Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compacte Laptop voor Applicatieontwikkelaar, i5 en 8GB

Pagina: 1
Acties:

• Vinzilla
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-01-2021
Over ongeveer één maand begin ik aan de opleiding Applicatieontwikkelaar, hiervoor is een laptop verplicht. Aangezien mijn huidige laptop zwaar 'outated' is ben ik opzoek naar een vervanger. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral voor school gebruiken, denk hierbij aan Word, Powerpoint en Email. Ook zal ik er mee moeten kunnen programmeren aangezien ik de opleiding Applicatieontwikkelaar ga volgen. Ik denk dus dat ik ook Visual Studio moet kunnen gebruiken en nog wat andere programmeer programma's (als iemand weet met welke programma's je gaat werken bij de opleiding applicatieontwikkelaar hoor ik het graag). Als het kan zou ik hier nog een paar lichte games op willen kunnen spelen zoals CS:GO, en Fallout maar dit is geen prioriteit.

Wat is je budget?
Mijn budget licht rond de 1000 euro, lager is altijd welkom. ;)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, het is de bedoeling dat ik hem 5 dagen in de week mee naar school neem. Het zou dus fijn zijn als hij niet al te zwaar is en ook redelijk dun is. Ook is een lange accuduur wel handig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het merk maakt mij niet zo heel veel uit echter stelt de school wel een aantal minimale systeem eisen:

Intel Core i5 processor,
8 GB intern geheugen,
500 GB HDD / 128 GB SSD
Minimaal een 13" beeldscherm,
DVD speler is niet verplicht (het liefst heb ik er geen zodat de laptop wat dunner kan zijn)

Over het scherm ben ik ook nog niet helemaal over uit. Ben laatst naar Mediamarkt geweest om te kijken hoe de UX305 er in het echt uitzag met zijn 13,3" scherm. Het scherm leek natuurlijk een stuk kleiner dan als op de foto's maar hij was wel lekker dun en compact. Misschien komt dit ook doordat ik een 15,6" scherm ben gewend van mijn huidige laptop. Maar nu vraag ik me dus af of 13,3" wel groot genoeg is voor te programmeren, of zal ik hier later spijt van gaan krijgen?

Als aller aller laaste zou ik ook graag een ethernet aansluiting willen, maar omdat ik al zoveel eisen stel maakt het echt niet uit als deze er niet bij zit. Volgens mij heb je daar ook als adapters voor zodat het het via de USB aansluiting kan.

Wat ik zelf al heb gevonden
Asus Zenbook UX305LA-FC018H Deze laptop is erg campact en heeft een mooi design alleen vind ik hem een beetje duur voor de hardware die je krijgt.
ASUS A555LB-DM348H Deze laptop heeft al wat betere hardware alleen ben niet echt te spreken over het design.

Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht! _/-\o_

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:33
Stja, mijn mening is dat een zenbook toch prettiger is om mee te zeulen.
Kan je de laptop overigens niet gewoon aansluiten op een monitor op school?

• Vinzilla
Ryatzu schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:54:
Stja, mijn mening is dat een zenbook toch prettiger is om mee te zeulen.
Nog suggesties voor een zenbook die aan de eisen voldoet?
Kan je de laptop overigens niet gewoon aansluiten op een monitor op school?
Nee helaas niet :-(

[ Voor 12% gewijzigd door Vinzilla op 12-08-2015 21:20 ]

• Ryatzu
pricewatch: Asus Zenbook UX305LA-FC018H

Zoals je zelf al zei, echter vind ik het kwa prijs wel meevallen wat je er voor krijgt.
Er zit een krachtige processor in.

