Desktop uitbreiden met SSD en 'stiller' maken?

Pagina: 1
Acties:

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-01 22:16
Hi Tweakers,

Enkele jaren geleden heb ik mede met behulp van jullie het onderstaande systeem samengesteld. Dit systeem bevalt mij nog steeds, nu merk ik dat mijn PC wat sloom begint te worden en we zijn inmiddels enige tijd verder, dus ik overweeg een uitbreiding van mijn PC zodat deze wat meer mee kan en sneller gaat worden. Ik ga dit combineren met een frisse installatie van Windows (7 of 10, ligt er even aan hoe snel de kinderziekten worden opgelost). Ik heb naast deze setup ook nog twee externe harde schijven aangesloten, puur voor back-up/films etc.

Mijn beste snelheidswinst lijkt mij te halen met een SSD schijf, voor mijn gevoel is 120GB het minste dat ik wil zodat je niet te snel aan je max zit, wellicht zelfs 250GB. Ik heb maar 4GB ram dus ik wil dit gaan uitbreiden door 4GB ram erbij gaan zetten, of is dit te weinig uitbreiding? Van RAM heb ik totaal geen verstand,

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/upload/product_feature/CM690II-Adv_01.jpg
Volgens deze afbeelding kan er een 2,5' SSD schijf in, toch? Kan dit dan naast mijn DVD drive en 1TB HDD?

Ik zoek een?
SSD en bij mijn systeem passende RAM upgrade. Mijn gevoel zegt een van deze drie:
SSD
http://tweakers.net/price...;430403;322585/categorie/
Ik twijfel tussen 120 en 250GB. 120GB lijkt mij voldoende voor het systeem, maar dan moet ik wel mijn 1TB HDD kunnen blijven gebruiken. Toch biedt de 250GB variant enorm veel bang for buck dat ik hierover twijfel en graag wat advies zie van jullie aangezien benchmarks goede resultaten geven.

RAM
- Moet ik 2x 4GB apart kopen? Omdat er nu 2x2GB inzit.
- Kan ik er gewoon 4/8 GB bijzetten of moet dit allemaal in evenwicht zijn? Moet dit van Kingston zijn of mag dit van elk merk zijn? Ik zie in de Pricewatch van alles van 20 tot 50 euro. Waar moet ik opletten?

Wat is je budget?
Ongeveer 100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, als het maar prima werkt bij mijn eerdere systeem.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem moet ervoor zorgen dat Windows vloeiender loopt, daarnaast ook spellen als FIFA en GTA V goed kunnen spelen. Dat deed het al, ik verwacht niet dat hier veel beter gaat lopen omdat er weinig veranderd gaat worden aan CPU/GPU.

Systeeminfo
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1ASRock 870 Extreme3€ 0,-€ 0,-
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 0,-€ 0,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1XFX Pro 450W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Mijn desktop maakt continu veel herrie, ook als hij niks doet maakt de ventilator veel lawaai. Kan ik zoiets rustiger maken met een 'simpele/goedkope' oplossing?

[ Voor 36% gewijzigd door De-Hamster op 10-08-2015 23:37 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02 20:56

Thomg

Aww yiss

Ik zou toch echt wel gaan voor de BX2100 250GB, vooral omdat deze tijdloos is en je deze mee kan nemen.

Qua RAM, je kan er gewoon 4GB of 8GB bijzetten.
Waar je op moet letten? Eigenlijk niks, alles werkt als je je huidige RAM wilt gebruiken, die bottleneckt het nieuwe toch.

Desktop maakt veel herrie? Das te vaag, isoleer het probleem. Stop fans met je vinger of ontkoppel ze tot je het probleem gevonden hebt en probeer het dan op te lossen.
Lukt dat niet, foto.

Verwijderd

Zoek idd de fan of fans op welke lawaai maken en zorg er dan voor dat die temperatuur gestuurd worden. Kan zijn dat je nu gekozen hebt voor 100% fanspeed terwijl dat nergens voor nodig is.

• pedaalemmer|IA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
Fanspeed omlaag zetten heeft bij mij de meeste herrie weggehaald terwijl de temperatuur maar een paar graden hoger werd.

