Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayf4u
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 16:25
Bij de MyCom heb ik advies gevraagd voor een zakelijke laptop. Ik ben geadviseerd door de winkelier om een Lenovo Yoga 3 14" te nemen met een Comfort Pack. Met de verzekering ben ik ervan verzekerd door de winkelier om binnen 2 tot 4 weken geholpen te zijn of een vergelijke product als vervanging te krijgen. Goed idee dacht ik zo en ik nam de verzekering.

De laptop bleek niet te voldoen aan een cruciale eis; het bevatte geen TPM chip. De scherm begon binnen een maand spookaanrakingen te maken wat de muis onbruikbaar maakte. Iets later hielden alle USB poorten ermee op. Ik heb een schademelding gemaakt bij MyCom en Harmony Services en heb de laptop per 1-juli-2015 aangeboden bij de winkel met de verwachting binnen 4weken geholpen te worden.

Inmiddels is het 10-aug-2015 en en is gebleken dat de laptop onherstelbaar is en verzekeraar heeft groenlicht gegeven voor een vervanging bij MyCom. Echter had MyCom daar andere ideeën over omdat ze geen vervanging hadden en de enige laptop die zij in hun assortiment nog hadden duurder is! Daarom heeft MyCom mij een ondergeschikt model aangeboden!!!

Toen ik daar niet mee akkoord ging wilden ze geen geld terug geven maar kadeaubonnetjes ter waarde van de laptop :(

Service desk is niet aanspreekbaar en de winkeliers blijven hameren dat ze niet anders kunnen |:( 8)7

Heeft iemand anders goede ervaringen met de 'Comfort Pack', ben ik de dupe van een paar slechte winkeliers of heb ik gewoon pech?

Graag uw ervaringen met de Comfort Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:59
Je hebt een ondeugdelijk product geleverd gekregen, je hoort de optie te krijgen voor een ander gelijkwaardig product of anders je geld terug te krijgen en geen cadeaubonnen.

Er zijn hier legio topics te vinden met wetboek linkjes, consumentensites, etc.

Succes: het recht heb je, maar het recht krijgen vergt vaak helaas onnodig veel energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayf4u
Bedankt Tweakerdennis,

Via email reageert MyCom niet. Maar via Twitter hebben ze net aangegeven ernaar te gaan kijken. Hopelijk wordt het dit keer netjes afgehandeld. Het is verschrikkelijk hoe de winkeliers op MyCom Nachtegaalstraat in Utrecht mee om zijn gegaan, daarom heb ik de topic geopend! Ik begon te twijfelen aan de normale manier van afhandeling.

Ik zal er een update van geven als het netjes wordt afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Je hebt hier sowieso drie dingen genoemd die door elkaar lopen en niet zo relevant zijn:
1) het ontbreken van de TPM chip
2) wat zo'n comfort pack doet
3) wat er gedaan moet worden als je produkt niet repareerbaar is.

Dat eerste - da's meer aankooporientatie die je niet gedaan hebt, of je bent verkeerd voorgelicht, maar daar gaat het hier niet om.

Dat tweede, dat is meer voor als een reparatie langer duurt dan gepland. Ook dat is hier niet van toepassing: het gaat hier om vervanging omdat reparatie niet kan. En dan is het inderdaad zo dat je een gelijkwaardig produkt hoort te krijgen. Mindere specificaties voldoen dan niet, er van uit gaande dat jij hier redelijk in bent.

Als alternatief kan je nog aanbieden ergens anders een laptop te kopen en de bon bij MyCom neer te leggen, maar ik gok dat ze dat ook niet willen.

Blijft over het ontbinden van de aankoop waarbij volgens mij alles teruggedraaid hoort te worden: laptop en bijbehorende spullen van jou terug naar Mycom, geld van Mycom terug naar jou. Wellicht dat het nog uitmaakt hoe oud de laptop is, misschien dat ze wat mogen inhouden als verbruiksvergoeding maar dat weet ik niet. De betaling voor verzekering en dergelijke zal je denk ik niet terugkrijgen.

Wat nog wel interessant is:
Bij de MyCom heb ik advies gevraagd voor een zakelijke laptop.
zakelijke laptop, ook bedrijfsmatig gekocht? Want in dat geval geldt consumentenrecht al niet - en dan heb ik al helemaal geen idee wat voor rechten je dan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayf4u
@vanaalten bedankt voor je feedback. De eerste stuk is inderdaad inleiding van gang van zaken en ik heb me door de MyCom medewerkers laten informeren en adviseren wat achteraf gezien niet zo'n goed idee bleek. Zelf onderzoek doen was inderdaad misschien een betere optie.