• Iamnly
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-03-2021

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Jij gaat zeker naar Schagen? ;)

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

pricewatch: Lenovo Flex 2 Pro (80FL0005NX) , is ook goed maar is nergens te koop (de i7 variant ) :/

• Vinzilla
Ryatzu schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:52:
pricewatch: Asus Zenbook UX305LA-FC018H

Zoals je zelf al zei, echter vind ik het kwa prijs wel meevallen wat je er voor krijgt.
Er zit een krachtige processor in.
Heb me nog even goed georiënteerd, denk dat het toch deze word. Hij is lekker compact en heeft degelijke specificaties. Je betaald wel wat meer voor het design, maar dat heb ik er wel voor over.
Dat is ook een optie om in gedachte houden, alleen zal ik het touchscreen voor mij overbodig zijn. De randen om het scherm zijn wel vrij dik naar mij mening. Het prijsverschil van 200 euro is wel groot genoeg om deze te overwegen ;) .

[ Voor 30% gewijzigd door Vinzilla op 17-08-2015 15:23 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:26

P_Tingen

omdat het KAN

Als je ze naast elkaar zet, valt op dat er niet veel verschil in zit:

HP: +touchscreen, +prijs
Asus: +grotere SSD, +sterkere accu

Moeilijke beslissing. Persoonlijk vind ik touch wel erg leuk, maar 256GB schijfruimte is ook leuk.

Alternatief: de HP met een grotere SSD. Komt samen op zo'n €850 en dan heb je het beste van beide.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:25
Denk goed na of je op 13" wel fijn kan programmeren.
Lijkt mij persoonlijk wat klein.
Heb ook deze opleiding gedaan en de meeste mensen zaten wel op de 15.6inch. Mooi formaat om mee te nemen en op te werken. Je kan je dan alsnog orienteren op laptops die niet al te dik en zwaar zijn.
Dit verschilt natuurlijk per persoon. Misschien even kijken in een winkel die showmodels heeft, en je daar goed afvragen wat het minimale formaat is waarop je jezelf urenlang op ziet werken.

• Vinzilla
hedgy schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:38:
Heb ook deze opleiding gedaan en de meeste mensen zaten wel op de 15.6inch. Mooi formaat om mee te nemen en op te werken. Je kan je dan alsnog orienteren op laptops die niet al te dik en zwaar zijn.
Dit verschilt natuurlijk per persoon. Misschien even kijken in een winkel die showmodels heeft, en je daar goed afvragen wat het minimale formaat is waarop je jezelf urenlang op ziet werken.
Dat is zeker waar, ben laatst naar mediamarkt geweest om naar de UX305 te kijken maar hij was nog kleiner dan dat ik verwacht had, hoopte dat dit een kwestie van wennen is. Mijn huidige laptop is een 15,6 inch en dat bevalt me wel maar ik weet niet of het fijn is om daar de hele dag mee rond te slepen. Dus uit eigen ervaring raad je toch een 15,6 inch laptop aan voor deze opleiding?

• Hedgy
Vinzilla schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:18:
[...]

Dat is zeker waar, ben laatst naar mediamarkt geweest om naar de UX305 te kijken maar hij was nog kleiner dan dat ik verwacht had, hoopte dat dit een kwestie van wennen is. Mijn huidige laptop is een 15,6 inch en dat bevalt me wel maar ik weet niet of het fijn is om daar de hele dag mee rond te slepen. Dus uit eigen ervaring raad je toch een 15,6 inch laptop aan voor deze opleiding?
Ik had eerst een 14inch laptop en later een 15.6inch laptop voor deze opleiding, vond het grotere scherm gelijk al erg fijn, en kwa gewicht maakte het bij deze laptops niet eens uit, zo zwaar zijn laptops niet tenzij je een dikke 17" neemt.
Verder draag ik mijn laptop altijd in een (laptop) rugtas, daarmee vind ik het goed te doen. Ik heb een rugtas die geschikt is voor laptops tot 17inch, lekker veel ruimte :9
Waarschijnlijk zijn dunne 13" laptops nog lichter en makkelijker mee te nemen, maar als je er niet op kan werken is een 15,6inch prima mee te nemen in een goede laptop tas.
Als je dus betwijfeld of je goed kan werken op 13", misschien in plaats daarvan eens kijken naar een goede laptop rugtas? :)

• Ryatzu
hedgy schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:38:
Ik programmeer zelf elke avond op de bank met me 13 inch macbook en dat gaat prima.
We kunnen niet voor je kiezen, het is puur je eigen mening / wat je voorkeuren zijn.