• De-Hamster
Thomg schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:42:
Ik zou toch echt wel gaan voor de BX200 250GB, vooral omdat deze tijdloos is en je deze mee kan nemen.

Qua RAM, je kan er gewoon 4GB of 8GB bijzetten.
Waar je op moet letten? Eigenlijk niks, alles werkt als je je huidige RAM wilt gebruiken, die bottleneckt het nieuwe toch.
Die BX200 lijkt mij idd ook beter, maar wat bedoel je met meenemen? Kan ik deze wel inbouwen? Ik heb namelijk al 2 externe hardeschijven en dat vind ik wel genoeg. Moet dit trouwens ten koste gaan van mijn DVD drive of HDD, of kan dit ernaast erin gebouwd worden?

Wat bedoel je precies met ik kan er 4 of 8 bijzetten maar hij bottleneckt het nieuwe? Betekent dit dat mijn oude ervoor zorgt dat het profijt minimaal is?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:08
Foxio schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:54:
[...]

Die BX200 lijkt mij idd ook beter, maar wat bedoel je met meenemen? Kan ik deze wel inbouwen? Ik heb namelijk al 2 externe hardeschijven en dat vind ik wel genoeg. Moet dit trouwens ten koste gaan van mijn DVD drive of HDD, of kan dit ernaast erin gebouwd worden?
Meenemen naar een nieuwe computer. Je moederbord heeft 5x SATA-600 dus je kan 5 apparaten (intern) aansluiten. Een SSD kan je zelfs met dubbelzijdig plakband ergens vastplakken in de kast.
Wat bedoel je precies met ik kan er 4 of 8 bijzetten maar hij bottleneckt het nieuwe? Betekent dit dat mijn oude ervoor zorgt dat het profijt minimaal is?
Als het nieuwe geheugen sneller werkt dat het oude geheugen zal het zijn snelheid aanpassen aan het oude geheugen. Uiteraard heb je nog wel het voordeel van meer werkgeheugen wat sneller werkt dan een swap bestand (extra werkgeheugen) op een SSD of HDD.

Verder werkt het het geheugen als bank 1 & 3 (en 2 &4) hetzelfde geheugen bevatten in dual mode. Ik zou kijken of je er nog 2x 2GB bij kan zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door LordSinclair op 11-08-2015 11:45 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Foxio schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:54:
[...]
Die BX200 lijkt mij idd ook beter, maar wat bedoel je met meenemen?
Haha oeps, ik bedoelde de BX100, maar dat had je zelf al in de gaten ;)

• De-Hamster
Thomg schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:13:
[...]

Haha oeps, ik bedoelde de BX100, maar dat had je zelf al in de gaten ;)
Ik neem het zelf idd ook fout over |:( Ik snap hem en ik denk deze het ook gaat worden.
LordSinclair schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:19:
[...]

Meenemen naar een nieuwe computer. Je moederbord heeft 5x SATA-600 dus je kan 5 apparaten (intern) aansluiten. Een SSD kan je zelfs met dubbelzijdig plakband ergens vastplakken in de kast.
Met dubbelzijdig plakband? Dat klinkt vreemd, laat zoiets niet los en dat dan kan vallen en schade oploopt?
LordSinclair schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:19:

Als het nieuwe geheugen sneller werkt dat het oude geheugen zal het zijn snelheid aanpassen aan het oude geheugen. Uiteraard heb je nog wel het voordeel van meer werkgeheugen wat sneller werkt dan een swap bestand (extra werkgeheugen) op een SSD of HDD.

Verder werkt het het geheugen als bank 1 & 3 (en 2 &4) hetzelfde geheugen bevatten in dual mode. Ik zou kijken of je er nog 2x 2GB bij kan zetten.
Ik wil zeker weten dat ik het snap. De pricewatch geeft mij namelijk zoveel mogelijke RAM stukjes dat ik het overzicht totaal kwijt ben. Door die 90 euro van de SSD wil ik maximaal 30 euro aan RAM uitgeven.

http://tweakers.net/price...;367215;377461/categorie/

Hier heb ik drie verschillende Kingston RAMs van 2GB dan zit ik op 25-27 euro. Zit er op die paar centen na nog enig verschil in deze drie, is er ene het aanbevelen waard?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Foxio schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:50:

Met dubbelzijdig plakband? Dat klinkt vreemd, laat zoiets niet los en dat dan kan vallen en schade oploopt?
Daarin heb je helemaal gelijk. Dubbelzijdig plakband kan loslaten, bovendien isoleert het goed.
Als je geen plaats hebt om hem vast te schroeven, is een andere optie om de ssd gewoon op de bodem te leggen. Zolang je niet met de kast gaat sjouwen is daar verder niets op tegen. Maar volgens mij heeft die kast wel mogelijkheden om hem vast te schroeven, 1 of 2 schroefjes zijn voldoende.

