Ik ga ik een NAS van Synology kopen, maar twijfel tussen de DS215j of de DS215+.
Waarvoor heb ik de NAS nodig?
- Timebackup: bewaren van gegevens en backuppen van gegevens (foto's, films, websites, enz.)
- Cloud sync: iets zoals Dropbox
- Video station: via mijn smart tv films afspelen die op de NAS staan
- Audiostation: afspelen van muziek op gsm die op NAS staat (via verbinding wireless?)
- Download station
Als ik de website van Synology raadpleeg dan kom ik uit op de DS215+.
Dit door de volgende argumenten:
Hoeveel mensen zullen tezelfdertijd uw NAS gebruiken? 1 of 10
Hoeveel opslagruimte hebt u nodig op de NAS? 5 tot 10TB
Naast de verschillende functies van deze NAS welke services moet u altijd leveren? -
Ik wil de volgende services gebruiken (optioneel):
- Verschillende soorten video op mobiele apparaten transcoderen en streamen
- Gevoelige gegevens en documenten opslaan en coderen
Mijn vragen:
1. Wat wordt hier bedoelt met transcoderen? Is dit het afspelen van films vanop de NAS op mijn SmartTV, gsm, tablet, ...?
Stel dat ik een Smart TV heb en die leest uit een bepaalde folder vanop de share de films uit, dan kan die toch de films afspelen? Het transcoderen begrijp ik in dit verhaal niet helemaal.
2. Als ik een mediaspeler koppel aan mijn tv (die eigenlijk al smart TV is), dan zal die het transcoderen voor zijn rekening nemen en is de duurdere investering van de DS215+ niet meer nodig en volstaat de DS215j?
3. Gevoelige gegevens en documenten opslaan en coderen. Dat wil zeggen dat ik mijn gegevens op de DS215+ kan opslaan en dat die gecodeerd worden, dit terwijl dit niet gecodeerd kan op de DS215j?
Het prijsverschil is toch de moeite voor wat ik het zal gebruiken. € 161 vs € 314 zonder harde schijven.
Als ik wat toekomstgericht denk gaat mijn voorkeur naar de 215+ omdat ik vermoed dat ik wel wat meerdere zaken zal gebruiken dan enkel opslag en het streamen.
Daarnaast denk ik dan weer dat de DS215j volstaat voor mij omdat het bijna in 90% over opslag en streamen van films zal gaan.
Kan iemand mij verder helpen met zijn ervaring over één van beide producten?
Alvast bedankt!
Waarvoor heb ik de NAS nodig?
- Timebackup: bewaren van gegevens en backuppen van gegevens (foto's, films, websites, enz.)
- Cloud sync: iets zoals Dropbox
- Video station: via mijn smart tv films afspelen die op de NAS staan
- Audiostation: afspelen van muziek op gsm die op NAS staat (via verbinding wireless?)
- Download station
Als ik de website van Synology raadpleeg dan kom ik uit op de DS215+.
Dit door de volgende argumenten:
Hoeveel mensen zullen tezelfdertijd uw NAS gebruiken? 1 of 10
Hoeveel opslagruimte hebt u nodig op de NAS? 5 tot 10TB
Naast de verschillende functies van deze NAS welke services moet u altijd leveren? -
Ik wil de volgende services gebruiken (optioneel):
- Verschillende soorten video op mobiele apparaten transcoderen en streamen
- Gevoelige gegevens en documenten opslaan en coderen
Mijn vragen:
1. Wat wordt hier bedoelt met transcoderen? Is dit het afspelen van films vanop de NAS op mijn SmartTV, gsm, tablet, ...?
Stel dat ik een Smart TV heb en die leest uit een bepaalde folder vanop de share de films uit, dan kan die toch de films afspelen? Het transcoderen begrijp ik in dit verhaal niet helemaal.
2. Als ik een mediaspeler koppel aan mijn tv (die eigenlijk al smart TV is), dan zal die het transcoderen voor zijn rekening nemen en is de duurdere investering van de DS215+ niet meer nodig en volstaat de DS215j?
3. Gevoelige gegevens en documenten opslaan en coderen. Dat wil zeggen dat ik mijn gegevens op de DS215+ kan opslaan en dat die gecodeerd worden, dit terwijl dit niet gecodeerd kan op de DS215j?
Het prijsverschil is toch de moeite voor wat ik het zal gebruiken. € 161 vs € 314 zonder harde schijven.
Als ik wat toekomstgericht denk gaat mijn voorkeur naar de 215+ omdat ik vermoed dat ik wel wat meerdere zaken zal gebruiken dan enkel opslag en het streamen.
Daarnaast denk ik dan weer dat de DS215j volstaat voor mij omdat het bijna in 90% over opslag en streamen van films zal gaan.
Kan iemand mij verder helpen met zijn ervaring over één van beide producten?
Alvast bedankt!
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz