Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een moderne smartphone met 4G ondersteuning van Tele2
Ik ben op zoek naar een mid-high end smartphone die gebruik kan maken van het 4G netwerk van Tele2. Tele2 heeft 4G op 800/2600Mhz. In mijn woonplaats Bunnik staat een paal van 800Mhz en in de naburige gemeentes (Utrecht/Zeist) zijn masten te vinden van 2600MHz (binnen 7km). Heb gevonden dat masten ongeveer 35Km bereik hebben, maar dat de snelheid afneemt, naar mate de afstand toeneemt. Verder ben ik veel te vinden tussen Utrecht en Rotterdam in. Een van mijn vragen is of het volstaat om een smartphone te nemen die alleen de 2600MHz ondersteunt of alleen een telefoon die beide ondersteunt. Als laatste wens heb ik graag dat het een betrouwbaar merk is en dat het scherm goed is te beschermen tegen valpartijen. (Ben zo mijn huidige telefoon kwijt geraakt.)

Wat is je budget?
Ik wil waar voor mijn geld. Als dit 150 Euro is, is dit prima. Als dit 300 is, is dit ook prima. 350 is wel echt de limiet. Streven is best bang for the buck rond 275E.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik browse vooral veel en speel casually een game. Ook gebruik ik regelmatig hangouts. Hierbij is het wel fijn als de telefoon capabel is.

Wat heb je zelf al gevonden?

800/2600
ZTE Blade
OUKITEL U10
Elephone P6000 (kan ik dit merk wel vertrouwen?)
Elephone P8000

De Oukitel is hier mijn favoriet, maar hij is zo goedkoop dat ik bijna ga twijfelen. Wat maakt de ZTE zo populair? Hij lijkt niet echt sterker,maar is wel duurder.

Alleen 2600 MHz
Nubia z9
Lenovo K3
TCL3S (kan ik dit merk wel vertrouwen?
Lenovo Vibex2
Lenovo K920

Welke vragen heb je hier nog over?
Kwa formaat wil ik graag dat hij in mijn broekzak past. Hij mag wel groter zijn dan de Nexus4 (4.7in) 5.5in lijkt me wel echt de max. Welke telefoons zie ik nog over het hoofd?

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Merken zoals xiaomi en meizu hebben die 800mhz band niet. ZTE heeft hem soms, zoals in de ZTE blade s6 (200€). Lenovo heeft een paar leuke toestellen zoals de lenovo vibe shot (260€) en meer als budget toestel de lenovo p70 (135€,maar die is veel trager dan de Nexus). Dan heb je inderdaad nog de jiayu s3 (170€), waar men hier op tweakers heel lovend over is. Ik heb echter begrepen dat de camera niet zo goed is en dat de backcover kan kraken?

Ook in Nederland zijn tegenwoordig een paar leuke budget toestellen te koop, waaronder natuurlijk de motorola moto g (175€). Die vind ik zelf te dik en te traag.

Heel interesant vond ik de Sony m4 aqua (260€). Eigenlijk weinig op aan te merken. Prima toestel.

Ook de huawei ascend p7 (260€) was voor mij een serieuze kandidaat, maar ik ben uiteindelijk gegaan voor een tweedehands huawei honor 6 vanwege de snellere processor en de grotere accuduur. Nieuw is de honor €299.

Persoonlijk zou ik wegblijven van de 'goedkope' merken zoals elephone en oukitel.

Hoop dat dit je helpt in je zoektocht naar een bang for Buck 800mhz toestel.

Verwijderd

Topicstarter
Wow Kasj bedankt voor alle suggesties! Als ik vanavond thuis kom zal ik ze allen nog eens bestuderen. Ik dacht uit mijn hoofd dat de Honor 6 de band niet ondersteunde, maar ik zal dat nog eens nazoeken.

Een van de hoofdvragen is nog wel onbeantwoord: Gezien mijn situatie, is 800MHz wel een must of kan ik volstaan met alleen 2600?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:45: In mijn woonplaats Bunnik staat een paal van 800Mhz
Ik zou zonder meer een toestel nemen dat de 800 mhz ondersteunt.
Ik denk dat de binnendekking in Bunnik ondermaats zal zijn zonder die band.
Daarnaast is het 4G netwerk van tele2 niet geweldig in vergelijking met anderen, en ik zou zeker niet nog een mast hier of daar willen missen omdat je telefoon dit niet ondersteunt.

ZTE s6 lijkt me een prima optie en staat kwalitatief het beste aangeschreven.
(wordt in Nl. bijvoorbeeld door coolblue verkocht)
S3 is groter en er is nog steeds geen officiele stabiele Lollipop rom voor, al zit die wel in de pijplijn.
Elephone staat een stuk minder goed bekend, al zijn er natuurlijk genoeg mensen die er geen problemen mee hebben.

Toevoeging:
ZTE hoef je zelf verder niets meer aan te doen, die werkt en update vanuit de doos.
De jiayu heeft een hoger DIY gehalte, en wanneer de tzt lolipop erop wilt zetten zul je met een windows bak en een flashtool aan de slag moeten. Als je iets zoekt waar je geen werk aan hebt kun je beter voor de ZTE gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door ASW1 op 11-08-2015 09:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ha ASW1, bedankt voor je feedback. Ik kan me nu niet meer goed herinneren wat mijn reden was om die jiayu niet te nemen. Deze beschikt wel oa over gorilla glass en verder alle specificaties die ik maar nodig zou kunnen hebben. Ook is er veel meer ervaring binnen de tweakers community met dit toestel dan met de OUKITEL. Misschien dat ik inderdaad mijn keuze moet beperken door deze twee door jou ge-opperde kandidaten.

Als ik wel echt zo'n Xiaomi toestel zou willen nemen zou ik van provider moeten overstappen. Helaas lijkt het er vooralsnog op dat ik dan veel duurder uit ben. T-Mobile is wel erg duur. Aan de andere kant biedt het netwerk landelijk wel een betere dekking.

Helaas is dit niet Stackoverflow, want zowel jij als Kasj verdienen een upvote en wellicht een accepted answer. Thanks!

• Kasj
Kijk nog even in het honor 6 topic. Op vmall.EU kun je honor6 kopen voor slechts €249. Das wel bang for Buck hoor. Meer info over daar.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik zie hele uiteenlopende informatie over de LTE ondersteuning van de Honor 6. Sommigen zeggen alleen:
Networks:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2100MHz

En dit voor de international version van de telefoon. Maar ik zal deze nog wel nader bestuderen.

Dank!

• Kasj
Lees even de topic start van het honor 6 topic.

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-10 17:50
Hallo,

Ik heb zelf de Oukitel U8 voor mijn vrouw gekocht.
moet zeggen mooi toestel aan zeer leuke prijs.
Batterij ok (2dagen medium gebruik, whatsapp , internet, facebook geen spelletjes), scherm mooi, camera maakt mooie foto's, gps (niet zo heel goed) niet direct een fix en soms moeite met volgen. Voor de rest super afwerking en voelt heel degelijk aan.

Heb zelf een Ulefone besteld die 1 dezer dagen moet toekomen een oneplus one clone.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:30:
Hm, ik zie hele uiteenlopende informatie over de LTE ondersteuning van de Honor 6. Sommigen zeggen alleen:
Networks:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2100MHz

En dit voor de international version van de telefoon. Maar ik zal deze nog wel nader bestuderen.

Dank!
De versie die in Nederland wordt verkocht heeft de 800 wel, de versie die je uit China haalt, niet.
Overigens sluit de Jiayu S3 misschien wel het beste aan bij je eisen. Geweldig toestel voor die prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Ha, ik heb ondanks alles toch gekozen voor de Honor 6. Alle suggesties hier sloten echt heel goed aan op mijn wensen. Wat toch de doorslag gaf was het ontbreken van 800Mhz op de OnePlus2, de hoeveelheid aanpassingen (ROMS ed) die ik had moeten doen met de Jiayu (wat mijn 2e keuze was) en daarnaast dat het bestellen uit een Nederlandse winkel mogelijk is. Het is uiteindelijk dus toch een vrij conservatieve keuze geworden.

Ik heb echt weer als vanouds genoten van het uitzoeken van alle specs, iets wat ik 5-10 jaar terug deed toen ik nog desktops bouwde. Heel erg bedankt voor jullie input.
Pagina: 1