Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slechte Wifi ontvangst

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Mijn buren willen op mijn internet meeliften, maar ondanks de goede ontvangst is de snelheid bij hen verschrikkelijk: +/- 120kbps. De signaalsterkte, in zoverre die dingen op Smartphones en in Windows indicatief zijn, is echter uitstekend.

Hieronder een vereenvoudigde schets van de situatie:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mxPo3x7EX2FlQYAIDxAwQAO5/full.png

Zelf zou ik liever powerlan gebruiken, maar voor de buren is dat helaas geen optie (ander elektrisch circuit). Heeft iemand een idee hoe ik die ontvangst kan verbeteren behalve nog een repeater te plaatsen in hun keuken? De mijne naar hun keuken verplaatsen gaf geen verschil trouwens. Kanalen veranderen al evenmin: in een grootstad zijn er op elk kanaal tientallen concurrerende signalen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tja, repeater... daar begint het al, dat sloopt je hele throughput. Ik zou gewoon een kabel naar je keuken leggen en er een 2e router neergooien, werkt veel beter.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55
Kabel trekken.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
't Is dat een kabel trekken geen optie is. In de woonkamer ligt er parket, en daaronder was plaats voor mijn kabels richting werkkamer. In de keuken is alles gebetonneerd en dan betegeld. Bovendien huur ik dit hier, dus superingrijpende veranderingen moet ik niet doen :)

Maar van een 2e repeater zijn jullie geen voorstander merk ik. Een ander plan dat ik had was een router zetten waar nu de repeater is en die repeater naar de keuken van de buren te verplaatsen - dan hebben we natuurlijk wel 2 tussenstations: router -> router -> repeater. Latency had ik verwacht, maar waarom zou dat de throughput 'slopen'?

Edit: Ik dacht aan de gang ineens: daar kan ik wel een kabel mooi langs de muur laten lopen. Maar nu besef ik dat daar geen stroom is. Stroom plus netwerkkabel plus telefoniekabel plus satellietkabel... dat krijg ik niet meer langs/onder de deur.

[ Voor 16% gewijzigd door YellowOnline op 11-08-2015 11:11 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
YellowOnline schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:07:
't Is dat een kabel trekken geen optie is. In de woonkamer ligt er parket, en daaronder was plaats voor mijn kabels richting werkkamer. In de keuken is alles gebetonneerd en dan betegeld. Bovendien huur ik dit hier, dus superingrijpende veranderingen moet ik niet doen :)

Maar van een 2e repeater zijn jullie geen voorstander merk ik. Een ander plan dat ik had was een router zetten waar nu de repeater is en die repeater naar de keuken van de buren te verplaatsen - dan hebben we natuurlijk wel 2 tussenstations: router -> router -> repeater. Latency had ik verwacht, maar waarom zou dat de throughput 'slopen'?

Edit: Ik dacht aan de gang ineens: daar kan ik wel een kabel mooi langs de muur laten lopen. Maar nu besef ik dat daar geen stroom is. Stroom plus netwerkkabel plus telefoniekabel plus satellietkabel... dat krijg ik niet meer langs/onder de deur.
Een repeater "repeat" sowieso meestal maar de helft van de snelheid (want overhead). Repeaters zijn echt dramatische oplossingen voor dit soort gevallen. De enige manier is om een fatsoenlijke (niet repeatende, maar met eigen uplink) router neer te gooien in jouw keuken of bij de buren (met kabel naar jou). Anders gaat het traag blijven!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

YellowOnline schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:58:
maar ondanks de goede ontvangst is de snelheid bij hen verschrikkelijk: +/- 120kbps.
Lijkt me dan eerder dat je last hebt van stoor zenders.

Weet niet zeker of het een appartement o.i.d. is, maar een kabel door de kruipruimte trekken kan niet ? Normaal gesproken zitten er diverse ventilatie roosters/gaten om van huis a naar huis b te komen.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 11-08-2015 11:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11 11:02
Is powerline een optie? Zo heb ik ook enkele buren verbonden. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Hari-Bo schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:19:
Is powerline een optie? Zo heb ik ook enkele buren verbonden. :)
Hoe dat? Die dingen stoppen toch aan de hoofdschakelaar? En ik mag hopen dat je geen hoofdschakelaar deelt met je buren.

Nou ja hoofdschakelaar... eigenlijk zijn er meestal 2 bij appartementen: 1 voor de woning en 1 voor het gebouw. Ik ben er altijd al van uit gegaan dat de stroom van de appartementen voldoende gescheiden is opdat powerlan niet zou werken. Ik kan het natuurlijk wel eens proberen - ik heb zo twee adapters rondslingeren.

