VPN instellen op ASUS RT-AC87U achter ExperiaBox v10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:41

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs hebben wij thuis een ExperiaBox v10 van KPN ter beschikking gekregen, deze heeft de oude EB v9 vervangen. Nu moet het volgens mij mogelijk zijn om een VPN aan te maken op de RT-AC87U maar het is mij niet erg duidelijk hoe dit nou gaat.

De situatie moet als volgt zijn: beneden de EB v10 die mijn ouders en zusje gewoon moeten kunnen benaderen, en boven de RT-AC87U die ik zelf in gebruik heb voor gamen, streamen, etc. Nu heb ik al DMZ aangezet op de EB naar mijn RT-AC87U, evenals UPNP. Het enige wat ik me dan nog afvraag is hoe ik die VPN ga instellen. Na zoeken op internet lijkt het zo makkelijk maar het lukt me echt niet, heb al het één en ander geprobeerd met statische IP adressen instellen voor de ASUS router, maar ik krijg in mijn router te zien dat er een 'private IP adress' wordt gebruikt, en hier loop ik vast, want wat ik ook probeer, er verandert helemaal niks. ;(

Nu ben ik benieuwd of jullie een stappenplan hebben om dit in te stellen zowel op de EB als op de ASUS router...

Misschien wil ik namelijk een keer een NAS kopen zodat ik overal vandaan makkelijk mijn eigen bestanden kan benaderen plus het feit dat het gewoon veiliger is :)

Ik hoor het graag!

Mvg,

Marco

Edit: Dit: http://forum.kpn.com/t5/I...e-Experia-Box/td-p/164983 is hetgene wat ik bijvoorbeeld gevonden had, alleen lukt het hier simpelweg niet mee... Weet niet of het trouwens nog belangrijk is om te weten maar mijn router draait AsusWRT Merlin firmware. :)

[ Voor 11% gewijzigd door KRAI.7 op 10-08-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zie 0 informatie aan huidige IP-adressen, wat waar is aangesloten, welke zaken je waar al hebt geconfigureerd en welke foutmelding waar ontstaat.

Want op basis van je verhaal moeten we ervanuit gaan dat je Asus nu door jou 100% correct in de DMZ staat, dat alles verder bereikbaar is van binnen- en buitenaf en dat je nu alleen het VPN-stukje niet voor elkaar krijgt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Je hebt gelijk:

Vanaf de EB een DHCP Binding aangemaakt naar de ASUS RT-AC87U met IP: 192.168.2.250, daar is ook het DMZ naar toe gezet. Op de EB staat DDNS uit en UPNP aan.

Op de ASUS router staat de instelling nu zo bij de WAN sectie dat er automatisch een IP adres verkregen wordt, hier twijfel ik of ik dit niet op statisch moet zetten...? DHCP staat ook op de ASUS router aan... De DHCP geeft leases uit in het 192.168.1.x gebied...

Moet ook zeggen dat door het zien van zoveel oplossingen ik ook niet echt weet of ik het wel of niet goed doe met IP adressen... Als je meer wilt weten hoor ik het graag!

De melding die ik krijg bij het instellen van VPN is: "The wireless router currently uses a private WAN IP address (192.168.x.x, 10.x.x.x, or 172.16.x.x). Please configure DDNS service before starting the VPN server."

Als ik DDNS aan wil zetten op de ASUS router krijg ik dit: "The wireless router currently uses a private WAN IP address.
This router may be in the multiple-NAT environment and DDNS service cannot work in this environment."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:38
NAT achter NAT.......! Hallo johnkeates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:38
KRAI.7 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:34:
Beste Tweakers,

Onlangs hebben wij thuis een ExperiaBox v10 van KPN ter beschikking gekregen, deze heeft de oude EB v9 vervangen. Nu moet het volgens mij mogelijk zijn om een VPN aan te maken op de RT-AC87U maar het is mij niet erg duidelijk hoe dit nou gaat.

