TV/monitor/beamer zonder tuner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 17:00
Om af en toe (1x per maand?) een filmpje te kunnen kijken in ons vakantiehuisje in Frankrijk zijn mijn ouders op zoek naar een TV/monitor (of een beamer) die geen tuner bevat. (wegens de verplichting in Frankrijk om 150/jaar af te tikken voor openbare omroep zodra je een tuner/tv abo hebt).

Het idee was eerst om een beamer aan te schaffen, tot ik ze erop wees dat een Full-HD beamer rond de 500€ begint, wat dus blijkbaar al te veel is...

De oude TV die er stond, was ongeveer 30-31.5" groot, en als er een vervanging komt in de vorm van een monitor/TV zonder tuner, zou deze ongeveer even groot moeten zijn.

Ik heb voor hun gisteren de pricewatch: LG 29UM55-P Zwart aangeschaft, nadat de pricewatch: Samsung T32E310EW Zwart was weggevallen omdat hij dus toch over een tv tuner bleek te beschikken...

Hij is vandaag toegekomen, heb hem uitgepakt, maar ik vrees dat hij niet hoog genoeg zal zijn (misrekend aan de 21:9 ipv 16:9 verhouding) omdat we er vanop 2-3m zouden naar kijken (zoals bij een tv) ipv op een (halve) meter zoals bij een monitor...

Vandaar dat ik dus graag wat advies zou krijgen van jullie... Misschien weten jullie of er nog ergens een verborgen pareltje tussen de tv's zit zonder tuner, of een monitor die op een tv lijkt, maar het niet is? Een beamer zou ook kunnen, maar ik weet niet in hoeverre lagere resoluties nog goed zijn voor het afspelen van films?

Het budget blijft dus liefst in de richting van 250-350, en zeker niet meer dan 500...

Gisteren heb ik deze filter gehanteerd: http://tweakers.net/categ...66nfpYxjGs5Z3i98kjFZCa-0H (zonder weergave van verhouding). Nu zie ik dat alle 29" de 21:9 verhouding hebben, dus als de monitor deze avond afgekeurd zou worden vallen deze buiten de boot...

Edit: Van beamers heb ik geen verstand verder, dus heb ik enkel naar de resolutie gekeken, en daar een prijs voor gezocht :+

TLDR:
- Monitor/Beamer/TV zonder tuner
- Vervanging van 30-31.5" TV
- Budget: 250-300, 500 met veel tegenzin
- Full-HD of beter (lager bij beamer als echt niet anders mogelijk?)
- Heel licht gebruik
- Kijkafstand 2-3m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Op dit moment is er besloten om (voorlopig) de pricewatch: Asus VN289H Zwart te gebruiken, maar mochten er nog suggesties zijn, dan zijn ze hartelijk welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
azerty schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:43:
Op dit moment is er besloten om (voorlopig) de pricewatch: Asus VN289H Zwart te gebruiken, maar mochten er nog suggesties zijn, dan zijn ze hartelijk welkom!
Waarom zou deze niet voldoen? Vanwege het te kleine formaat?

Als ik ook voor je ga zoeken kom ik inderdaad alleen schermen tegen met de verkeerde verhouding, te lage resolution of een te hoge prijs.

Heb je al naar 2e hands zitten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
rens-br schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:12:
[...]

Waarom zou deze niet voldoen? Vanwege het te kleine formaat?

Als ik ook voor je ga zoeken kom ik inderdaad alleen schermen tegen met de verkeerde verhouding, te lage resolution of een te hoge prijs.

Heb je al naar 2e hands zitten kijken?
Inderdaad vooral omdat hij in vergelijking met de oude toch wat kleiner uitvalt. Heb hem gisteren ter plaatse uitgetest, en qua beeld is het eigenlijk wel goed, al moet ik nog kijken of de ondertitels wat te tunen zijn (maar dat is buiten de scope van dit topic en zal wel lukken).

En ja, veel andere keuze is/was er niet. Tweedehands ga ik de volgende keer denk ik wel meenemen, tenzij ze niet willen :+