Na een aantal laptops ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat ik lichter (en dus vaak kleiner) wil en genoeg energie heeft en toch nog krachtig is.

• Vinzilla
hedgy schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:46:
[...]

Ik had eerst een 14inch laptop en later een 15.6inch laptop voor deze opleiding, vond het grotere scherm gelijk al erg fijn, en kwa gewicht maakte het bij deze laptops niet eens uit, zo zwaar zijn laptops niet tenzij je een dikke 17" neemt.
Verder draag ik mijn laptop altijd in een (laptop) rugtas, daarmee vind ik het goed te doen. Ik heb een rugtas die geschikt is voor laptops tot 17inch, lekker veel ruimte :9
Waarschijnlijk zijn dunne 13" laptops nog lichter en makkelijker mee te nemen, maar als je er niet op kan werken is een 15,6inch prima mee te nemen in een goede laptop tas.
Als je dus betwijfeld of je goed kan werken op 13", misschien in plaats daarvan eens kijken naar een goede laptop rugtas? :)
Ik heb me vandaag een fijne rugzak besteld waar een 15,6 inch laptop in past, nu nog een fijne laptop ;)

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:34
Als je dat ding elke dag gaat meenemen, dan zou ik een 13"halen. Veel fijner om mee te nemen. Resolutie is imo belangrijker dan de grootte en die verschilt zelden tussen 13 en 15" laptops. Op full HD kan je gewoon prima programmeren.

Voor thuis kan je altijd nog een monitor en keyboard halen, wat ik persoonlijk erg fijn vind als je nog even een paar uur wil doorknallen.

• Vinzilla
BarôZZa schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:10:
Als je dat ding elke dag gaat meenemen, dan zou ik een 13"halen. Veel fijner om mee te nemen. Resolutie is imo belangrijker dan de grootte en die verschilt zelden tussen 13 en 15" laptops. Op full HD kan je gewoon prima programmeren.

Voor thuis kan je altijd nog een monitor en keyboard halen, wat ik persoonlijk erg fijn vind als je nog even een paar uur wil doorknallen.
Dus je hebt zelf een 13 inch neem ik aan? Hoe zit het met de sidebars bij bijvoorbeeld visual studio (of waar je ook mee programmeerd), moet je dan grotendeels verbergen om een beetje relaxt te kunnen programmeren?

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11 08:24
HP Spectre x360

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:34
Heb inderdaad een 13" (geen devbak trouwens, in het verleden wel geprogrammeerd op een andere). Maar op m'n vorige werk dachten ze me een plezier te doen met een 15" bedrijfslaptop. Die liet ik vrijwel altijd daar staan, want het is gewoon te lomp om mee te nemen. 13" prop je ff in een sleave en gooi je in een rugtas. Ook makkelijker om mee te nemen op vakantie.

Er past niet meer of minder op het scherm, het is alleen wat kleiner en scherper. Raakte daar zelf heel snel aan gewend. Maar zoals ik zei: een groot scherm en los toetsenbord verslaat alle laptops, een laptop moet gewoon makkelijk mee te nemen zijn imo. En programmeren leer je toch vooral in je vrije tijd ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij full hd op een laptop zweer ik bij 15". 13" is net te klein om fatsoenlijk HD op weer te geven.
Nadeel van 13" non HD schermen (dat zijn het meestal) is dat je weer te weining pixels hebt qua desktop. Dus daar wil je graag een grotere monitor aan hangen.

