Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tekst kopiëren naar Word Online

Pagina: 1
Acties:

• mkef
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:54
Ik gebruikte voorheen altijd LibreOffice, maar ben overgegaan op Word Online (OneDrive versie).

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/288xxs6.png

Zo zag mijn tekst er uit in LibreOffice: (.odt bestand) (regelafstand 1.5)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/5o3p.png

Maar als ik het wil 'selecteren', 'kopieren' en 'plakken' in een nieuw Word Online (.docx) document, dan staat het er zo:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2mrdsg2.png

Maar het moet dus zo worden in Word Online:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/14akmk0.png

Iemand enig idee hoe ik die witte vlakken ertussen uit krijg. Tot nu toe heb ik namelijk alles met de hand, één voor één weggehaald, en dat is een heleboel werk.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
Kopieer eens naar notepad en dan naar Word Online? Via notepad verdwijnt alle opmaak en blijft alleen de tekst over.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik werk niet met Word Online, maar kun je niet gewoon een tekstbestand (desnoods .rtf) uploaden? Dat kan bij Google drive in ieder geval wel.

• mkef
MADG0BLIN schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:35:
Kopieer eens naar notepad en dan naar Word Online? Via notepad verdwijnt alle opmaak en blijft alleen de tekst over.
Dat werkt evenmin.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ldcewo.png

Zelfde ruimtes, zelfde probleem.

Verwijderd

Tekst selecteren, regelafstand verkleinen?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je met die plakken knop niet voor verschillende plak opties kiezen?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Eerst je alinea regelafstand op 0 zetten in Word en dan pas de tekst plakken ?

Tevens je standaard template aanpassen (normal.dot)

[ Voor 26% gewijzigd door Breezers op 10-08-2015 21:09 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat gebeurt er als je het ODT-bestand eerst opslaan als XML, dan openen in Libre en dan copy/paste?

Welke versie heb je trouwens afgenomen bij Microsoft; want bij veel Office365-abonnementen, kan je Office ook lokaal installeren en dan kan je direct de ODT openen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mkef
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:15:
Tekst selecteren, regelafstand verkleinen?
Geprobeerd, maar dat werkt niet.
MikeyMan schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:18:
Kun je met die plakken knop niet voor verschillende plak opties kiezen?
Nee, want de Online versie heeft die opties niet. Je moet namelijk navigeren met de CTRL toets.
Breezers schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:42:
Eerst je alinea regelafstand op 0 zetten in Word en dan pas de tekst plakken ?

Tevens je standaard template aanpassen (normal.dot)
Geprobeerd, maar de lege regels veranderen in halve zinnen.
MAX3400 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:50:
Wat gebeurt er als je het ODT-bestand eerst opslaan als XML, dan openen in Libre en dan copy/paste?

Welke versie heb je trouwens afgenomen bij Microsoft; want bij veel Office365-abonnementen, kan je Office ook lokaal installeren en dan kan je direct de ODT openen.
Libre gaat bij iedere actie in de 'verankering modus.'

• MAX3400

MAX3400

mkef schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:17:
[...]
Libre gaat bij iedere actie in de 'verankering modus.'
Ik ken LibreOffice niet goed genoeg maar klopt het dat ik nu lees dat er een limitatie zit in wat je wel/niet kan met je huidige document(en) in Libre en daardoor mogelijk tegen een omweg/oplossing aanloopt voor je vraagstelling?

Als ik verankering zoek (wat ik helemaal niet wilde), houdt dat in dat je al een vaste opmaak & positionele bepaling hebt in het bron-document en dan raar opkijkt als het na copy/paste er anders uit gaat zien.

• mkef
MAX3400 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:07:
[...]

Ik ken LibreOffice niet goed genoeg maar klopt het dat ik nu lees dat er een limitatie zit in wat je wel/niet kan met je huidige document(en) in Libre en daardoor mogelijk tegen een omweg/oplossing aanloopt voor je vraagstelling?

Als ik verankering zoek (wat ik helemaal niet wilde), houdt dat in dat je al een vaste opmaak & positionele bepaling hebt in het bron-document en dan raar opkijkt als het na copy/paste er anders uit gaat zien.
Dat laatste klopt ja. Je kan in Libre wel pagina voor pagina copy/paste doen in Word zeg maar. Maar in één keer alles selecteren, valt ie in het 'verankering' modus. Bij mij althans. Het kan zijn dat ik iets verkeerds heb ingesteld in bepaalde opties. Voor een aantal pagina's is dat niet zo erg. Maar als je net als ik, meer dan 400 pagina's één voor één moet copy/pasten, word dat een zeer tijdrovende klus. Terwijl het in mijn optiek toch wel makkelijk moet.

Maar ik snap nu ook wel waarom Libre een gratis opensource is. Word werkt toch net even lekkerder en efficiënter. Maar daar betaal je ook voor.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Eerlijk gezegd vraag ik me af of die ankers er uberhaupt iets mee te maken hebben. Is dit niet gewoon een klassieke (mislukte) dos2unix / unix2dos End-of-Line conversie? Wikipedia: Newline

Verschillende systemen hebben verschillende visies op hoe je het einde van een regel markeert. Als je bestanden tussen die twee systemen wil uitwisselen moet je converteren. Als je die conversie onterecht/dubbel uitvoert dan krijg je dubbele regelovergangen.

Mijn vermoeden is dus Libre het bestand convereert bij het exporteren en dat Word het ook nog een keer converteerd bij het importeren.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• MAX3400

MAX3400

Korte info: ik heb het ODT ingezien en dat kan zonder problemen worden ingeladen in Word 2016 (lokaal geinstalleerd) en ziet er dan goed uit. Zelfs als ik dan copy/paste naar Word Online doe, vervalt een stuk opmaak en komen er allerlei rode placeholders die je online niet kan aanpassen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Heeft TS inmiddels een export naar RTF geprobeerd en die vervolgens ingeladen in de online Word ? Dit kan gewoon via Onedrive.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh....wat heeft dit met Serversoftware of Windows Servers te maken?

MOVE >> CSA
Pagina: 1