GromuhlDjun schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:48:
Let wel: het hangt van de programma's af of een SSD heel veel uit gaat maken.
Met een SSD laden je programma's sneller, maar een spelletje gaat niet ineens beter draaien, dus als dat je doel is, gaat een SSD niet helpen, ook meer RAM niet. Bij de meeste spellen zijn de processor en/of de videokaart de limiterende factor.
In plaats van te zeggen: "Koop een SSD!" of "koop meer RAM!" is het handiger om te weten:
- Wat wil je beter laten draaien, welke programma's en spellen?
- Wat zijn de specificaties van je huidige PC naast je moederbord? (en dan vooral de processor en grafische kaart)
- Wat voor besturingssysteem gebruik je? (zoals hierboven gezegd: Het maakt nogal uit of je een 32 of 64 bit versie gebruikt)
Ik heb gelezen wat de TS vraagt, het gaat vooral om een traag reagerend systeem en wil daar een upgrade voor, TS geeft aan daarom meer geheugen te willen maar zal daar weinig mee opschieten. Maar om een ouder systeem met weinig inzet een stuk vlotter aan te laten voelen is een SSD verreweg de beste upgrade die je kan doen.
Als de TS meer wil heeft deze al aangegeven dan liever voor een compleet nieuw systeem te willen gaan.
Uiteraard klopt het dat games er niet perse sneller van gaan worden grafisch gezien, maar het kan wel weer aanzienlijk in laadtijden e.d. schelen.
Kortom, TS vraagt om een eenvoudige redelijk betaalbare oplossing om het huidige systeem sneller te maken en SSD is dan de weg om te bewandelen... ik ga er dan niet vanuit dat de TS op het achterhoofd is gevallen en dan ineens geweldige hedendaagse prestaties verwacht van een minstens 5 jaar oud systeem

Nieuwe games zullen er sowieso al niet op lopen, ik ga er daarom totaal niet vanuit dat het doel is om nu Battlefield Hardline te kunnen spelen oid. Systeem heeft emotionele waarde en TS zou graag willen er nog even mee voort te kunnen. TS wil daarom extra geheugen kopen en dat is sowieso weggegooid geld, SSD levert dan veel meer op... plus dat die SSD ook weer eventueel naar een nieuw systeem kan verhuizen, dat kan het geheugen niet.
(maar ik begin volgens mij in herhaling te vallen)