* The Eagle zou altijd voor een lichte 15" gaan
En hoezo kun je op school geen laptop aan een monitor hangen? Ik snap dat die dingen qua connectors vastzitten aan de desktop waar ze bijhoren, maar die zullen echt wel een extra aansluiting voor HDMI, VGA of DVI hebben. Kop je er zelf een kabeltje bij en gebruik je die :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb een groot scala aan laptops in mijn rugzak meegenomen naar school in de loop der jaren (15,4 15,4 10 14 15,6 13,3 15,6) en 15 inch heeft toch mijn voorkeur qua scherm en ergonomie, full hd en 15 inch is een erg prettige combinatie... Werkruimte is gewoon heel belangrijk... 13 inch met full hd is al gauw klein waardoor je moet gaan schalen

Een kilo meer of minder maakt echt niet zoveel uit in een goede rugzak, ik heb een tijd lang een uur per schooldag gefietst met een Asus N56 met baksteen oplader drinken etc. en daar had ik als mietje zijnde geen moeite mee

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:09
ik zou zeggen neem een 15 inch laptop, zie je toch iets meer op, en bij een rugzak valt gewicht wat minder op, want ik heb het soms niet eens door dat mn 17 inch laptop er in zit (Al past ie ook maar net in mn tas), 13 lijkt me toch wel iets te klein voor programmeren

• Vinzilla
Heb zojuist mijn rugzak binnengekregen en even rond gelopen met mijn 15 inch bakbeest erin, ging opzich vrij soepel. Toen heb ik er wat boeken bij gegooit en werd het na 3 kwartier toch best zwaar. (ja ik heb 3 kwartier met een rugzak om door het huis gelopen ;) ) Toen heb 3 kwartier rondgelopen met de aanzienlijk dunnere en lichtere 14 inch laptop van mn moeder met wat boeken erbij en dat beviel me toch een stuk beter.

Heb nog gezocht naar een dunne en compacte 15 inch laptop maar de meeste zijn nogsteeds vrij dik, ik kom dan al gauw uit op een 15 inch macbook. Het is geen verkeerde laptop alleen vind de prijs een beetje absurt voor wat je krijgt. Dus heeft iemand nog suggesties voor een compacte 15 inch?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 85% gewijzigd door Vinzilla op 24-08-2015 12:07 ]

• The Eagle

The Eagle

Check de Dell Latitude series even :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vinzilla
The Eagle schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:54:
Check de Dell Latitude series even :)
Ziet eruit als een fijne compacte laptop. Heb hier grondig naar gezocht maar het lijkt wel alsof hier ontiegelijk veel verschillende varianten van zijn, verder heb ik niet echt een winkel gezien die ze verkoopt. :/
Zou graag een nieuwe laptop aanschaffen, dan heb ik tenminste nog garantie en service. Wel nog bedankt voor het kijken :)

Heeft er toevallig nog iemand wat andere suggesties? Heb zelf nog naar de MSI GS60 gekeken, weet iemand of dit misschien wat is? Na weken van zoeken begint de moed me toch een beetje in de schoenen te zinken :-(

• Norbert.O
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 11:35
Ik ben zelf vorig jaar begonnen aan dezelfde opleiding. Ik heb toen gekozen voor de Lenovo Y50, hij is vrij licht, compact en vrij stevig. Na een jaar gebruik ben ik er in principe tevreden over. Het toetsenbord is bijzonder goed voor dit type laptop, geen zichtbare beschadigingen tot nu toe en verder ook geen problemen gehad. Enige wat ik je aan zou raden is de standaard HDD te vervangen voor een SSD, geeft je een enorme boost in performance! Bij de oudere modellen (die ik heb) was het scherm een groot minpunt, de huidige versie heeft echter een IPS scherm, dit zou dus verholpen moeten zien.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967
Kleine edit: Als je school er bij is aangesloten kun je hem via campusshop kopen, krijg je nog wat extra's speciaal voor studenten.