Tweede punt over de 'Comfort Pack' van MyCom; dat is een verzekering die ze aanbieden bij aankoop van een product om extra comfort te bieden in geval van schade. Dat was ter plekke aangeboden en heb me daar laten overtuigen dat het zou helpen. In de praktijk is dat niet gebleken en vroeg me af of andere tweakers daar ervaring mee hebben.
zakelijke laptop, ook bedrijfsmatig gekocht? Want in dat geval geldt consumentenrecht al niet - en dan heb ik al helemaal geen idee wat voor rechten je dan hebt.
Met zakelijke laptop bedoel ik dat ik de laptop voor zakelijk gebruik heb gekocht en met de bedoeling het inderdaad dagelijks voor mijn bedrijf te gebruiken. Het is zeker interessant om te weten of het dan juridisch gezien onder andere wetten valt en of het dan nog zin heeft!

Bedankt voor je feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01

empy

Rijdt rondjes

Je laten voorlichten kan nooit kwaad, maar uiteraard is het handig om zelf altijd te kijken of de specificaties overeen komen met de gestelde eisen.

Heb je de laptop gekocht op naam van een bedrijf? Zo ja, dan vervalt het consumentenrecht.
Bij een bedrijfsmatige aanschaf word er geacht dat jij als bedrijf voldoende onderzoek hebt gepleegd naar het product en de specificaties hiervan. De koop ontbinden word dan een stuk lastiger omdat je een zakelijke overeenkomst hebt en de letters hiervan gelezen acht te hebben, een consument heeft hierin meer rechten omdat deze gezien word als iemand die voorgelicht dient te worden bij aanschaf waar zoals ik al aangaf dit zakelijk anders ligt..

Een comfortpack klinkt mij in de oren als een verzekering voor schade die niet binnen de standaardgarantie van de fabrikant valt. (vocht/valschade etc.)

Wat je op dit moment het beste kan uitzoeken is hoe je de aanschaf hebt gedaan, maar vooral ook de kleine lettertjes lezen uit de overeenkomsten die je hebt gesloten. Wat geeft Harmony aan wanneer een apparaat niet reparabel blijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
informatie over die mycomfort verzekering: http://www.mycom.nl/mycomfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat je op dit moment het beste kan uitzoeken is hoe je de aanschaf hebt gedaan, maar vooral ook de kleine lettertjes lezen uit de overeenkomsten die je hebt gesloten.
Dat inderdaad. Het is immers ook niet zo dat je bij een bedrijfsmatige aankoop per definitie minder rechten hebt. Het verschil is dat daar waar de wetgeving voor consumentenkoop dwingend is, dat voor bedrijfsmatige koop niet zo is. Bij een bedrijfsmatige koop kunnen de voorwaarden dus afwijken van wat de wet voorschrijft, terwijl dat bij consumenten niet het geval is.

Dus ga inderdaad even na onder welke voorwaarden je de koop precies gedaan hebt. Wanneer heb je de laptop precies gekocht?

Zo lang er geen expliciete voorwaarden zijn die de basisregels in het wetboek buiten spel zetten, heb je ook als bedrijf gewoon het recht te ontbinden als de verkoper niet in staat is het gebrek te verhelpen (door reparatie of vervanging).

De voorwaarden van de verzekering zijn daarin van ondergeschikt belang. De wet en aankoopvoorwaarden zijn je eerste aanknopingspunt. Het kan hoogstens zo zijn dat je op basis van de verzekering extra service krijgt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
op socialmedia klagen, dan wordt je wel asap geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayf4u
@P-Nut klagen op social media heeft inderdaad geholpen! Na twitteren en facebook en een klacht email met daar mijn ongenoegen over het beleid van MyCom heeft Harmony Services van MyCom mij gebeld dat de winkel is geinformeerd dat ze zonder vragen mijn geld terug moeten geven en de kadeaubonnetjes terug moeten nemen.

Verder heeft de verzekering zich uitgelaten over hun dekking. Zij dekken geen garantie gerelateerde zaken en de creditering is via de fabrikant gegaan.

Ik heb het idee dat deze verzekering niks toevoegt behalve extra kosten voor de consument kwa service. In tegendeel, het heeft langer geduurt met de reparatie omdat de verzekering als bemiddelaar heeft gehandeld en de zaken vertraagt.

Direct met de fabriek was de kortste weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sayf4u schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:31:
Ik heb het idee dat deze verzekering niks toevoegt behalve extra kosten voor de consument kwa service. In tegendeel, het heeft langer geduurt met de reparatie omdat de verzekering als bemiddelaar heeft gehandeld en de zaken vertraagt.
Dit idee had ik ook al. Het lijkt, voor zover ik hier kan overzien, dat je je verzekerd hebt voor zaken die eigenlijk gewoon onder de diverse garantiewetgevingen vallen.
Direct met de fabriek was de kortste weg..
Direct via MyCom, de fabriek heeft niets met de overeenkomst die je hebt te maken. Jij sluit een deal met MyCom, die dient het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:34:

[...]

