Beste mensen,
Ik wil een PC gaan instellen dat voornamelijk 24/7 moet gaan draaien. Allereerst heb ik natuurlijk gekeken naar een ATX of mATX moederbord, ik ga voor de mATX wat in mijn behuizing zal gaan passen.
Voor de 24/7 duurzame en degelijke moederbord kom ik veel uit op de ASUS CS-B moederbord, deze moederbord is voornamelijk om 24/7 te draaien. (Iemand enige ervaring met dit type moederbord)?
Daarna moet ik kiezen voor een intel i5 of i7 CPU.
Ik heb deze Intel i5 CPU van de 4e generatie.
De moederbord kan alleen DDR3 aan, geen DDR4 RAM. Is opzich ook niet erg.
Ik kijk en lees de revieuw van de RAM DDR3 even door. Moet voornamelijk degelijk en goed tegen warmte kunnen. RAM DDR3 zal of 2x 8 GB = 16GB
Of 2x 16GB = 32 GB. (Kan max moederbord aan).
Voor nu even een kleine lijstje nogmaals:
Moederbord: ASUS CS-B
CPU: Intel i5 4690K (4e gen) + 6M cache.
SSD/HDD: SSD Samsung 850 PRO 500GB. (voor Windows 7 of 8.1).
Mijn voornamelijke vraag, is dit ongeveer goed kwa warmte, degelijkheid en snelheid?
Niet voor games o.i.d, maar een runnende mailclient. (voor 5 mensen en 30mb aan bijlages in totaal).
Dank jullie wel alvast.
Edit: Dit is nog niet compleet natuurlijk, ik zie graag jullie tips tegemoet.
Koeler zal aan het einde komen natuurlijk, zodat ik overal de wattage daarvan kan bereken.
Ik wil een PC gaan instellen dat voornamelijk 24/7 moet gaan draaien. Allereerst heb ik natuurlijk gekeken naar een ATX of mATX moederbord, ik ga voor de mATX wat in mijn behuizing zal gaan passen.
Voor de 24/7 duurzame en degelijke moederbord kom ik veel uit op de ASUS CS-B moederbord, deze moederbord is voornamelijk om 24/7 te draaien. (Iemand enige ervaring met dit type moederbord)?
Daarna moet ik kiezen voor een intel i5 of i7 CPU.
Ik heb deze Intel i5 CPU van de 4e generatie.
De moederbord kan alleen DDR3 aan, geen DDR4 RAM. Is opzich ook niet erg.
Ik kijk en lees de revieuw van de RAM DDR3 even door. Moet voornamelijk degelijk en goed tegen warmte kunnen. RAM DDR3 zal of 2x 8 GB = 16GB
Of 2x 16GB = 32 GB. (Kan max moederbord aan).
Voor nu even een kleine lijstje nogmaals:
Moederbord: ASUS CS-B
CPU: Intel i5 4690K (4e gen) + 6M cache.
SSD/HDD: SSD Samsung 850 PRO 500GB. (voor Windows 7 of 8.1).
Mijn voornamelijke vraag, is dit ongeveer goed kwa warmte, degelijkheid en snelheid?
Niet voor games o.i.d, maar een runnende mailclient. (voor 5 mensen en 30mb aan bijlages in totaal).
Dank jullie wel alvast.
Edit: Dit is nog niet compleet natuurlijk, ik zie graag jullie tips tegemoet.
Koeler zal aan het einde komen natuurlijk, zodat ik overal de wattage daarvan kan bereken.