Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 18:45
Ik zoek een?
Smartphone. Ik zoek een degelijk toestel, niet te groot (4,7" op 720p bevalt me goed), liefst natuurlijk sneller dan mijn huidige DG350 (MTK6582).

Wat is je budget?
Rond de 100 Euro, niet veel meer

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Basisdingen op een smartphone, veel browsen, GPS (navigatie en hardlooptracker), redelijke foto's maken, af en toe wat filmpjes kijken. Verder wat basisapps als Whatsapp, nieuws, weer etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zit sterk te denken aan een Xiaomi Redmi 2 (evt Pro). Ik zie hem op dit moment bij DX staan voor 100 Euro. Hij voldoet volgens mij qua specs aan mijn eisen, kan alleen de processor niet goed inschatten. Ik zoek gewoon een stabiel en degelijk toestel waar ik een tijdje mee vooruit kan. Liefst dus ook met enige vorm van updates. Daar doet mijn Doogee namelijk niet aan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn Doogee DG350. Die heb ik begin vorig jaar voor maar 70 euro kunnen kopen en heeft het redelijk uitgehouden, al waren er wat touchscreen-issues en is de camerakwaliteit om te huilen. Daarnaast waren er touchscreen-issues die uiteindelijk wel wenden of met wat hulpprogramma's waren teverminderen.
Waar ik me echt aan heb geergerd was het app-geheugen, als snel was er te weinig ruimte om nieuwe aps te installeren of bestaande te updaten. Dat heb ik uiteindelijk zelf gefixt door met een aangepaste EBR ruimte van het telefoongeheugen af te snoepen.

Nu heb ik de laatste tijd echter last van ghost-touches in extreme vorm, soms zo erg dat de telefoon totaal onbruikbaar is. Dus: tijd voor een nieuwe...

Qua prijs-kwaliteit lijkt dit toestel me prima, hoop alleen dat ik niet al teveel met ROM' s hoef te goochelen en dat de processor nog even meekan qua snelheid. 3D-games etc hoeft voor mij niet, als de gangbare apps maar soepel draaien.

Is er een beter alternatief dan de Redmi 2 voor dat geld? Ik sta na mijn Doogee ervaring niet meteen te springen om een wat onbekender merk, tenzij er erg goede ervaringen mee zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Redmi 2 (2GB) is inderdaad een van de betere, zo niet de beste telefoon rond de 100 euro. Xiaomi is totaal niet te vergelijken met een Doogee, Elephone, Cubot of een ander B/C merk. Simpel gezegd hoef je je om kwaliteit geen zorgen te maken.

Qua prestaties zal de Redmi een tikkeltje sneller zijn dan DG 350. De S410 zit qua power ruwweg tussen de MTK6582 en de S615/MTK6752 in. Kortom snel genoeg voor basis taken dus.

Je kan eventueel ook naar de Meizu M2 kijken. Qua kwaliteit vergelijkbaar (dus goed), alleen qua software iets anders. FlymeOS is een mix van IOS, MIUI en EMUI en ziet er dus iets anders uit dan je gewend bent van de DG350. Voordeel van de M2 is de iets snellere processor, wifi 5Ghz, betere front camera, en 13MP camera aan de achterkant, sneller eMMC 5.0 geheugen. FlymeOS is wel iets minder volwassen dan MIUI en de (grotere) batterij is niet verwisselbaar.

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 18:45
benbaba schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:26:
Je kan eventueel ook naar de Meizu M2 kijken.
Ah, bedankt! Die had ik nog niet op de radar, zal er eens induiken.

Filmpje ook even bekeken. Mijn chinees is helaas niet goed genoeg om alles te volgen, maar uit de beelden maak ik op dat ze niet veel voor elkaar onderdoen. Wel wat prijsverschil, maar ook meer geheugen. Flyme OS ben ik nog niet helemaal van overtuigd, kies dan denk ik liever voor een meer uitontwikkeld MIUI.
Klopt het trouwens dat de M2 nog niet leverbaar is?

[ Voor 44% gewijzigd door serge75 op 11-08-2015 23:23 ]