Barst in behuizing - geen garantie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yendis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 20:24
14 maanden geleden heb ik een Dell laptop gekocht. Nu zit er sinds een paar weken een barst in de behuiziging boven de netwerkaansluiting. De barst lijkt de zitten op de plek waar kracht uitgeoefend wordt bij het openen van het scherm, en is naar mijn mening dus niet acceptabel.

Mijn mening is dat ik recht heb op een deugdelijk product en dus reparatie. Dell zegt echter dat zij dit zien als een invloed van buitenaf en de schade dus niet onder garantie zal repareren (ondanks dat de laptop verder in goede staat is).

Heeft iemand een idee of ik inderdaad recht heb op reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Je hebt recht op een deugdelijk produkt, maar (en ben geen jurist en heb er dus weinig verstand van) afhankelijk van de leeftijd van het produkt ligt de bewijslast dat het een produktiefout is anders.

Volgens mij wordt de eerste 6 maanden er standaard van uit gegaan dat het een produktiefout is (en ligt de bewijslast bij de verkoper dat het niet zo is), daarna moet je volgens mij aannemelijk maken dat het geen fout van jou is.

Maar: dit hoort meer in het Shopping Forum thuis, dus heb een topicreport daarvoor gedaan. Daar zitten ook meer mensen die er WEL verstand van hebben.