Win10 en Kodi -> geen geluid bij DTS-HD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 11:58
Onderstaande al in een ander topic gepost, maar waarschijnlijk ligt het niet aan mijn receiver, maar aan instellingen binnen Kodi (of win10).
Ik gebruik Kodi op m'n htpc (Win10, MSI P7NGM, Pentium E5200, nvidia geforce 9300 video drivers), echter krijg ik geen DTS-HD MA uit mijn receiver (Denon X1100W).
Ik heb inmiddels het idee dat er iets in de Windows of Kodi instellingen niet goed staat. Maar wat, weet ik niet. De instellingen bij Kodi staan als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ek4yn6.jpg

volgens mij goed ingesteld toch? Ik kan verder prima DTS of DD afspelen. Maar zo gauw ik een audiospoor DTS-HD instel, komt er geen geluid meer uit. Deactiveer ik dan de directe doorvoer, komt er weer prima geluid uit. Maar op de één of andere manier wordt het DTS-HD te herkent of niet goed doorgegeven. Ik weet alleen niet waar ik het dus moet zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Kijk eens onder je driver opties voor je geluids kaart? bij decoding moet dan ook dts hd staan
lijkt op een driver issue dit

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Als ik kijk bij geluid -> afspeelapparaten -> NVIDIA HDMI Out, staat bij "ondersteunde indelingen" alleen Dolby Digital. Of bedoel je dit niet?
Ik heb daarnaast bij afspeelapparaten ook nog Realtek Digital Output, maar volgens mij is dat een optische aansluiting? In ieder geval is de NVidia mijn standaard apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:24
Een Geforce 9300 ondersteunt geen DTS-HD via Passthrough, dus is het niet zo raar dat er geen geluid uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ahh thnx, die informatie zocht ik, maar kon ik dus niet vinden. Dom zeg van me.. Nou vrouwlief: tijd voor een nieuwe pc 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Goofyduck384 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:21:
Ahh thnx, die informatie zocht ik, maar kon ik dus niet vinden. Dom zeg van me.. Nou vrouwlief: tijd voor een nieuwe pc 😜
Of een nieuwe videokaart. Voor 33 euro heb je deze al: pricewatch: MSI GeForce GT 610 (810MHz) 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Tja de zou kunnen, mar op de langere termijn stond er nog een NUC gepland (over een paar maandjes). Zou dan nu zonde zijn om een videokaart aan te schaffen... Of gaat de NUC ook geen dts-HD weergeven? Dacht ik wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Goofyduck384 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:27:
Tja de zou kunnen, mar op de langere termijn stond er nog een NUC gepland (over een paar maandjes). Zou dan nu zonde zijn om een videokaart aan te schaffen... Of gaat de NUC ook geen dts-HD weergeven? Dacht ik wel toch?
Ik zou wel even goed oppassen. Er zijn veel problemen geweest met de NUC icm DTS-HD onder Windows. Ik weet niet of dat inmiddels is opgelost, maar check het forum van Intel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

mad-dog schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:33:
[...]

Ik zou wel even goed oppassen. Er zijn veel problemen geweest met de NUC icm DTS-HD onder Windows. Ik weet niet of dat inmiddels is opgelost, maar check het forum van Intel goed!
Die zijn er nog steeds :(
Heb net een NUC (nuc5ppyh) gekocht waarvan gezegd werd dat deze True HD en DTS-HD MA ondersteunen.
Dat doet ie ook. Maar niet onder windows. Schijnt wel te werken onder OpenElec.

Dacht dat ik toch eea goed uitgezocht had. Dus als je nog een NUC wilt.
Is het OpenElec draaien. Of geen HD sound.

(plex of andere speler heb ik nog niet geprobeerd)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1