Omdat je nu weinig geld over hebt voor RAM, heb je dat echt nodig? Als je te weinig RAM hebt, dan gaat de computer gebruik maken van de swap file, die op een tergend langzame HD staat, niet ideaal. Maar nu heb je een razendsnelle SSD. Dus als die gaat swappen, is dat veel minder erg.

• De-Hamster
Reepje schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:02:
[...]

Daarin heb je helemaal gelijk. Dubbelzijdig plakband kan loslaten, bovendien isoleert het goed.
Als je geen plaats hebt om hem vast te schroeven, is een andere optie om de ssd gewoon op de bodem te leggen. Zolang je niet met de kast gaat sjouwen is daar verder niets op tegen. Maar volgens mij heeft die kast wel mogelijkheden om hem vast te schroeven, 1 of 2 schroefjes zijn voldoende.

Omdat je nu weinig geld over hebt voor RAM, heb je dat echt nodig? Als je te weinig RAM hebt, dan gaat de computer gebruik maken van de swap file, die op een tergend langzame HD staat, niet ideaal. Maar nu heb je een razendsnelle SSD. Dus als die gaat swappen, is dat veel minder erg.
Dan ga ik eens kijken of schroeven niet beter werkt, moet goed komen met behulp van wat YouTube filmpjes ;)

Dus eigenlijk is 4GB werkgeheugen met SSD prima en merk je het amper om 8GB plus SSD te hebben? Ik dacht dat 4GB gewoon heel weinig was voor een verder prima PC waar GTA 5 gewoon prima mee kan. Voor het werk heb ik een Inspiron 15 7000 laptop met 16 gb werkgeheugen, vandaar.

• Reepje
  • Niet online
In dat geval is 8 GB toch wel handig ja.

• De-Hamster
Reepje schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:22:
In dat geval is 8 GB toch wel handig ja.
Dat leek mij ook al, maakt het dan nog uit welke van deze 5 ik 2 keer het beste kan pakken?

http://tweakers.net/price...;352828;377461/categorie/

Allemaal zelfde prijs ongeveer en geen(?) verschil?

• Reepje
  • Niet online
Daar zit nogal verschil in, enkele zijn bijv laptop geheugen, dat zal niet passen.

lijkt me dat je deze hebt, altijd beter ongeveer hetzelfde erbij te nemen
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR13N9S6/2

[ Voor 56% gewijzigd door Reepje op 11-08-2015 15:52 ]

• De-Hamster
Oh, handig. Ik neem dat deze allemaal voor desktops zijn? Zit hier dan nog verschil in?
Reepje schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:40:
Daar zit nogal verschil in, enkele zijn bijv laptop geheugen, dat zal niet passen.

lijkt me dat je deze hebt, altijd beter ongeveer hetzelfde erbij te nemen
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR13N9S6/2
Die is 1,333GHz, is het dan niet beter de Kingston van mijn lijstje te pakken die heeft 1,666GHz?

http://tweakers.net/price...;352225;352212/categorie/

[ Voor 59% gewijzigd door De-Hamster op 11-08-2015 16:10 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
Foxio schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:08:
Oh, handig. Ik neem dat deze allemaal voor desktops zijn? Zit hier dan nog verschil in?

[...]

Die is 1,333GHz, is het dan niet beter de Kingston van mijn lijstje te pakken die heeft 1,666GHz?

http://tweakers.net/price...;352225;352212/categorie/
Bij 99% van de taken merk je geen verschil tussen ddr2 en ddr4. Het verschil is minimal.

• De-Hamster
loki504 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:19:
[...]

