81 naar server2:80
:82 naar server3:80
Zoals je ziet kan het op de server dus wel gewoon poort 80 zijn.

Als je 2 publieke IP-adressen hebt, kun je wel ip1:80 -> server1:80 en ip2:80 -> server2:80 instellen, maar dat levert Ziggo alleen op zakelijke abonnementen.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.

offtopic:
Poort 443 is overigens standaard de HTTPS-poort, vandaar dat http://<je-domein.nl>.nl:443/ een beetje raar is. Draait de TP-link geen HTTPS?

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 12-08-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij wilt is dus eigenlijk dat als ik naar "media.<je-domein.nl>.nl" ga dat ik de inhoud te zien krijg van "JouwIP:32400\web"

Over het \web gedeelte twijfel ik, maar het is zeker mogelijk om "media.<je-domein.nl>.nl" te verwijzen naar "JouwIP:32400", dit kan door in de DNS-management gebruik te maken van _SRV-records (Wikipedia: SRV record).

Als je een domeinnaam hebt geregistreerd heb je voor zover ik weet ook standaard toegang om records aan te passen, maar 100% zeker weet ik dit niet.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 12-08-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:44:
Wat jij wilt is dus eigenlijk dat als ik naar "media.<je-domein.nl>.nl" ga dat ik de inhoud te zien krijg van "JouwIP:32400\web"

Over het \web gedeelte twijfel ik, maar het is zeker mogelijk om "media.<je-domein.nl>.nl" te verwijzen naar "JouwIP:32400", dit kan door in de DNS-management gebruik te maken van _SRV-records (Wikipedia: SRV record).

Als je een domeinnaam hebt geregistreerd heb je voor zover ik weet ook standaard toegang om records aan te passen, maar 100% zeker weet ik dit niet.
In hetzelfde wiki artikel staan ook de protocollen die SRV ondersteunen. HTTP is daar niet een van.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 12-08-2015 15:54 ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiedX schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

In hetzelfde wiki artikel staan ook de protocollen die SRV ondersteunen. HTTP is daar niet een van.
In de lijst die op de vermelde Wikipedia pagina staan zijn slechts gestandaardiseerde protocollen, je kunt namelijk ook gewoon _http._tcp gebruiken, deze zal ook gewoon werken.

**EDIT
Uit eigen ervaring weet ik dat dit werkt met protocollen die niet in de lijst van Wikipedia opgenomen zijn.
Ik gebruik zelf SRV-records al een aantal jaar en heb hier nooit problemen mee gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 15:28 . Reden: Mijn ervaring toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:18:
[...]

In de lijst die op de vermelde Wikipedia pagina staan zijn slechts gestandaardiseerde protocollen, je kunt namelijk ook gewoon _http._tcp gebruiken, deze zal ook gewoon werken.

**EDIT
Uit eigen ervaring weet ik dat dit werkt met protocollen die niet in de lijst van Wikipedia opgenomen zijn.
Ik gebruik zelf SRV-records al een aantal jaar en heb hier nooit problemen mee gehad.
Klopt. Alleen browsers ondersteunen de SRV record niet. Dus heb je hier niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertpNL schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:44:
[...]

Klopt. Alleen browsers ondersteunen de SRV record niet. Dus heb je hier niks aan.
Ik zal vanavond eens kijken of dit inderdaad zo is, ik heb nu even informatie opgezocht en dit blijkt volgens 99% van de site's te kloppen, maar ik herinner toch echt dat ik http ook getest had en dat het werkte.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Ik twijfel niet aan jou, maar het lijkt mij sterk.

HTTP werkt standaard op poort 80 TCP. Hoe zou dat dan werken met een browser: wat als je zowel een A/CNAME én een service record gedefinieerd hebt? Pakt hij eerst poort 80, en bij geen gehoor maar een SRV?

Anyway: kan TS verder?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1