Toon posts:

Nieuwe Msi Gtx 970, Zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb vandaag mijn nieuwe msi gtx 970 binnegekregen, en die heb ik toen natuurlijk gelijk in mijn pc gestopt, alleen toen ik hem opstarten deed heel mijn pc het, ik hoorde 't windows geluidje, en ik kon gewoon inloggen, maar heel mijn monitor blijft zwart, en zegt dat hij geen signaal krijgt.

Ik heb meerdere monitors en meerdere kabels al geprobeerd, ik heb ook mijn oude amd drivers eraf gegooid, en ik heb mijn bios geupdate, ik heb hem in mijn anderen slot gestopt, allemaal zonder resultaat.

De Msi gaat wel "aan" naar mijn idee, want de letters "Msi" branden wel. Trouwens, er zitten op de kaart 2 pleken waar ik power in kan duwen, maar aangezien 1 kabel maar 8 pins heeft heb ik het bij 8 gelaten en die overige 6 leeg gelaten, omdat ik dan een nieuwe kabel van mijn psu naar mijn videokaart moet doen, en dit lijkt me voldoende? Of moet ik ze wel allemaal vol stoppen?

Ik heb voor de rest echt geen idee wat het kan zijn ): hopelijk is hier iemand met de zelfde ervaring die mij kan helpen!

Dit is mijn pc met de oude videokaart trouwens: http://speccy.piriform.com/results/lmPHZvBXX88y57Sg8WONBdt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2015 13:21 ]

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:18:
Trouwens, er zitten op de kaart 2 pleken waar ik power in kan duwen, maar aangezien 1 kabel maar 8 pins heeft heb ik het bij 8 gelaten en die overige 6 leeg gelaten, omdat ik dan een nieuwe kabel van mijn psu naar mijn videokaart moet doen, en dit lijkt me voldoende? Of moet ik ze wel allemaal vol stoppen?
Ik zou zeggen stop dat laatste kabeltje erin en geniet van je 970

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ben ik dan echt zo'n sukkel geweest :$ ik dacht eigelijk dat dat meer een slot was voor als je een ander soort kabel hebt! Straks als ik thuis ben probeer ik het uit, en dan laat ik het weten, in ieder geval bedankt voor je reactie.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:26:
Haha, ben ik dan echt zo'n sukkel geweest :$ ik dacht eigelijk dat dat meer een slot was voor als je een ander soort kabel hebt! Straks als ik thuis ben probeer ik het uit, en dan laat ik het weten, in ieder geval bedankt voor je reactie.
Ja haha altijd alle pinnetjes in elk gaatje doen. Vind die 6+8pin ook wel overkill 6pin zal zat moeten zijn.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:09

Esumontere

Floep, banaan.

Demian Brunt schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:35:
[...]

Vind die 6+8pin ook wel overkill 6pin zal zat moeten zijn.
Roep dit soort onzin nou maar niet. Die connectors zitten erop met een reden. Denk maar niet dat fabrikanten onnodige dingen niet weglaten ;)

• Puddi Puddin
Esumontere schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:48:
[...]

Roep dit soort onzin nou maar niet. Die connectors zitten erop met een reden. Denk maar niet dat fabrikanten onnodige dingen niet weglaten ;)
Hmm grappig dat de Asus strix maar 1x 8pins gebruikt de evga 2x6pins wat ik roep is zeker geen onzin ;)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:09

Esumontere

Floep, banaan.

Demian Brunt schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:07:
[...]

Hmm grappig dat de Asus strix maar 1x 8pins gebruikt de evga 2x6pins wat ik roep is zeker geen onzin ;)
Zou goed kunnen. Die fabrikanten veranderen ook het PCB van de kaart, eigen componenten, noem maar op.

Jij zegt dat je vindt dat 1x 6pins genoeg zou moeten zijn. Een 6pins kabel kan een GPU voorzien van 75W (Bron). Dat kan het PCIe slot ook. Bij elkaar opgeteld heb je dan 150W tot je beschikking. Voor een GPU met een tdp van 148W is dat wel héél krap he. Bij de voorbeelden die je zelf geeft hebben beide kaarten 225W (150W van 8pins of 2x6pins en 75W van PCIe slot) tot hun beschikking. Is een stukje meer overhead.

Feit blijft: Alle connectoren die er op zitten zijn nodig en moeten aangesloten worden.

EDIT: Je wil vooral overhead om dit soort enge dingen te voorkomen:
Afbeeldingslocatie: https://ip.bitcointalk.org/?u=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FdRfFRmp.jpg%26t%3D544%26c%3Dk9EKHGiHOhNYMw&t=554&c=rAv3F3tjtTQnxA
Afbeeldingslocatie: https://ip.bitcointalk.org/?u=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2Foqv8703.jpg%26t%3D544%26c%3D3sEbqM_UlGjkSw&t=554&c=r8APLRT0P7cfgw

[ Voor 49% gewijzigd door Esumontere op 11-08-2015 15:22 ]

• Puddi Puddin
Hoe kan het dan dat mijn oude r9 270 1x6pin heeft en 147watt volgens Tweakers trekt?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Demian Brunt schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:50:
Hoe kan het dan dat mijn oude r9 270 1x6pin heeft en 147watt volgens Tweakers trekt?
Omdat het bij AMD het maxiamle tdp is en bij Nvidia niet (bloot uit mijn hoofd). Daarnaast heeft een R9 295X2 3x 8 pin en die trekt makkelijk 600W...terwijl er technisch gezien maar 525W getrokken mag worden...(was een voorbeeldje dat het niet altijd geldig is)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20

Nemesizz

Untouchable

Komt ook wel omdat er verschil zit in het daadwerkelijke verbruik in Watts en TDP, TDP is immers Thermal Design Power.

Dus een chip van 150W TDP kan wel meer verbruiken dan 150W.
Veel van die videokaarten word er ook rekening gehouden met mogelijke overkloks, en dan wil je toch meer head-room hebben, vandaar dat sommige fabrikanten ook afwijken van elkaar met de benodigde power connectors voor dezelfde chip.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen!

ik heb hem aangesloten met alle pins, en hij werkt perfect *ik voel me wel een beetje blond nu maarja!*

bedankt in ieder geval!
Pagina: 1