Bij 99% van de taken merk je geen verschil tussen ddr2 en ddr4. Het verschil is minimal.
Het zijn beide DDR3 volgens Pricewatch, alleen 1,333 of 1,6GHz is het verschil.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je kan er ook gewoon 8GB bij stoppen, in het geval je later ooit meer dan 8GB wilt.
Snelheid maakt niet uit, je oude ram bottleneckt.

• loki504
Foxio schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:25:
[...]

Het zijn beide DDR3 volgens Pricewatch, alleen 1,333 of 1,6GHz is het verschil.
klopt. ik geef alleen aan dat het verschil in snelheid niet gaat merken. :*)

• De-Hamster
Thomg schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:26:
Je kan er ook gewoon 8GB bij stoppen, in het geval je later ooit meer dan 8GB wilt.
Snelheid maakt niet uit, je oude ram bottleneckt.
Haha kan dat toch? Ik dacht dat het in evenwicht moest blijven?

2x2GB +1x8GB. Helaas zijn de 8gb RAMs boven budget, moet ergens de grens trekken.

Maar kán het wel? Wellicht wil ik ooit die oude vervangen en dan zit ik wéér met die 1,333GHz? Als ik nu die van 1,6GHz van Kingston pak, werkt dit wel gewoon prima samen?

• Reepje
  • Niet online
Ik schat dat je volgende systeem DDR4 zal gaan gebruiken. Geheugen dat je nu koopt kan je dan niet meenemen.

Dat is het probleem met sterk verouderde hardware (die je nu hebt). Op een gegeven moment ben je gewoon toe aan een nieuw systeem.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nee, ik bedoel 2x2 + 2x4.
Dat het volgende systeem DDR4 gebruikt is inderdaad een grote kans.

• De-Hamster
Ah okee duidelijk. Bedankt voor jullie hulp, hopelijk gaat deze upgrade mij nog even zoet houden ;)

• LordSinclair
Reepje schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:02:
[...]

Eerst zeg je dat dubbelzijdig tape gevaarlijk is omdat het los kan laten en vervolgens leg je de SSD gewoon los in de kast 8)7

Verder valt de warmte productie van een SSD wel mee, dus dat het wat meer isoleert is helemaal niet zo erg. Wat wel lastig kan zijn is dat het losmaken wat lastiger gaat.

• loki504
Als er geen ruimte voor is gewoon kijken of je hem ergens op kan plakken op de bodem. Met tape ergens boven in hangen lijkt mij niet ideaal. En mocht je hem gaan vervoeren. Dan is het loskoppelen en zelf meenemen handiger.

• Reepje
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 07:42:
[...]

Eerst zeg je dat dubbelzijdig tape gevaarlijk is omdat het los kan laten en vervolgens leg je de SSD gewoon los in de kast 8)7

Verder valt de warmte productie van een SSD wel mee, dus dat het wat meer isoleert is helemaal niet zo erg. Wat wel lastig kan zijn is dat het losmaken wat lastiger gaat.
Daarin vergis je je. Een SSD die je op de bodem legt, ligt stabiel. Eigenlijk een mooie oplossing, ware het niet dat we dingen gewoon graag vast willen zetten.
Plak je de SSD ergens vast (op een andere plaats dan de bodem zelf), dan kan deze naar beneden vallen.Hierbij kan deze iets raken, of hij komt aan zijn kabeltje te hangen (op zich ook geen ramp), en dat kan kabel-contact fouten veroorzaken.

• LordSinclair
Dus de win-win situatie als je hem nergens kan vastschroeven is vastplakken op de bodem ;) Vastplakken betekend niet gelijk dat dat op een andere plaats moet gebeuren.

• De-Hamster
Ik wilde hem vandaag dus gaan bestellen. Nu zie ik op Pepper de bol.com aanbieding van:

pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB

Tevens zijn de BX100 en de Samsung 850 EVO ook vergelijkbaar in prijs.

Maakt dit nog iets uit?

• LordSinclair
Er zijn tig vergelijkingssites om die drie eens naast elkaar te houden. Kortom, wat heb je zelf al gevonden?

