Na install Catalyst video driver start windows 7 niet meer

Pagina: 1
Acties:

• v1nc
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-12-2025
Hi,

Sinds een weekje heb ik het volgende probleem:
Wanneer ik de video driver van Catalyst installeer (Ati HD6870) start mijn windows 7 x64 niet meer goed op. Enkel in veilige modus kan ik nog in windows komen.
Ik heb al een schone windows install geprobeerd, een biosupdate uitgevoerd (Asus P6X58D-E), videokaart eruit gehaald en er opnieuw ingedaan, in de msconfig programma's laden uitgeschakeld.
Ik ben nu ten einde raad heb alle opties wel gehad, iemand suggesties?
Dank.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Heb je al andere drivers geprobeerd via de amd site?

|2600k|Asus 290|

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
ik had ook problemen met upgrade van 14.4 naar de nieuwste 15.2.
de installer blijft crashen en veroorzaakt bluescreens zelfs nadat ik met ddu het hele driver pakket heb weggegooid.

wat ik heb gedaan en mogelijk voor jouw ook werkt is alle drivers weggooisen in veilige modus. driver van AMD site downloaden en uitpakken. NIET installeren. het installeren van de driver kan dan via apparaatbeheer. selecteer de niet geinstalleerde HW (de videokaart) > kies install driver > zoek uitgepakte directory en next next finish. herstart en you are done. nadeel is wel dat CCC nu niet werkt en je geen custom fan profiles kan bouwen. maar goed daar zijn wel alternatieven voor te vinden.

als zelfs dit niet lukt kun je kijken of je terug kunt naar de oude driver die wel werkte.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarom een complete reinstall? Had je system restore uitstaan?
Waarom niet de oude driver blijven gebruiker, de nieuwe brengt helemaal geen verbetering voor jouw kaart.

• v1nc
KillerAce_NL schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:57:
Waarom een complete reinstall? Had je system restore uitstaan?
Waarom niet de oude driver blijven gebruiker, de nieuwe brengt helemaal geen verbetering voor jouw kaart.
Omdat mijn pc van de een op de andere moment niet meer werkte. Toen vanalles geprobeerd omdat ik niet wist waar het aan lag. Voor de duidelijkheid ik heb toen niet een nieuwe driver geïnstalleerd, sterker nog ik heb toen niets aan mijn systeem veranderd en toen ben ik dus gaan zoeken wat het kon zijn en uiteindelijk na een week uitgekomen bij de driver.

• v1nc
Voor de volledigheid ook even een oude 14.12 driver geïnstalleerd maar daar ligt het probleem dus niet. Kan het zijn dat de videokaart te warm wordt bijv. wanneer ik de driver installeer? Koeler defect misschien?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kijk, er is dus wat anders aan de hand. Wat is het originele probleem?

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 06:24:
Kijk, er is dus wat anders aan de hand. Wat is het originele probleem?
Probleem begon dat Windows niet meer normaal doorstartte. Toen alles uitgesloten en bleek dat wanneer ik de video driver installeer het probleem terugkeert. Nu het niet aan de versie van de driver kan liggen lijkt het iets met warmte of misschien resolutie die ingesteld wordt door installatie van video driver..misschien de kaart maar eens wegbrengen om te kijken hij defect is.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat is jammer, als je toen gepost had, hadden we misschien wat meer uitsluitsel kunnen geven.

• v1nc
Probleem is inmiddels opgelost door nieuwe videokaart gekocht te hebben ;) topic kan op slot
Pagina: 1