Windows 7 Ultimate product key aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hoi,

Kennelijk bezit ik een niet valide versie van Windows 7 Ultimate. Hier kwam ik achter toen ik mijn pc wilde upgraden naar windows 10 (dit faalde en mijn vorige windows werd teruggezet met de melding dat deze niet valide is).

Ik denk niet dat het falen van de upgrade hierdoor komt (gezien alles wat ik heb gelezen over de upgrade) maar ik wil wel graag een officiele versie van mijn OS zonder dat ik deze opnieuw moet installeren; dus een key kopen. Zoals ik dat ook wel doe met het kopen van games.

Gezocht op internet maar ik krijg eigenlijk alleen maar shady sites waar je key's kunt kopen maar niet echt officiele sites voor dit doeleinde.

Mijn vraag: waar kan ik de goedkoopste licentie key kopen voor windows 7 Ultimate waarmee ik mijn huidige, geïnstalleerde, officieel kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Mocht je studenten kennen dan kun je gratis via surfspot een w10 education licentie regelen. Is na entreprise het meest uitgebreide pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
eL_Jay schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:31:
Mocht je studenten kennen dan kun je gratis via surfspot een w10 education licentie regelen. Is na entreprise het meest uitgebreide pakket
Bedankt voor je reactie maar helaas.. dat gaat niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

eL_Jay schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:31:
Mits de school meedoet met surfspot of MSDNAA. En kan je nu al vertellen, dat niet veel scholen dat doen.

Daarnaast, wellicht is het interessanter om Windows 10 Pro te kopen. Die is namelijk goedkoper dan Windows 7 ultimate. Windows 7 Pro is dan weer goedkoper, maar verschilt (naar mijn idee) niet veel, zie de pricewatch:

pricewatch: Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 1u 64bit OEM
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM

Voor de volledigheid Windows 7 Ultimate:
pricewatch: Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit)

Ik ben er voor het gemak wel even van uit gegaan, dat je de 64 bits versie wilt draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar komt je huidige pc en key vanaan? Klinkt namelijk als een OEM licentie die je niet helemaal lekker teruggezet krijgt ipv een slechte key. Wellicht even bij de verkoper informeren? :)

Edit: en vziw zijn keys downgradable, dwz dat je met een win10 key ook een win7 installatie mag doen. Uiteraard werkt die code niet, maar dan mag je een andere gebruiken zolang je het licentiepapiertje hebt. Ff bij MS nazoeken wat wat afdekt dus ivm win7 en win 10 versies.

[ Voor 42% gewijzigd door The Eagle op 11-08-2015 10:36 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
The Eagle schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:34:
Waar komt je huidige pc en key vanaan? Klinkt namelijk als een OEM licentie die je niet helemaal lekker teruggezet krijgt ipv een slechte key. Wellicht even bij de verkoper informeren? :)
De pc is samengesteld en geinstalleerd door een 'ex' vriend van me.. dus dat wordt een lastig (lees: onoverkomelijk) verhaal. Ik vermoed dat het een illegale versie van windows is geweest die tot nu toe altijd goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hier vrij goedkoop een key kopen: *knip* Link is twijfelachtig

[ Voor 43% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

justme27 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:36:
[...]

De pc is samengesteld en geinstalleerd door een 'ex' vriend van me.. dus dat wordt een lastig (lees: onoverkomelijk) verhaal. Ik vermoed dat het een illegale versie van windows is geweest die tot nu toe altijd goed werkte.
Makkelijkste is dan een Windows 10 Pro OEM te scoren. Is goedkoper dan Windows 7 Ultimate en je hoeft niet elke keer bij een herinstallatie bijvoorbeeld eerst Windows 7 te gaan installeren om vervolgens te upgraden naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:38:
Seconded. Inmiddels via verschillende verkopers een stuk of 5 verschillende keys/producten aangeschaft.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2015 17:06 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
Klinkt goed. Maar moet ik hier dan de windows versie downloaden en opnieuw installeren of kan ik de bestaande versie op mijn pc officieel maken?