• De-Hamster
LordSinclair schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:39:
Er zijn tig vergelijkingssites om die drie eens naast elkaar te houden. Kortom, wat heb je zelf al gevonden?
BX100 is minder snel dan EVO 850
BX100 is betrouwbaarder vanwege MLC

MX200 is sneller dan BX100
MX200 is net zo betrouwbaar vanwege ook MLC.

Ik neig naar MX200? Die is nu ook mooi in de aanbieding. Maar wellicht zie ik dit fout?

Edit:

http://ssd.userbenchmark....al-MX200-250GB/2977vs3196
Alleen hier komt de Samsung zo goed eruit? Ook vergeleken met die andere Crucial komt ook de Samsung beter uit.

[ Voor 19% gewijzigd door De-Hamster op 12-01-2016 14:45 ]

• LordSinclair
Bij de Samsung testen moet je oppassen dat de Rapid mode niet aan staat, want dan wordt het RAM bijgeschakeld als buffer en dat is natuurlijk sneller dan alleen puur de SSD. In de praktijk heb je niet zo veel aan de Rapid mode.

• De-Hamster
LordSinclair schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:53:
Bij de Samsung testen moet je oppassen dat de Rapid mode niet aan staat, want dan wordt het RAM bijgeschakeld als buffer en dat is natuurlijk sneller dan alleen puur de SSD. In de praktijk heb je niet zo veel aan de Rapid mode.
Ik heb twee vergelijkingen gelezen, men geeft enkel aan dat de Samsung sneller is, ook in benchmarks. Ik kan nergens zien of Rapid mode aanstond.

Ik twijfel nu vooral omdat jullie hier de Crucial als eerste aanraadde, en twijfel of dit enkel was omdat de Samsung toen echt twee tientjes duurder was of in het algemeen.

EDIT: Ik ga voor de EVO 850, ik zie toch veel meer benchmarks dat deze beter zou zijn en twee Crucial Ballistix Sport van 4GB.

[ Voor 8% gewijzigd door De-Hamster op 12-01-2016 15:47 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:39
Tsja.. Als ze toch even duur zijn dan zou ik gewoon de mx200 nemen. Deze heeft namelijk als extratje dat ie powerloss caps heeft. Deze beschermen de data op de SSD (dus niet de data in de cache) tegen corruptie door spanningsonderbrekingen, Crashes (BSOD) ed.

Dat zou voor mij wel het extratje zijn dat voor crucial zou doen kiezen. Verder qua prestaties zijn ze allebei prima. Verder zit er bij de mx200 in tegenstelling tot de bx100 ook nog acronis image software. Een vrij uitgebreid prettig werkend backup/cloning programma.

Qua prestaties ga je tussen die 3 geen verschil bemerken. Die zijn voor alle 3 prima.

• De-Hamster
Baloes schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:53:
Tsja.. Als ze toch even duur zijn dan zou ik gewoon de mx200 nemen. Deze heeft namelijk als extratje dat ie powerloss caps heeft. Deze beschermen de data op de SSD (dus niet de data in de cache) tegen corruptie door spanningsonderbrekingen, Crashes (BSOD) ed.

Dat zou voor mij wel het extratje zijn dat voor crucial zou doen kiezen. Verder qua prestaties zijn ze allebei prima. Verder zit er bij de mx200 in tegenstelling tot de bx100 ook nog acronis image software. Een vrij uitgebreid prettig werkend backup/cloning programma.

Qua prestaties ga je tussen die 3 geen verschil bemerken. Die zijn voor alle 3 prima.
Dit zou dus enkel het geval zijn zodra ik iets naar het OS aan het kopiëren ben en gedurende dit proces valt de stroom uit? Want ik ik wil hem puur voor OS gebruiken. Wellicht een klein deel voor Mijn Document etc. maar dat staat tegenwoordig allemaal al in Dropbox. Dus heel veel zal ik hier niet aan hebben. Het sneller lezen en schrijven lijkt mij dan net de voorkeur te geven voor mij.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:39
Het beschermt alleen de data die op de disk staan tegen corruptie. Dus ook je OS. Lijkt me best belangrijk toch? Denk bijvoorbeeld maar aan de momenten dat je pc niet lekker afsluit en je de powerbutton moet gebruiken om hem uit te knallen bij een crash bijvoorbeeld. Gebeurd stiekem vaker dan je denkt.

