2e monitor aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Ey medetweakers,

Ik wil graag een 2e monitor aanschaffen. Mijn doelstelling is om meer ruimte te krijgen op mijn bureaublad en om mijn (oude) ps3 hier te kunnen aansluiten.

Hieronder een situatieschets zoals ik het hebben wil:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ih3v2x.png

Nu vraag ik me het volgende af, om er voor te zorgen dat beide monitoren ongeveer dezelfde helderheid, scherpte, inkijkhoek hebben etc, zat ik er aan te denken om een monitor te kopen van hetzelfde merk en van hetzelfde type.

Mijn huidige monitor, een IIyama 27" Prolite E2710HDSD is een TN paneel monitor. Als ik een monitor neem van hetzelfde merk, grootte, resolutie en voor de meest voordelige prijs dan kom ik uit op de pricewatch: Iiyama X2783HSU-B1 Zwart

Deze monitor is echter wel Edge-Lit, terwijl mijn huidige monitor een normaal TN paneel is. Zal ik dit verschil merken?

En voor de rest, hoe zal het gamen gaan? Ik heb twee ATI Radeon HD6950 in crossfire draaien icm Windows 10 Home, een i7-5820k processor (OC naar 3,8Ghz) en 32GB ddr4 ram en de games staan op een Crucial MX100 256GB ssd. Ik speel voornamelijk GTA 5.

De 2e pc mag ook prima via VGA verbonden zijn

Mijn YouTube Channel

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:45
Je kan niet op twee schermen gamen zover ik weet, als je dan bijv. wilt schieten in GTA V zie je geen goede crosshair.

Ik zou gewoon proberen dezelfde monitor te kopen, dat is het makkelijkste.

Je kan ook een 21:9 monitor kopen. Zou ik persoonlijk eerder doen als ik t geld had, maar ik ben ook meer een persoon die liever 1 van alles heeft ipv twee schermen en/of GPU's.

• DionRodie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07-2022
@Ramoonster je kan wel degelijk gamen op 2 schermen alleen moet je daarvoor een bepaalde instelling in game instellen. ik game soms op 3 schermen.

@Snowwie , je PC is sterk genoeg om games te kunnen draaien enigste wat ik niet chill vind is AMD qua game support die wil soms her en der wel eens problemen qua schermen als je het goed wegzet zul je het misschien niet merken ik ben eerder een voor stander van IPS schermen.

mocht je vragen over gamen op meerdere schermen stuur me een berichtje

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:56

Koenvh

Hier tekenen: ______

DionRodie schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:10:
@Ramoonster je kan wel degelijk gamen op 2 schermen alleen moet je daarvoor een bepaalde instelling in game instellen. ik game soms op 3 schermen.

@Snowwie , je PC is sterk genoeg om games te kunnen draaien enigste wat ik niet chill vind is AMD qua game support die wil soms her en der wel eens problemen qua schermen als je het goed wegzet zul je het misschien niet merken ik ben eerder een voor stander van IPS schermen.

mocht je vragen over gamen op meerdere schermen stuur me een berichtje
Hij bedoelt volgens mij niet dat het technisch gezien niet werkt, maar dat het niet fijn is om te gebruiken. Je focus is vaak het midden, en op het moment dat daar een paar centimeter aan bezel zit, is het niet zo fijn richten e.d. ;)

Met drie schermen is dit probleem er minder. Overigens moet de game het nog wel ondersteunen natuurlijk. En anders is dat ook nog op te lossen met Flawless Widescreen of een andere fix, maar dat verschilt per game.

🠕 This side up

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jij loopt hier echt wel lang genoeg rond om te weten dat het op prijs gesteld wordt als je de beleidstopics bekijkt voor je post...

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aub lezen dus. Staat in dat aankoopadviesvragen in de aankoopadviesfora horen.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
dion_b schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:21:
Jij loopt hier echt wel lang genoeg rond om te weten dat het op prijs gesteld wordt als je de beleidstopics bekijkt voor je post...

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aub lezen dus. Staat in dat aankoopadviesvragen in de aankoopadviesfora horen.

Move VB -> CAA
Het is niet echt een aankoopadvies dat ik vraag, maar eerder de vraag of er verschil optreedt bij het hebben van twee relatief gelijk monitoren (qua merk, grootte en resolutie), maar met verschillende type backlight, in dit geval TN tov Edge Lit.
3L3ktr1k schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:00:
Je kan ook een 21:9 monitor kopen. Zou ik persoonlijk eerder doen als ik t geld had, maar ik ben ook meer een persoon die liever 1 van alles heeft ipv twee schermen en/of GPU's.
Daar zat ik ook al aan te denken, zo'n ultra wide monitor lijkt me ook geweldig. Helaas heb je daar maar, maar, 1 scherm en ik vindt het ook wel prettig om op een ander scherm een browser open staan te hebben. Keuzes keuzes keuzes :P
Koenvh schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:18:
Met drie schermen is dit probleem er minder
Helaas wordt dan het prijskaartje weer 2x zo duur.

[ Voor 35% gewijzigd door Snowwie op 11-08-2015 23:09 ]

Mijn YouTube Channel

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:01

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

op het moment dat je een tweede scherm koop dat beter is en dan het verschil ziet zal het niet lang duren voordat het eerste scherm ook vervangen moet worden

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:27

AzzKickah

06-CENSORED

Als je niet 2 schermen uit dezelfde batch koopt/hebt, zul je altijd verschil zien is mijn ervaring.

Bijvoorbeeld op m'n werk heb ik 2 exact dezelfde 24" schermen, maar de serienummers liggen vrij ver uit elkaar. Het is dan ook onmogelijk om ze echt exact hetzelfde te krijgen qua weergave.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je zou verwachten dat beter te calibreren monitoren hier, zeker na calibratie) minder last van zouden hebben, (bijvoorbeeld Eizo CS270 en dergelijken.)
Pagina: 1