[Visual Studio] Web.config locatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 15:48
Ik probeer een Visual Studio project van een kennis te openen maar stuit constant op volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0PxP942.png

Hij verwijst maw naar een foutieve "oude" directory (rood op de afbeelding) waar de web.config zich in zou bevinden. Als ik dit probleem Google lees ik vooral zaken over permissies, instelling van IIS en dergelijke maar het probleem is hier duidelijk de verwijzing naar de verkeerde directory.

Ik kan echter niet terugvinden waar hij juist naar dit web.config bestand verwijst. In de Solution Explorer heb ik reeds het Web.config bestand verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar hij blijft verwijzen naar de verkeerde "oude" locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Toch lijkt het een rechtenkwestie. Deze melding krijg ik als ik een applicatie uitrol en de juiste gebruiker nog geen rechten heb gegeven op de map waar de site in staat.

De user IIS APPPOOL\[naam application pool] rechten geven op de map zou moeten werken. Als test kun je de rechten van je applicatiemap eens op everyone zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
HansvDr schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:52:
Toch lijkt het een rechtenkwestie. Deze melding krijg ik als ik een applicatie uitrol en de juiste gebruiker nog geen rechten heb gegeven op de map waar de site in staat.

De user IIS APPPOOL\[naam application pool] rechten geven op de map zou moeten werken. Als test kun je de rechten van je applicatiemap eens op everyone zetten.
Hij verwijst naar een directory die zich bevindt op het systeem van mijn collega.

Hij gaat de config file maw niet gaan zoeken op mijn systeem, waar ik de project folder op open. Ik gebruik ook een lokale IISExpress om te runnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Heb je het csproj/vbproj file al met een teksteditor geopend en gekeken of daar het foutieve pad in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Caelorum schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:14:
Heb je het csproj/vbproj file al met een teksteditor geopend en gekeken of daar het foutieve pad in staat?
Ik zie geen pad gehardcode staan ofzo, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Niet online
Staan er rewrite rules in je webconfig? Zo ja, haal die eens weg en test dan nog eens.

Als het dan wel werkt moet he de rewrite module even installeren.

edit:
Toevoeging:

Of heb je misschien een andere instantie van Visual Studio draaien met daarop ook een website met dezelfde poort als deze? (58758)

Zo ja sluit die andere instantie of pas de poort aan voor je website.

[ Voor 43% gewijzigd door HansvDr op 11-08-2015 12:25 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
HansvDr schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:58:
Staan er rewrite rules in je webconfig? Zo ja, haal die eens weg en test dan nog eens.

Als het dan wel werkt moet he de rewrite module even installeren.

edit:
Toevoeging:

Of heb je misschien een andere instantie van Visual Studio draaien met daarop ook een website met dezelfde poort als deze? (58758)

Zo ja sluit die andere instantie of pas de poort aan voor je website.
Neen, ik run gewoon IISExpress.

Neen, heb maar 1 instantie runnen.

Er staat volgens mij ergens een verwijzing gehardcode naar dat pad, de vraag is alleen.. waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
Long shot, in de properties van je project de Virtual Directory in IIS Express opnieuw laten creeeren?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Niet online
SanderH_ schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:38:
[...]

Neen, ik run gewoon IISExpress.

Neen, heb maar 1 instantie runnen.

Er staat volgens mij ergens een verwijzing gehardcode naar dat pad, de vraag is alleen.. waar?
Het pad staat niet hardcoded, het is een wazige representatie van de error helaas.

Heb je een tracing node in je web.config? Zo ja, ook even weghalen en nogmaals testen.

En anders wordt het lastig, dan zou ik heel veel gaan zoeken op Google. ( begin maar eens met 500.19 IISExpress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
BM schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:53:
Long shot, in de properties van je project de Virtual Directory in IIS Express opnieuw laten creeeren?
Reeds geprobeerd :).

@HansvDr

Heb je het over de web.config in de root directory van mijn project? Ik zie er nu namelijk nog één staan in de Views folder.

Waar haalt hij dan dat pad vandaan als het niet hardcoded is? Ik draai het project nu vanaf een heel ander systeem en toch "weet" hij dat het van die bepaalde user afkomstig is.

[ Voor 29% gewijzigd door SanderH_ op 12-08-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:04
De error pagina heeft het over het event log, staat daar toevallig iets?
Pagina: 1