En zoals ik al aangaf gaat een normale gebruiker niks van die snelheids verschillen merken.

• Reepje
  • Niet online
Paar dingen.
De site userbenchmarks is totaal niet betrouwbaar. Iedereen kan daar zijn bench indienen. Dus mensen met sata2 en sata 3, met een oude of een nieuwe ssd, het maakt niet uit. Appels met peren vergelijken dus.

De ssd is sneller dan een hdd, en de snelheid verschil tussen verschilllende ssd's is welhaast onmerkbaar. Veel belangrijker voor de snelheid is nu wel een optimale configuratie van zowel hard als software. Zodoende kan een optimaal geconfigureerde computer met een sata2 ssd veel sneller zijn dan een computer met sata3.

• De-Hamster
Hmm, dan ga ik toch voor de MX200. Het snelheidsverschil ga ik niet merken en MLC schijnt betrouwbaarder te zijn plus ik heb een data-loss chipp. Dan gaan we dit doen. Is ook nog eens een mooie aanbieding bij Bol.com

Moet ik nog een speciale SATA kabel of houder hiervoor hebben of wordt dit meestal meegeleverd?

[ Voor 18% gewijzigd door De-Hamster op 12-01-2016 22:46 ]

• Reepje
  • Niet online
Goede keuze.
Als je kast 2.5" bays heeft, kan je hem daarin doen, of met een schroefje vast in een 3,5"bay kan ook. Of gewoon los in de kast, who cares.

Er zit geen kabel bij, die zitten normaal bij je moederbord, kijk eens even in de doos of er daar nog eentje rondslingert.

• De-Hamster
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/v5ivev.jpg
Ik heb het doosje van mijn moederbord eens opengemaakt. Zit hier nog iets bij?
Dan heb ik verder nog een voedingsconnecter nodig? Hoe heet zoiets? Kijken of ik die nog morgen binnen kan krijgen. Die SATA kabel heb ik lijkt me? Dan kan ik morgenavond aan de slag.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er liggen er twee aan de rechterkant tegen de doos aan.

Testing, one, two ...

• De-Hamster
Top, die SATA kabel is dan check!
Die voedingskabel, moet ik dan nog ergens op letten of het aansluit op mijn SDD/Voeding? (MX200/XFX Pro 450W)

Of kan ik gewoon welke dan ook pakken?
https://azerty.nl/2-1549/voeding-.html

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het lijkt mij dat je nog wel een vrij sata aansluiting beschikbaar hebt op je voeding?

Testing, one, two ...

• De-Hamster
hardware-lover schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:52:
Het lijkt mij dat je nog wel een vrij sata aansluiting beschikbaar hebt op je voeding?
Ik heb op de XFX Pro 450W verder alleen het systeem van mijn OP staan.

Wat heb ik dan nu nog extra nodig om mijn SSD up and running te krijgen?

SATA kabel heb ik blijkbaar, ik kan hem een plaatsje in de kast geven, maar ik dacht dat ik nog een bepaald soort voedingskabel nodig zou hebben? Of heb ik helemaal niets anders nodig dan de SATA kabel?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zitten 2 kabels met ieder 3 sata-power aansluitingen aan de voeding? Een van die aansluitingen is dus geschikt. Er is bij een "normale" SSD geen speciale voedings-connector nodig, deze is gelijk aan die aan je HDD hangt.

Voorbeeld;
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.alphr.com/sites/alphr/files/styles/insert_main_image/public/images/dir_375/it_photo_187993.jpg?itok=c1teWv_v

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 13-01-2016 00:02 ]

Testing, one, two ...

• De-Hamster
hardware-lover schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:58:
Er zitten 2 kabels met ieder 3 sata-power aansluitingen aan de voeding? Een van die aansluitingen is dus geschikt. Er is bij een "normale" SSD geen speciale voedings-connector nodig, deze is gelijk aan die aan je HDD hangt.

Voorbeeld;
[afbeelding]
Ah op die manier!

Ik dacht dat er bedoeld werd dat ik die van de HDD moest bekijken en diezelfde nogmaals kopen voor de SSD omdat ik beide wil gebruiken.

Thanks.

Morgen operatie in elkaar zetten en werkend krijgen ;)
Pagina: 1