Graag wou ik even mijn ervaring delen met de After Sales van AEG Elektrolux.
Zo'n 1,5 jaar geleden waren we toe aan een nieuwe kruimelzuiger. Na het lezen van wat reviews kwam ik uit bij de AEG Elektrolux AG 1404 WD. Dit toestel kreeg goede reviews en als bonus kan je er ook "nat" mee zuigen. Mijn ouders hebben overigens een broertje van dit model en waren er ook wel tevreden over. Bovendien was deze erg goedkoop te scoren bij Redcoon.
Deze kruimelzuiger doet zijn werk heel goed. Er is echter één groot probleem... als je hem in de lader stopt. De bijgeleverde adapter produceert een toch vrij luide pieptoon die ik alleen maar kan omschrijven als "coil whine". Een dame die een review achterliet via bol.com had dezelfde ervaring.
Best storend dus, maar het toestel stond ver genoeg uit mijn buurt (doorgang) en ik had er weinig last van. Inmiddels zijn we verhuisd en staat deze in de keuken. 's Morgens in alle rust ontbijten lukt me niet meer omdat mijn aandacht zich meteen fixeert op die irritante pieptoon. Met gevolg dat ik hem uit het stopcontact haal > hij niet opgeladen is > dinnetje boos
(en zwangere vrouwen maak je best niet boos).
Heb dus maar even de moeite genomen om het probleem bij Elektrolux (België) aan te kaarten. Daar een vergelijkbare adapter voor een paar euro te scoren is op internet, ging ik er al vanuit dat men gewoon even een nieuwe zou toezenden.
Niet dus, dit was letterlijk het antwoord:
Ik heb hierna nog even de moeite genomen om aan Elektrolux uit te leggen dat dit toch niet zo'n geweldige "strategie" is. Dit was mijn antwoord op bovenstaande:
Vol blijdschap heb ik de doos met de adapter opengemaakt en trof daar dit wonderbaarlijk mooie exemplaar aan:

Maar opnieuw een mailtje gestuurd, benieuwd hoe dit afloopt
Het is dus niet de juiste adapter, deze heeft een Amerikaanse stekker en werkt op een ander voltage...
Zo'n 1,5 jaar geleden waren we toe aan een nieuwe kruimelzuiger. Na het lezen van wat reviews kwam ik uit bij de AEG Elektrolux AG 1404 WD. Dit toestel kreeg goede reviews en als bonus kan je er ook "nat" mee zuigen. Mijn ouders hebben overigens een broertje van dit model en waren er ook wel tevreden over. Bovendien was deze erg goedkoop te scoren bij Redcoon.
Deze kruimelzuiger doet zijn werk heel goed. Er is echter één groot probleem... als je hem in de lader stopt. De bijgeleverde adapter produceert een toch vrij luide pieptoon die ik alleen maar kan omschrijven als "coil whine". Een dame die een review achterliet via bol.com had dezelfde ervaring.
Best storend dus, maar het toestel stond ver genoeg uit mijn buurt (doorgang) en ik had er weinig last van. Inmiddels zijn we verhuisd en staat deze in de keuken. 's Morgens in alle rust ontbijten lukt me niet meer omdat mijn aandacht zich meteen fixeert op die irritante pieptoon. Met gevolg dat ik hem uit het stopcontact haal > hij niet opgeladen is > dinnetje boos

Heb dus maar even de moeite genomen om het probleem bij Elektrolux (België) aan te kaarten. Daar een vergelijkbare adapter voor een paar euro te scoren is op internet, ging ik er al vanuit dat men gewoon even een nieuwe zou toezenden.
Niet dus, dit was letterlijk het antwoord:
Dat is uiteraard waar, dus neem ik maar contact op met Redcoon. Deze bevestigen mij dat dit inderdaad via hun moet verlopen. Of ik dan gewoon een nieuwe adapter kan krijgen? Helaas niet, alles moet opgestuurd worden. De medewerker gaf ook meteen aan dat ik deze waarschijnlijk nooit meer terugzie en ik dan "een bedrag" in de plaats kreeg. Het terugzenden is gelukkig wel op hun kosten.U kan altijd terug naar de winkel waar U het toestel heeft gekocht , U heeft 2 jaar waarborg.
Ik heb hierna nog even de moeite genomen om aan Elektrolux uit te leggen dat dit toch niet zo'n geweldige "strategie" is. Dit was mijn antwoord op bovenstaande:
Tot mijn verbazing heeft Elektrolux enkele dagen later telefonisch contact met mij gezocht. Na nog een kleine preek over "kopen op internet" heeft de beste man wat gegevens genoteerd. Een nieuwe adapter kwam zowaar mijn richting uit en werd vandaag (uiteraard zonder bericht van de koerier) netjes voor mijn deur gedumpt achtergelaten.Daar ik dit toestel via internet aangekocht heb, houdt dit in dat ik:
- het toestel mag gaan inpakken.
- een regeling moet treffen om dit bij de koerier te krijgen (gelukkig op kosten van de winkel).
- Ik het toestel minstens een paar weken kwijt ben.
- Waarschijnlijk op het einde van de rit een nieuw exemplaar ontvang, met mogelijk hetzelfde probleem.
En dit alles om een adapter te vervangen die in een envelop past en waarvan de waarde enkele euro’s bedraagt...
Indien dat ding uiteindelijk toch jullie richting uitkomt is er misschien een betere oplossing die u kan voorstellen?
Daarnaast zou het ook fijn zijn om het probleem al dan niet te onderkennen, kwestie van niet gewoon een andere adapter te ontvangen met exact hetzelfde probleem.
Vol blijdschap heb ik de doos met de adapter opengemaakt en trof daar dit wonderbaarlijk mooie exemplaar aan:

Maar opnieuw een mailtje gestuurd, benieuwd hoe dit afloopt
Het is dus niet de juiste adapter, deze heeft een Amerikaanse stekker en werkt op een ander voltage...