[Windows 10] Programma's na inloggen traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Beste Medetweakers,

Ja, alweer een probleem met Windows 10! Ik ben niet de enige.. Maar hierbij toch een probleem waar ik op het internet nog niets over terug heb kunnen vinden.

Ik heb een schone installatie van Windows 10 gedaan op mijn Desktop (specificaties zijn voor nu irrelevant). Ik heb in mijn "Opstarten" map Google Chrome en Google Play Music (via Chrome) staan, welke dus na het inloggen opstarten. Dit gaat opzich prima. Het probleem zit zich echter in de snelheid waarmee het gebeurd.

In Windows 7 (met dezelfde lijst aan achtergrondprocessen op Start10 na) logde ik in, en binnen een factie van een seconde was alles geopend. Hierbij werkte de processor heel even met 4 cores op 100%, en dan was alles gebeurd. Nu bij Windows 10 duurt het 10 seconden voordat Chrome geopend is. In de taskmanager is te zien dat de processor na het inloggen gewoon "even pauze neemt", waarbij een kleine piek te zien is na het inloggen, en een paar seconden later pas de piek van het starten van Chrome komt.

Het is geen heel erg groot probleem, maar het is gewoon een kleine frustratie vergeleken met de vorige Windows. Hoe dit in Windows 8(.1) zou zijn, zou ik niet weten.

Zou iemand hier een oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 13:16
Ik had het hier met een Asus laptop, traag opstarten, en een zwart scherm voor een lange tijd voor hij weer verder ging.
Bij die Laptop had ik bij instellingen, en dan privacy alle schuifjes terug gezet. en toen starten hij weer met de oude snelheid op.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat het iets met het opstart proces te doen had.
Maar baad het niet schaad het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Ik heb nu alles uit staan daar, maar het heeft het probleem nog niet opgelost.

Als ik handmatig de dingen start wordt het wel direct gedaan, maar het lijkt alsof windows 10 een "delay" heeft ingesteld op de progamma's die automatisch gestart moeten worden.

Iemand andere ideeën?

Edit: Dit legt het probleem uit, en geeft een oplossing (niet volledig, maar komt aardig in de buurt).

http://www.eightforums.co...e-reduce-windows-8-a.html

[ Voor 25% gewijzigd door PerfectLight op 11-08-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kings sword9
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-10 11:38
Je zou eventueel met Task scheduler de programma's opstarten, waarschijnlijk gaat ie dan wel gelijk. Ik heb zelf een boottrace gemaakt. (met devkit van ms en google) hieruit bleek dat mijn Services blijkbaar voor dit delay zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ook dit is een probleem wat verholpen kan worden door snel opstarten in energiebeheer uit te zetten.
Zelf had (terug naar Win 7) ik foobar2000 op automatsch starten soortgelijk gedrag. Snel opstarten uit, et voila..

NRG