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:35
Als je wilt upgraden naar windows 10 kun je gewoon een volledige windows 10 licentie aanschaffen en daarmee upgraden. Dat je oude installatie niet vallide is, maakt voor een full version dan niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

justme27 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:44:
Klinkt goed. Maar moet ik hier dan de windows versie downloaden en opnieuw installeren of kan ik de bestaande versie op mijn pc officieel maken?
Met de mediacreation tools kun je inderdaad dan de ISO's downloaden of USB stick maken.
Maar als je slim bent en toch een key moet hebben, zou ik een Windows 10 key nemen.
Scheelt je dubbel installatie werk, zowel voor nu, als in de toekomst, herinstallatie vanuit Windows 10 zelf vertrouw ik niet zo en maak dan liever een echt nieuwe installatie middels mijn WDS thuis. :)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
PROnline schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:45:
Als je wilt upgraden naar windows 10 kun je gewoon een volledige windows 10 licentie aanschaffen en daarmee upgraden. Dat je oude installatie niet vallide is, maakt voor een full version dan niet meer uit.
Dan kan ik dus gewoon de upgrade uitvoeren (als het weer werkt tenminste) en dan activeren met deze key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Thanks voor deze tip! ziet er goed uit

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
Key gekocht via reddit en probleem is opgelost.

kan slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 22:12
shoombak schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Thanks voor deze tip! ziet er goed uit
Ziet er opzich prima uit, maar hoe kan je daar een Windows 2012R2 sleutel kopen voor 15 dollar?.. zijn dat geen msdn licenties die worden doorverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 17:32

Urk

da_PSI schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:44:
[...]

Ziet er opzich prima uit, maar hoe kan je daar een Windows 2012R2 sleutel kopen voor 15 dollar?.. zijn dat geen msdn licenties die worden doorverkocht?
Ja, dit vraag ik me ook af. Wat zijn dit voor licenties? En hoe komen deze verkopers er aan?
Blijft dit niet illegaal? Zo niet dan klinkt het heel goed? Of zijn het gebruikte licenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 22:12
Urk schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:35:
[...]

Ja, dit vraag ik me ook af. Wat zijn dit voor licenties? En hoe komen deze verkopers er aan?
Blijft dit niet illegaal? Zo niet dan klinkt het heel goed? Of zijn het gebruikte licenties?
De verkoper zegt dat je ze telefonisch moet activeren en NIET via internet...., iets wat mij wat raar in de oren klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Zijn allemaal msdn-licenties, staat vermeld bij een andere verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Als het linkje niet zo twijfelachtig is mag het wel weer zichtbaar zijn :+

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
Heeft windows 10 niet een ingebouwde functie waarmee je meteen via je het OS een legale licentie kan aanschaffen? Ik weet dat als na authenticatie bleek dat je een illegale versie had in windows 7 en (en windows 8 ) je dan een microsoft venstertje kreeg waar je voor een best goedkoop prijsje een legale key kon aanschaffen. Heeft windows 10 dat niet meer?

Ik herinner me namelijk ook nog dat Microsoft had belooft om illegale gebruikers voor een "aantrekkelijke prijs" te laten upgraden naar een legale versie? Wat is met hun belofte daarover gebeurt?

[ Voor 21% gewijzigd door Tim2010 op 21-08-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Tim2010 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:36:
Heeft windows 10 niet een ingebouwde functie waarmee je meteen via je het OS een legale licentie kan aanschaffen? Ik weet dat als na authenticatie bleek dat je een illegale versie had in windows 7 en (en windows 8 ) je dan een microsoft venstertje kreeg waar je voor een best goedkoop prijsje een legale key kon aanschaffen. Heeft windows 10 dat niet meer?

Ik herinner me namelijk ook nog dat Microsoft had belooft om illegale gebruikers voor een "aantrekkelijke prijs" te laten upgraden naar een legale versie? Wat is met hun belofte daarover gebeurt?
Geen idee, maar na een cleane install van Windows 10 en gebruik van een tooltje (hetzelfde als voor w7 en w8) werkt alles zonder enig gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:43
Even een vraag hier:

Wat is de goedkoopste oplossing om van Windows 7 Ultimate (niet legaal) naar een legale Windows 10 PRO over te stappen zonder NU een fresh install te doen, maar wel als mogelijkheid dit later te hebben?

- optie1: licentiesleutel aankopen Windows 10 Pro: 279€ :eek:
- optie2: licentiesleutel aankopen Windows 10 Home: 135€
- optie 3: licentiesleutel aankopen Windows 7 Ultimate: waar? Rond de 45€?

- optie 1 en optie 2: kan ik met deze sleutel een upgrade nu doen en later eventueel een clean install?
- optie 3: kan ik ook met deze sleutel een install doen van cleane W10 direct?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Als je meteen een windows 10 licentie koopt kan je meteen een clean install doen.

Als je gebruik wilt maken van de gratis windows 10 upgrade zal je eerste een legale windows 7 moeten hebben (of 8). En deze dan upgraden. Als windows 10 dan succesvol geactiveerd is kan je een clean install doen.
Maar optie 3 zal natuurlijk niet werken. Een key voor windows 7 werkt niet op win10.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ja maar ik wil nu meteen geen clean install doen. Daarmee dat ik het vraag.
Kan ik een upgrade nu doen van mijn W7 Ultimate naar W10 Home (de W10 home koop ik dan aan)? En daarna een clean install indien nodig binnen x maand wanneer ik meer tijd heb met dezelfde key?