De situatie moet als volgt zijn: beneden de EB v10 die mijn ouders en zusje gewoon moeten kunnen benaderen, en boven de RT-AC87U die ik zelf in gebruik heb voor gamen, streamen, etc. Nu heb ik al DMZ aangezet op de EB naar mijn RT-AC87U, evenals UPNP. Het enige wat ik me dan nog afvraag is hoe ik die VPN ga instellen. Na zoeken op internet lijkt het zo makkelijk maar het lukt me echt niet, heb al het één en ander geprobeerd met statische IP adressen instellen voor de ASUS router, maar ik krijg in mijn router te zien dat er een 'private IP adress' wordt gebruikt, en hier loop ik vast, want wat ik ook probeer, er verandert helemaal niks. ;(

Nu ben ik benieuwd of jullie een stappenplan hebben om dit in te stellen zowel op de EB als op de ASUS router...

Misschien wil ik namelijk een keer een NAS kopen zodat ik overal vandaan makkelijk mijn eigen bestanden kan benaderen plus het feit dat het gewoon veiliger is :)

Ik hoor het graag!

Mvg,

Marco

Edit: Dit: http://forum.kpn.com/t5/I...e-Experia-Box/td-p/164983 is hetgene wat ik bijvoorbeeld gevonden had, alleen lukt het hier simpelweg niet mee... Weet niet of het trouwens nog belangrijk is om te weten maar mijn router draait AsusWRT Merlin firmware. :)
Zolang je de EB niet in Bridged Mode zet blijf je private IP adres houden....dat is een adres dat intern is en geen internet adres is.
192.168.x.x
172.16.x.x
10.0.x.x
dit zijn interne adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Had ik idd ook gelezen, maar volgens mij kan je een EB niet zomaar in Bridge Mode zetten, naar mijn weten alleen bij de V8 via een verborgen HTML pagina... Had ook al een keer een managed switch geprobeerd maar hiermee kreeg ik het ook niet aan de praat, zowel telefonie + IPTV niet als internet wat naar mijn eigen router ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Je zou de router in de DMZ van de Experia kunnen zetten. Doe hier hetzelfde met mijn Hitron modem van Ziggo ZZP. De VPN-server van de Asus werkt dan prima met WAN-IP van de Hitron

De router krijgt dan een intern ipadres van de Hitron in dit geval. En de router geeft een intern ipadres naar alle randapparatuur. Gebruik in de Asus een andere iprange dan die van de Experia. I.e de range 10.0.0.1~254

De DDNS van de router werkt niet meer als je het op die manier doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:40
Gaat niet werken achter Experia Box.. Je kan beter een andere oplossing zoeken hier voor

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karma28
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-02 16:00
Punkbuster schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:47:
Gaat niet werken achter Experia Box.. Je kan beter een andere oplossing zoeken hier voor
Vertel waarom het niet gaat werken dan hebben mensen tenminste wat aan jouw mening.

Ik ben benieuwd of je wel of niet een router achter de Experiabox kan aansluiten waarbij je de router in DMZ mode zet. Mijn internet via mijn asusrouter valt ieder keer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De melding die ik krijg bij het instellen van VPN is: "The wireless router currently uses a private WAN IP address (192.168.x.x, 10.x.x.x, or 172.16.x.x). Please configure DDNS service before starting the VPN server."
En weerhoudt die melding je er daadwerkelijk van om een VPN server te draaien? Ik heb hier een AC66U met Merlin firmware en daar werkt nagenoeg exact deze setup gewoon prima.

Weliswaar achter een Ubee modem van Ziggo, maar conceptueel is dat exact hetzelfde. Je kan inderdaad geen DDNS dienst afnemen, maar zolang je externe IP niet (al te vaak) wijzigt, is dat op zich niet zo'n probleem.

Gewoon de OpenVPN server activeren, instellen en het profiel downloaden voor de OpenVPN clients. Dat profiel moet je dan even met een text editor openen, om het 192.nogwat IP te vervangen door je externe IP (of door een DNS naam, als je die ergens handmatig geregistreerd hebt). Je zou evt. zelfs DDNS kunnen fixen via de ExperiaBox, en dan de DDNS naam die daar geregistreerd is handmatig in je OpenVPN client profiel zetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1