Ha Tweakers en Adjes,
Zojuist las ik deze thread door, waarin samengevat door TS wordt gevraagd of zijn samengestelde lijstje van computeronderdelen volledig compatibel is.
br00ky meldt, als moderator, het volgende:
En als dat echt niet kan, rijst natuurlijk de vraag: waar doe je dat dan wel? Het kan toch niet zo zijn dat het op heet GoT uit den boze is een dergelijke vraag te stellen?
Zojuist las ik deze thread door, waarin samengevat door TS wordt gevraagd of zijn samengestelde lijstje van computeronderdelen volledig compatibel is.
br00ky meldt, als moderator, het volgende:
Niettegenstaande mijn waardering voor de moderators die het forum in goede banen leiden, verbaast de reactie me een beetje. Uiteraard moet je in je vooronderzoek ook compatibiliteit meenemen, maar niet iedereen heeft weet van alle dingen war je op moet letten aangaande de compatibiliteit. En dat zijn er nogal wat! Sluiten de vormfactoren van de voeding en het moederbord aan op de vormfactor van de behuizing? Moet de videokaart met een 6-pins of een 8-pins connector van stroom worden voorzien? Is er eigenlijk wel plaats voor het gekozen 2,5-inch onderdeel? Ondersteunt het moederbord wel het gekozen type RAM? Ik ga er eigenlijk van uit dat TS al zo veel mogelijk zijn best heeft gedaan om alles op compatibiliteit te checken, maar dat hij voor de zekerheid hier even navraagt voor het geval hij iets over het hoofd heeft gezien of ergens niet van af wist. Ik keek zojuist even in het DAA beleid, en zie daar niets dat het vragen een compatibiliteitscheck in de weg staat. "Hier kun je al het advies krijgen dat je nodig hebt!" staat er. Ik vind het vragen van advies over compatibiliteit eigenlijk heel goed passen in het DAA-forum.br00ky schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:52:
[...]
Verder valt compatibiliteit checken volledig onder eigen onderzoek. Daarvoor hoef je geen topic te openen. Dat vindt immers plaats vóór je een topic opent.
Afijn, ik schaar het maar onder algeheel advies en dat mensen ook los mogen gaan op de building aan sich, anders volgt helaas een slotje.
En als dat echt niet kan, rijst natuurlijk de vraag: waar doe je dat dan wel? Het kan toch niet zo zijn dat het op heet GoT uit den boze is een dergelijke vraag te stellen?