Peltier vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33
Ik heb vandaag mijn peltier binnengekregen
en nu zit er een rubberen ringetje bij,een vierkant schuimdinetje voor eromheen, een cold plate en koelpasta. Waar is dat rubberen ringetje voor? En moet ik de koelpasta alleen tussen de warme kant en heatsink smeren of ook tussen cpu en cold plate? En hoe kan ik hem het beste isoleren?

Verwijderd

Jij kan beter eerst wat meer gaan lezen voordat je je cpu doorbrand met je peltier.

• stinger
ik heb nog geeneens de cpu voor wie die bedoeld is dus...
Daarom vraag ik het nu

Verwijderd

Volgens mij kun je beter eerst ff het net af zoeken naar info en how-to's over peltiers. Met peltiers moet je niet gaan klooien zonder dat je precies weet wat je doet.
Je kunt alle postings over peltier koelers afgaan en de links checken die er in staan, kom je een stuk verder denk ik.

• stinger
Ik wil alleen ff weten waar die rubberen ring voor is dan

Verwijderd

Als dit een vierkantje is van neopreen. Dat is dit om de ruimte tussen de CPU en socket op te vullen.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
koelpasta ook tussen de cpu en peltier;
dat rubberen ringetje is om condensatie tegen te gaan.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Vierkantje prut je in de socket, en ringetje (rechthoekig) plak je om de cpu heen. Koelprut moet tussen elke laag. Het kan ook zijn dat dat ringetje is om het gat aan de achterkant van je socket(aan de acherkant van je moederbord) dicht te plakken, ligt er maar aan hoe groot ie is :)
Pagina: 1