[ Voor 8% gewijzigd door Norbert.O op 25-08-2015 00:00 ]

• Hedgy
MSI GS60 lijkt mij een mooie optie, mooi dun en volgens de specificaties 2kg (pricewatch: MSI GS60 2PL-008NL) .
Wat je ook zou kunnen overwegen is de Y50. Deze laptop heb ik ook en vind hem behoorlijk licht voor een 15,6", hij heeft een betere GPU (960m). De harde schijf is wat trager, maar heeft SSD caching (waar ik persoonlijk vrij weinig van merkte, ik heb m vrij snel vervangen met een 500GB SSD)

In beide laptops zou ik overwegen de schijf te vervangen door een SSD.

• The Eagle

The Eagle

Vinzilla schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:05:
[...]

Ziet eruit als een fijne compacte laptop. Heb hier grondig naar gezocht maar het lijkt wel alsof hier ontiegelijk veel verschillende varianten van zijn, verder heb ik niet echt een winkel gezien die ze verkoopt. :/

[...]
Dat klopt, want Dell levert alleen online. En ja, daar zijn heel veel varianten van die je aan kunt kleden. Het is een zakelijke laptop, dus veel opties mogelijk en bij compleet naar je hand te zetten :)
protip: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 even doorlezen. Aanmelden voor VIP programma als student is al 10% korting, en dan nog even loeren naar een andere kortingsvoucher :)
* The Eagle had zo een simpele celeron voor 179 euro en da's geen geld :D

• Vinzilla
Norbert.O schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:56:
Ik ben zelf vorig jaar begonnen aan dezelfde opleiding. Ik heb toen gekozen voor de Lenovo Y50, hij is vrij licht, compact en vrij stevig. Na een jaar gebruik ben ik er in principe tevreden over. Het toetsenbord is bijzonder goed voor dit type laptop, geen zichtbare beschadigingen tot nu toe en verder ook geen problemen gehad. Enige wat ik je aan zou raden is de standaard HDD te vervangen voor een SSD, geeft je een enorme boost in performance! Bij de oudere modellen (die ik heb) was het scherm een groot minpunt, de huidige versie heeft echter een IPS scherm, dit zou dus verholpen moeten zien.
Kleine edit: Als je school er bij is aangesloten kun je hem via campusshop kopen, krijg je nog wat extra's speciaal voor studenten.
Bedankt voor de tip, zal eens wat research gaan doen naar de Lenovo Ideapad Y50. Je zou dus echt een 15 inch aanraden voor deze opleiding?

Edit: De Lenovo IdeaPad Y50-70 ziet er uit als een degelijke keuze, enige wat ik er eigenlijk aan op te merken is de accuduur en de schijf.De schijf is makkelijk te vervangen maar kun je me de accu de hele dag door of moet je hem tussendoor even aan de lader hangen?

[ Voor 98% gewijzigd door Vinzilla op 27-08-2015 15:15 ]

• Vinzilla
hedgy schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:44:
MSI GS60 lijkt mij een mooie optie, mooi dun en volgens de specificaties 2kg (pricewatch: MSI GS60 2PL-008NL) .
Wat je ook zou kunnen overwegen is de Y50. Deze laptop heb ik ook en vind hem behoorlijk licht voor een 15,6", hij heeft een betere GPU (960m). De harde schijf is wat trager, maar heeft SSD caching (waar ik persoonlijk vrij weinig van merkte, ik heb m vrij snel vervangen met een 500GB SSD)

In beide laptops zou ik overwegen de schijf te vervangen door een SSD.
De GS60 is inderdaad wat lichter maar in een rugzak zou dat halve kilootje niet veel uit maken. ;) De GS60 is ook stuk duurder vergeleken met de Y50, dus de Y50 heeft bij mij nu het voordeel van het twijfel. Als de SSD eenmaal vervangen is, is het een degelijke optie.

Ik neem aan dat je zelf de Y50 hebt, een ding dat ik me nog afvraag is hoe de accuduur is? Kun je er de dag mee rondkomen of moet hij tussendoor toch nog even aan de oplader?
The Eagle schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:16:
[...]

Dat klopt, want Dell levert alleen online. En ja, daar zijn heel veel varianten van die je aan kunt kleden. Het is een zakelijke laptop, dus veel opties mogelijk en bij compleet naar je hand te zetten :)
protip: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 even doorlezen. Aanmelden voor VIP programma als student is al 10% korting, en dan nog even loeren naar een andere kortingsvoucher :)
* The Eagle had zo een simpele celeron voor 179 euro en da's geen geld :D
Dus als ik het goed begrijp zijn ze alleen te verkrijgen op de site van Dell? Heb daar even op gekeken en deze laptop staat mij wel aan. Hij is compact, degelijke specs en de accu gaat lang genoeg mee. Zit er ergens nog een addertje onder het gras want hij kost er maar €579 en daar gaat nog eens 31% van af! Dus het is een absoluut koopje. :)

• Norbert.O
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 11:35
Vinzilla schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:15:
[...]

Bedankt voor de tip, zal eens wat research gaan doen naar de Lenovo Ideapad Y50. Je zou dus echt een 15 inch aanraden voor deze opleiding?

Edit: De Lenovo IdeaPad Y50-70 ziet er uit als een degelijke keuze, enige wat ik er eigenlijk aan op te merken is de accuduur en de schijf.De schijf is makkelijk te vervangen maar kun je me de accu de hele dag door of moet je hem tussendoor even aan de lader hangen?
15" is wat mij betreft een must. Ik heb 90% van de tijd 2 programma's naast elkaar open staan en dat is op 13" wat krap vind ik zelf. De accuduur is niet zo geweldig, bij niet te hoge eisen is een uur of 5 wel te halen. Ik gooi hem zelf altijd zo snel mogelijk aan het stopcontact, die zijn meestal wel beschikbaar gelukkig.

• VluggeJ4pie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-10 12:43
Ik heb sinds kort zelf een dell xps 13 fullhd en heb er win10 op gezet. Ik moet zeggen dat het allemaal goed te doen is. Doordat je meerdere desktops kunt maken en makkelijk kunt schakelen (met trackpad gesture of ctrl+windows+pijltjes) je veel meer ruimte kunt creëren.

• Hedgy
Vinzilla schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:15:

De GS60 is inderdaad wat lichter maar in een rugzak zou dat halve kilootje niet veel uit maken. ;) De GS60 is ook stuk duurder vergeleken met de Y50, dus de Y50 heeft bij mij nu het voordeel van het twijfel. Als de SSD eenmaal vervangen is, is het een degelijke optie.

Ik neem aan dat je zelf de Y50 hebt, een ding dat ik me nog afvraag is hoe de accuduur is? Kun je er de dag mee rondkomen of moet hij tussendoor toch nog even aan de oplader?
Ik laad m tussendoor op school altijd wel op, de accuduur is beter dan laptops die ik eerder heb gehad dus ik heb er niks over te klagen, maar een hele dag wordt m denk ik niet. Hoe lang hij mee gaat ligt verder natuurlijk sterk aan je screen brightness (heb ik zelf bijna altijd op t hoogst) en of je m op power saving heb staan of niet (die zet ik wel aan als ik op battery bezig ben :P ). Als je precies wil weten hoe de accu het doet is daar vast wel iets over te vinden als je ff googeld.
Als je een idee wil krijgen, ben nu aan t browsen en skype video callen op battery, 63% en hij geeft nog 1hr en 12min aan. Brightness hoogst, power saving aan en keyboard backlight (kun je ook nog uit zetten met fn+spatie) aan
Pagina: 1