Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaren geleden een UPC abo genomen. Dit kwam met een Cisko Modem (alleen 1 ethernet uitgang, geen wifi) en de sitecom 300N X2. Films streamen vanaf mijn NAS draadloos naar mijn mediacenter, geen haperingen, ondertussen SONOS aan, internet etc etc. Alleen op zolder en in de tuin matig/slecht WIFI signaal.

Tot vanmorgen. Ineens geen wifi meer en ook geen internet. De sitecom is overleden.
Gebeld met (inmiddels) Ziggo. Voor €14,95 wil men mij hun modem en router ineen (de Ubee EVW321b) toesturen. Ik kan dan de Cisko dan ook wegdoen.

Nu las ik dat Ziggo inmiddels ook de Technicolor TC7210 uitgeeft. Deze zou een hogere snelheid halen en de 5Ghz band ondersteunen.

Nu is er de twijfel. Akkoord gaan met optie 1: Ubee.

Of de Technicolor eisen.. (optie 2) Lees nou ook weer niet top recensies hierover.

Of.. optie 3: de Cisko laten staan en hierachter zelf een andere router aanschaffen.. Eigenlijk was ik al op zoek naar een router met iets (veel!!) beter bereik zodat ik op zolder en in de tuin ook kan werken.

Wie heeft er een goed advies hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

Persoonlijk zou ik voor optie 3 gaan. Heb je zelf vrije keuze wat je wil, en de router is ook van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Ik zou de Ubee nemen (als modem) en dan zelf een goede router aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Persoonlijk vind ik de wifi van Ubee niet al te best. In mijn huis heb ik na twee gipsen muurtjes amper nog bereik en druppelt het internet mijn telefoon in.. 5Ghz is nog een veel groter drama.

Ik zou voor optie drie gaan.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tja.. maar welke router dan.. Ik ben niet zo extreem handig hiermee of weet niet waar op te letten.. Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer.. Ik wil iig blijven doen wat ik deed, en daarnaast beter bereik op zolder en tuin..

Welke router zou dan een goede zijn.. En ik ben best bereid te investeren (met de vorige configuratie heb ik ook een jaar of 5-6 gedaan voor de sitecom dus overleed),..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:21:
tja.. maar welke router dan.. Ik ben niet zo extreem handig hiermee of weet niet waar op te letten.. Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer.. Ik wil iig blijven doen wat ik deed, en daarnaast beter bereik op zolder en tuin..

Welke router zou dan een goede zijn.. En ik ben best bereid te investeren (met de vorige configuratie heb ik ook een jaar of 5-6 gedaan voor de sitecom dus overleed),..
Mja, ik heb zelf goede ervaringen met een Asus router. Ze zijn wel een beetje aan de prijs, maar je krijgt er wel wat voor terug. Hoor te vaak gezeur van mensen die een Sitecom, TP-Link o.i.d. hebben gekocht.

Via mijn profiel kan je mijn reviews over diverse Asus routers lezen als je er behoefte aan hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 11-08-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:04
Altijd kiezen voor het behouden van dat Cisco modem.
Niks geen gezeur met routers van ziggo die allerlei gebreken vertonen en ook nog eens een ziggo hotspot maken.

Verder zou ik persoonlijk een router zonder wifi nemen en een los accesspoint voor wifi.
De plek waar je de router wilt hebben is zelden de beste plek wifi, die wil je ergens centraal hebben zodat je overal bereik hebt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De technicolor is ruk, ik gebruik die nu alleen nog als een dom modem met mijn eigen router (Netgear Nighthawk, soon met dd-wrt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks.. Het is geworden: de Cisko met een ASUS RT AC 87U er achter.
Werkt prima. Nu ineens 200 Mbps download (was altijd max 100 met de sitecom) en overal in huis goed draadloos bereik.
Wel 1 x een loss of connection gehad.. Router te bereiken, nas ook, maar geen internet meer. Was over na reboot.

Nu nog twijfel om Merlin erop te zetten.. Wat gaat dat doen...
Las wel ergens dat ik dan mijn wifi signaal zou kunnen versterken..

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Waarom zou je, je wifi signaal verder willen versterken als het nu al goed werkt? Het is niet dat je daardoor een hogere data rate zult gaan krijgen. Dat gaat alleen werken als beide kanten dat kunnen.

Je kan heel hard naar iemand roepen, maar als die ander terug fluistert heb je er weinig aan.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 19:46
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:37:
Thanks.. Het is geworden: de Cisko met een ASUS RT AC 87U er achter.
Werkt prima. Nu ineens 200 Mbps download (was altijd max 100 met de sitecom) en overal in huis goed draadloos bereik.
Wel 1 x een loss of connection gehad.. Router te bereiken, nas ook, maar geen internet meer. Was over na reboot.

Nu nog twijfel om Merlin erop te zetten.. Wat gaat dat doen...
Las wel ergens dat ik dan mijn wifi signaal zou kunnen versterken..
Als ik jouw was zou ik mooi de software van Asus erop laten staan, ik heb zelf de AC 68U en ik zou niet weten waarom ik een andere erop zou moeten hebben. Het is zo uitgebreid, het werkt gewoon goed samen met de router en dan weet je ook zeker dat je geen vage problemen hebt.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:15

Nogne

>.<

Jordyz schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

ik zou niet weten waarom ik een andere erop zou moeten hebben.
Omdat wij Tweakers zijn :+

PS/XBL: Nogne

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 19:46
Ja dat klopt maar als iets goed werkt heb ik altijd een hekel om het weer te veranderen en vervolgens 4 dagen zitten te klote om internet te krijgen. En ik ben van mening dat het met de software van Asus gewoon het stabielste en het beste werkt :P

Maar dat zijn alleen me eigen ervaringen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:33
Als je je signaal wil versterken: zoek de goedkoopste router waar de DD-WRT op kan zetten, plaats die goed en je bereik is overal super.
Ik heb thuis de wifi/router/modem van de provider, jarenlang versterkt met een netgear op DD-WRT (draadloos gekoppeld wegens huurhuis), vanwaar ik met een draadje naar mijn NAS en desktopPC ga. Nu heb ik een bedrade verbinding tussen beide, zelfde SSID, overal goeie verbinding die automagisch overschakelt van AP, werkt gewoon zonder omkijken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Jaren geleden een UPC abo genomen. Dit kwam met een Cisko Modem
Mjaah als ze je dan nog €14.95 vragen wordt je linea recta afgezet.

Zou je abbonement opzeggen, als reden opgeven dat je je belazerd voelt.

(En dat word je ook, want ze moeten je een functioneel product leveren. Dus die modem vervangen op hun kosten).

Dan heb je 3 opties.
Bij Ziggo een nieuw abbo afsluiten.

Waarschijnlijk wordt je gebeld door de afdeling 'Mensen die abbo's opzeggen weer binnenharken'.
Die afdeling kan veel meer toezeggen (Budgetten, premies enzovoort). Dus een nieuwe modem en wellicht nog een paar maanden korting.

Edit: oops lees nu pas Asus RT-AC87. Prima bakbeest met prima snelheid door MiMo.

[ Voor 6% gewijzigd door kwakzalver op 13-08-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha, ja klopt.. hij staat er al :)
Pagina: 1