• Hari-Bo
YellowOnline schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:24:
[...]

Hoe dat? Die dingen stoppen toch aan de hoofdschakelaar? En ik mag hopen dat je geen hoofdschakelaar deelt met je buren.

Nou ja hoofdschakelaar... eigenlijk zijn er meestal 2 bij appartementen: 1 voor de woning en 1 voor het gebouw. Ik ben er altijd al van uit gegaan dat de stroom van de appartementen voldoende gescheiden is opdat powerlan niet zou werken. Ik kan het natuurlijk wel eens proberen - ik heb zo twee adapters rondslingeren.
Het is een nieuwbouw wijk en ik deel geen hoofdschakelaar maar zodra er een powerline adapter bij de meterkast geplaatst wordt is er netjes verbinding, het is het proberen waard scheelt een hoop gedoe en daar een accespoint plaatsen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 11-08-2015 11:27 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Enige goede oplossing is een accespoint plaatsen. Repeaters zijn bagger en oplichterij...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Utp kabel via het balkon is echt geen optie?

Kom je er ook niet als je bijv bij de voordeur een fatsoenlijk accesspoint ophangt (UBNT UAP)?
Wat je dan via PoE voedt met zowel netwerk als stroom?

Grote kans dat je dan met één AP uit de voeten kunt.
Buren een eigen SSID met eigen VLan en je hebt het helemaal netjes geregeld.

Abort, Retry, Quake ???

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Met een kabelgootje langs de wand in je gang, naar de trappenhal en zo naar de gang van de buren en daar weer een nieuwe router plaatsen is ook geen optie? Een enkele netwerkkabel zou toch zo langs de deur kunnen? (desnoods een hele kleine opening maken)

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
De kabeloplossing zijn helaas uitgesloten - dat is natuurlijk ook mijn voorkeur, maar zowel langs de buitenzijde (balkon) als binnenzijde (gang) zijn praktisch niet haalbaar. Repeaters laat ik maar voor wat ze zijn, gezien de negatieve meningen daarover hier.

Ik zal toch maar eens proberen of het via de stroomkabel gaat - de kans dat het hier lukt in een 100-jaar oud huis is net veel groter dan in een nieuwbouw. Het zou wel een gigantisch veiligheidsprobleem zijn voor mijn interne netwerk als dat werkt, maar daar kan ik wel een mouw aan passen.

• Hari-Bo
YellowOnline schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:42:
De kabeloplossing zijn helaas uitgesloten - dat is natuurlijk ook mijn voorkeur, maar zowel langs de buitenzijde (balkon) als binnenzijde (gang) zijn praktisch niet haalbaar. Repeaters laat ik maar voor wat ze zijn, gezien de negatieve meningen daarover hier.

Ik zal toch maar eens proberen of het via de stroomkabel gaat - de kans dat het hier lukt in een 100-jaar oud huis is net veel groter dan in een nieuwbouw. Het zou wel een gigantisch veiligheidsprobleem zijn voor mijn interne netwerk als dat werkt, maar daar kan ik wel een mouw aan passen.
Veiligheid is wel een ding inderdaad heb deze wel in een ander vlan hangen en mac authenticatie, maar 100% is het niet maar zo interessant is mijn netwerk ook niet om er tijd in te steken. ;)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eerste vraag:
Op welke frequenties werkt het 2.4Ghz of 5Ghz?

Begin eerst maar eens alles wat naar de 5Ghz kan daar ook neer te zetten, want de 2.4Ghz band IS EEN DRAMA. Nieuwbouw wijkje, iedereen een dual band modem en op de 2.4Ghz is er amper data overheen te krijgen. Technisch zijn er maar 3 banden op de 2.4Ghz die naast elkaar kunnen bestaan, dus het is direct een puinhoop.

Wat ik zou proberen als ik jou was:
Kijk of je de repeater ook in de 'client' modus kunt krijgen. Je hebt dan namelijk een ethernet poort waarop je weer gewoon verder kunt bouwen. En daar hang je dan weer een AP-tje op en eventuele vaste machines kun je bekabeld aansluiten.

Maar nog veel beter zou zijn als je gewoon een losse verbinding tussen jouw netwerk en hun netwerk maakt die niet wordt gebruikt voor iets anders op een losse (5Ghz!!!) frequentie, eventueel met wat antenne's de goede kant op gericht etc.
Dan voorkom je dat het hele netwerk inzakt als er toevallig ergens een client bijna buiten bereik is.
Pagina: 1