[ Voor 5% gewijzigd door kazzzdafke op 22-10-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

als jij een legale windows 7 licentie hebt kan je upgraden naar windows 10.
Als windows 10 geactiveerd is kan je daarna altijd, wanneer je maar wilt, een clean install doen.
Je hoeft dan ook geen win10 key in te vullen. Die weet MS al.

Je kan op je win7 zelf de key veranderen zodat deze legaal wordt en dan de upgrade starten naar windows 10.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan van je win7 ultimate een upgrade doen naar win10 pro, niet naar win10 home. Ik kan geen enkele reden bedenken om naar home te gaan.
Daarna kan je een clean install doen van win10 pro, zoals hierboven al gezegd. Je hoeft dus geen key te kopen als je win7 al geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Dat is dus het probleem in mijn eerste post :)
Ik heb momenteel geen legale Windows 7 beschikbaar.

Dus eerst een W7 Ult key kopen, maar dan moet ik voor een fresh install altijd opnieuw W7 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

nogmaals je kan gewoon een nieuwe key invoeren in windows 7.
Dus als je een legale key hebt, kan je die invoeren in je huidige windows 7 en die activeren

Dan heb je een legale windows 7. Vandaar kan je gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
DarkSide schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:45:

Dan heb je een legale windows 7. Vandaar kan je gewoon verder.
En wat als ik dan ooit een W10 fresh install wil doen? Dan kan ik pc formatteren en de W7 key invoeren bij installeren van W10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Sorry hoor. Maar is lezen zo moeilijk

Er wordt toch, mijn inziens, duidelijk aangegeven dat een windows 7 key NIET zal werken voor een windows 10 installatie.
En dat je bij een herinstallatie van windows 10 GEEN key hoeft in te vullen.

MITS je windows10 GEACTIVEERD is weet MS je code en hoef je dus GEEN key meer in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En dan als aanvulling, als je win 7 nu geactiveerd is, kan je gewoon naar win 10 upgraden. (gewoon lezen wat er staat, niet je eigen interpretaties eraan vastknopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Als je maar 1 partitie hebt met alle data, zou ik die even backuppen en 2 partitie's aanhouden, een voor Windows en de andere voor data, dan kan je wel een clean install doen.

• Zoals hierboven, haal een Windows 7 key, activeer die in je systeem en doe een upgrade.
http://windows.microsoft..../help/genuine/product-key

• Je kan Windows 10 activeren zonder de upgrade te doen.
• Of Windows 10 rechtstreeks activeren met een Windows 7/8 key met de Insider Preview Build 10565.

In ieder geval is een clean install van Windows 7/8, en vervolgens de upgrade de makkelijkste oplossing.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/home

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Professional SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 66,-€ 66,-
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 39,90€ 39,90
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 89,99€ 89,99
Importeer producten

Wil je nog goedkoper, dan is er /r/microsoftsoftwareswap of key reseller marktplaatsen zoals Kinguin/G2A.
kazzzdafke schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:47:
En wat als ik dan ooit een W10 fresh install wil doen? Dan kan ik pc formatteren en de W7 key invoeren bij installeren van W10?
Nadat je de upgrade of activatie hebt gedaan kan je wanneer je wilt een clean install doen van Windows 10.
De licentie is dan gebonden aan je hardware ID ipv een key en hoef je ook niet in te voeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Ketho op 23-10-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Heb even de korte pijn gedaan en een Windows 10 Home licentie gekocht en een format gedaan.
Ik had de meeste zaken op een 2e interne HD staan, dus dat ging wel goed.
Voordeel: ik moet geen enkele driver meer installeren, wat met W7 wel anders was.
Applicaties zijn dan ook meteen eens opgekuist, enkel de folder redirections moeten doen.
Daarbij begin ik het cloud gedeelte wel leuker en leuker te vinden ivm licenties.
Inloggen op de site, vandaag de app downloaden en licentie is direct weer in orde, geen sleutels meer manueel ingeven etc..
Dus, tevreden en bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
PinkPanther1970 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 07:44:
Zijn allemaal msdn-licenties, staat vermeld bij een andere verkoper.
Maar die licentie sleutels mag je helemaal niet verkopen :? Dus deze keys zijn net zo illegaal als de keys die je eh.....op andere niet legale manieren verkrijgt.
Pagina: 1