• Jeroennie777
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hallo iedereen,

Elke maand doe ik eens een check-up en benchmarks van mijn pc hoe die nog loopt enz.
Deze avond zag ik iets dat niet normaal was.

Bij het openen van CrystalDiskInfo geeft hij een waarschuwing aan.
De waarschuwing betreft de volgende info:
ID: C5
Kenmerk: Current Pending Sector Count
Huidig: 100
Slechtse: 100
Drempel: 0
Raw-waarden: 000000000001

Ik heb het proberen te googlen wat het probleem is maar mijn kennis over opslagmedia en Engels gaat niet ver genoeg om alles te begrijpen.
Ik heb een printscreen genomen voor alle info desbetreffende de harde schijf.

Printscreen:

Link naar product: http://tweakers.net/price...-5tb-zwart/specificaties/

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust.

Richtvragen die ik hierover heb:
Is dit volkomen normaal of is er iets meer aan de hand?
Is er enige manier om dit op te lossen zonder de schijf te moeten formatteren?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Met vriendelijke groeten,
Jeroen

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-08 11:27

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zo ver ik weet (en begrijp) betekend dit dat 1 sector vervangen moet (gaan) worden en ik dacht dat dit normaal geen gigantisch probleem is tot meer (ik gok 10) op die teller gaat staan.

Ik reageer niet omdat ik denk dat ik 100% zeker weet hoe het zit maar zodat je rustig kunt slapen (wat je waarschijnlijk al een tijdje aan het doen bent.

R7 5800X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-08 08:30
er is inderdaad 1 sector potentieel stuk. Kan zomaar zijn dat hij gewoon lang niet is beschreven en daardoor moeilijk doet. Dan kan het zomaar zijn dat een keertje overschrijven genoeg is en dat hij het weer doet.
Zo niet, wordt hij omgewisseld met een van de reservesectoren van de schijf (dan verplaatst die 1 die bij pending staat naar het "reallocated sector" veld.

Zolang het er 1 blijft is er inderdaad niet zo veel aan de hand. Gewoon in de gaten houden. Als het aantal gestaag begint te groeien is het waarschijnlijk einde oefening. Een backup is sowieso verstandig (maar dat geldt in elke situatie)

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:03
CiPHER heeft hier een heel mooi topic voor gemaakt, hier kan hij je vast meer vertellen.

Check je SMART

XboxLive: Dave 130R

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee