Windows verkenner kan niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pontiacv8
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-06 21:17
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met een laptop met windows 7 met een recovery partitie.
Als ik de laptop opstart dan is er geen probleem, tot dat alle programma's opgestart zijn ( virusscanner, firewall e.d. ) en dan komt windows met de melding dat windows verkenner niet kan opstarten en hij probeert dit dan op te lossen maar dit lukt niet. en dan blijft windows maar proberen de verkenner op te starten.
dit kan geannuleerd worden en weg geklikt worden maar hij blijft maar proberen verkenner op te starten.

Als ik snel genoeg ben dan kan ik soms windows verkenner van uit de taakbalk opstarten en dit lukt dan ook maar als dan de foutmelding van windows verkenner komt dan gaat dit scherm weer weg.

Er kunnen dus geen programma's opgestart worden in windows want die melding van windows verkenner overheerst dit allemaal.

Dit probleem doet zich ook voor in de veilige modus, alleen heb je dan soms wel wat meer tijd om een actie te doen maar nooit zoveel tijd om een actie afteronden.

Ik heb al wel met een linux cd de belangrijke bestanden ( muziek en foto's ed ) van de harde schijf afgehaald.
Ik heb met een windows 7 cd een herstel punt terug gezet ( een week of 8 ) maar dit lost het probleem niet op.
Ik krijg het niet voor elkaar met de windows 7 cd de bestanden te repareren ( herstellen)want dan krijg ik de melding dat dit niet gaat met deze cd.
Ik heb ook al via een veilige modus dos scherm wat reparatie commado's gegeven en dan geeft hij aan dat er fouten zijn maar hij kan ze niet oplossen.
Ik heb ook al met een eset virus scan usb stick een scan gedaan maar deze kwam alleen met een paar fouten maar geen virussen ( als ik het goed begrepen heb ) maar hij kan dit ook niet repareren of oplossen.
Op internet kan ik nergens een oplossing vinden voor dit probleem.

Nu is mijn vraag,
Kunnen jullie mij misschien zeggen wat ik hier nog aan kan doen.
Is er de mogelijkheid om via de recovery partitie bestanden te herstellen ?? via een toets combinatie of via een dos commado
Is er de mogelijkheid om via een ander programma nog een scan te doen via een usb stick ??
of wordt het een schoone installatie en hoe kom ik dan bij de recovery partitie ??

Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.
Met Vriendelijke groet en bedankt alvast voor de hulp.

Petro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kan je met je Linux live CD in C:\Windows de executabel Explorer.exe kopiëren naar C:\Windows\System32 ?

Ik las dat dit problemen met een corrupte Explorer kon oplossen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Het belangrijke is: wanneer zijn je problemen beginnen op te treden? Kun je ook niet met een sneltoets het commandoprompt openen of wordt je dat helaas ook onmogelijk gemaakt?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pontiacv8
mrtnptrs schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 03:07:
Het belangrijke is: wanneer zijn je problemen beginnen op te treden? Kun je ook niet met een sneltoets het commandoprompt openen of wordt je dat helaas ook onmogelijk gemaakt?
Het is niet mijn laptop dus ik weet niet precies wanneer het probleem zich voor het eerst voor deed,
maar ze vertelden mij dat ze niks bijzonders hadden gedaan toen het probleem begon.
Ik kan wel via de veilige modus een commandopromt openen, maar bij een normale opstart lukt dit niet.
Maar wat zou ik aan dit probleem kunnen doen in de commadopromt ??
kan ik dan iets van systeembestanden herstellen vanuit de recovery partitie met een opdracht ?

Hartelijk bedankt zo ver.

Grt Petro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pontiacv8
Breezers schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:57:
Kan je met je Linux live CD in C:\Windows de executabel Explorer.exe kopiëren naar C:\Windows\System32 ?

Ik las dat dit problemen met een corrupte Explorer kon oplossen
Ik heb vanavond dit bestand gekopieerd maar dit lost het probleem niet op.
Dus of het bestand is echt beschadigd of het is toch iets met een virus of maleware of iets dergelijks.
Morgen maar eens een usb stick maken waarvan ik kan opstarten met wat virus scanners of maleware scanners.( heeft iemand een goed idee daar voor ?)

Kan ik ergens dit explorer.exe bestand downloaden zodat ik een goede versie kan plaatsen ??

Bedankt alvast.
Groeten Petro