Toon posts:

HDD kaduuk(voor zover ik weet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb problem met mijn laptop, betreft een Lenovo G500s. Met windows 8.1

Ik Kom niet Meer in Windows nadat de laptop is vastgelopen. Na het rondzoeken in wat volgens mij een soort van troubleshoot scherm is(blauw met.verschillende herstelopties en toegang tot cmd.) heb ik een aantal keer systeem herstel geprobeerd maar tevergeefs
Een keer heeft systeemherstel mij aangeraden om chkdsk uit te voeren in het cmd dat ik daar nog ergens kan vinden(t is helemaal in het pools :)). Na het uitvoeren van chkdsk zegt windows dat er problemen zijn met de schijf, en chkdsk /f doet niets omdat de schijf tegen schrijven is beschermd oid.

Ik heb wel een vaag idee hoe ik dit moet oplossen maar heb nog een paar vraagjes;

Ik Ben van plan een nieuwe HDD te kopen(uiteraard) en dmv een behuizing even bestanden over te zetten naar een andere laptop, maar heb nog geen behuizing.

Ik weet wel wat voor HDD ik nodig heb, maar ik Ben op zoek naar een uber simpele goedkope behuizing, waar ik mijn kapotte HDD in kan doen en dmv USB nog eventueel bestanden kan redden.

Ook weet ik van een tijd terug toen ik een gelijk probleem had, dat soms met windows alleen de HDD niet (Goed) gelezen kan Worden oid, en gebruikte ik daar een programma voor, maar weet niet Meer hoe het heet, dus ook hier zou ik een paar suggesties voor krijgen.

En Dan uiteraard een nieuwe windows installatie.

Of kan ik het beter anders aanpakken?

Mvg,
Stefan wolters

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
er zijn verschillende tools beschikbaar die vanaf een usb stick te booten zijn waarmee je de 'smart' van je hdd kan uitlezen. de smart houd de status bij de hardeschijf. dit geeft een zeer goede indicatie of die stuk is of niet. ultimate bootcd en hirens bootcd hebben deze tools.

de resultaten kun je hier in je topic plaatsen als de waarden je niets zeggen.

by the way koop geen hdd, maar een ssd. een wereld van verschil in snelheid. als je daar ooit mee gewerkt hebt wil je niet meer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ja dat heb ik idd gelezen toen ze net nieuw uitkwamen maar toen was de leeftijdsduur niet erg lang, en waren ze.echt superveel duurder Dan een 'gewone' HDD is dat nu anders? Ze zijn wel Meer shockproof, niet? Das ook wel een groot voordeel. Hmm morgen die tools ff runnen,(word alweer laat) heb je mss een linkje voor het maken van een boot USB, (moet wel USB zijn want mij andere laptop is dus een netbook en heeft geen cd lezer), het liefst wil ik het andere ding niet eens gebbruiken omdat ie echt zooo traag is.. Maar ik heb geen andere.keuze helaas..

In ieder geval bedankt voor je suggesties, en zal ik morgen even opnieuw posten met een logje.

Edit: na een aantal keer in de bios proberen te komen vanaf het troubleshoot scherm en paar keer opnieuw opstarten komt de laptop niet verder Meer Dan het Lenovo logo scherm. Nu kan ik dus al helemaal niet Meer van de USB booten en kan ik ook geen gebruik maken van ubcd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2015 15:46 ]