Direct via MyCom, de fabriek heeft niets met de overeenkomst die je hebt te maken. Jij sluit een deal met MyCom, die dient het probleem op te lossen.
Offtopic: Maar verandert er niks aan dat via de fabriek vaak wel de snelste oplossing is. Anders ligt hij eerst een week in een filiaal, dan gaat hij alsnog naar die fabriek, komt hij terug, en ligt hij weer een week in het filiaal. En bij alle communicatie heb je ook nog een doorgeefluik ertussen.

Verandert er uiteraard niks aan dat de winkel wel de verantwoordelijke is die het moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:32:
[small]Offtopic: Maar verandert er niks aan dat via de fabriek vaak wel de snelste oplossing is. Anders ligt hij eerst een week in een filiaal, dan gaat hij alsnog naar die fabriek, komt hij terug, en ligt hij weer een week in het filiaal. En bij alle communicatie heb je ook nog een doorgeefluik ertussen.
Toch wel. Als jij de boel zelf gaat regelen dan kan het zo zijn dat je bepaalde rechten bij de leverancier verliest. De fabrikant is jou niets verplicht en kan bepaalde kosten rekenen, de leverancier hoeft zijn plichten niet meer na te komen. Dat is niet echt een optimale situatie :)

Nog los van dat een (groot)handel misschien wel eerder aan de beurt is dan een losse consument. Met die eerste is er immers een band te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayf4u
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:36:
[...]

De fabrikant is jou niets verplicht en kan bepaalde kosten rekenen, de leverancier hoeft zijn plichten niet meer na te komen. Dat is niet echt een optimale situatie :)
Volgens MyCom moet je extra 90 euro (onderzoeks)kosten aan MyCom betalen als je geen verzekering neemt. Of dit juridisch hout snijdt weet ik niet. Maar ik ben er niet van gecharmeerd en twijfel eraan of ik nog ooit bij een winkel aan zou kloppen voor reparatie. Ik heb goede ervaring met fabrieksgarantie, je maakt online een RMA en stuurt de laptop en wacht 2 tot 6 weken.. Eigenlijk komt het dus op hetzelfde neer zonder een bemiddelaar die je tijd kost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sayf4u schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:43:
Volgens MyCom moet je extra 90 euro (onderzoeks)kosten aan MyCom betalen als je geen verzekering neemt. Of dit juridisch hout snijdt weet ik niet.
Of dat mag als er geen sprake is van een garantiekwestie durf ik niet te zeggen, maar als dat wel zo is weet ik vrij zeker dat 90 euro rekenen tegen de bestaande wet- en regelgeving ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Laptop lijkt me minder dan 2 jaar oud, dus zou dit onder fabrieksgarantie/garantie moeten vallen.

Trouwens op de mycom site gekeken en er staat gewoon niks over leenlaptop tijdens reparatie.
voor de rest is het gewoon een schade verzekering, dus niet gedekt door de standaard garantie dan heb je er iets aan en ook dan betaal je €75,- eigen risico.

Kan nergens iets vinden over 90,- , kan natuurlijk zijn als je niet diagnose via Lenove laat gaan dat zij dit als "reparatie" rekenen, wat wel erg laag is.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik weet niet wanneer je dat Comfort Pack hebt afgesloten, maar je hebt een bedenktermijn van 14 dagen volgens de polisvoorwaarden. Binnen die termijn kun je opzeggen zolang je geen claim hebt ingediend.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayf4u
Ik moet eerlijk bekennen dat het te naïef was om de woorden van de MyCom verkoper te geloven over de polis en de voorwaarden, hij klonk zo overtuigend! lesje voor de toekomst!

Na de zoveelste tweet, klacht mail, en media exposure heeft een medewerkster vandaag mij gebeld. Uit het gesprek is naar voren gekomen dat ik geen aanspraak kan doen op de verzekering omdat het een garantiekwestie is en dan is het aan de fabrikant om de laptop te crediteren. Verder gaan ze de cadeaubonnen verruilen en het geld in cash of banktransactie teruggeven.

Het is verder wel zo dat ze dit niet bij iedereen doen omdat het beleid is om de klanten cadeaubonnen te geven en niet geld terug... Tegen de wet in dus maar ze halen de bloed onder je nagels vandaan voor ze de koper zijn geld terug geven.

Wees gewaarschuwd dus
Pagina: 1